Napisano 3 Marzec 201312 l Postanowiłem kolejny raz podjąć się próby nauki 3ds maxa i oto moje dzisiejsze zmagania: Z pierwszym problemem jakim się zmagam w tej scenie jest teksturowanie. Proszę o konstruktywną krytykę i jakieś propozycje na rozwiązanie tego problemu. Z góry dzięki ;) Edytowane 8 Marzec 201312 l przez robertwitczak
Napisano 4 Marzec 201312 l Przede wszystkim zmapuj je jak trzeba (żeby pozbyć się ohydnego seama). Potem zrób w shope teksturkę i bump uwzględniającą jakieś odrapania itd. Bez dobrego modelu i tex żaden shader nie wygląda dobrze.
Napisano 4 Marzec 201312 l Autor [ATTACH=CONFIG]89659[/ATTACH] Załączam kolejny update. tym razem staralem sie odpowiednio zmapowac obiekt, ale tekstury sprawiaja mi dosc spory problem, poza nie znam sie na oswietleniu i ustawieniach renderingu za dobrze.
Napisano 4 Marzec 201312 l Powróć do poprzedniej wersji:) A tak serio: mapowanie kuleje, bump wg mnie za duzy i zle dopasowany kontrast tekstury... http://www.dafaqts.com/wp-content/uploads/2013/01/Henry-Zeigland-bullet.png http://www.republicdomain.com/photos/bulkupload//wallpapers61/M16-Bullet.JPG Przyjzyj się referencjom. Zadrapania powinny być minimalne, a odbicia nie takie ostre itp Edit: Pokaż tą swoją texture :)
Napisano 4 Marzec 201312 l Autor chyba nie mam zbytniego pojęcia jak powinna wygladac pelna tekstura :/ bedę sukcesywnie uzupełniał braki a dzisiaj zdecydowalem sie na cos prostszego w teksturowaniu i chciałbym poddać tą próbę sił do oceny [ATTACH=CONFIG]89671[/ATTACH] Tutaj mam problem z reagowaniem obiektów na światło- nie wiem jak jestem uzyskać takie refleksy swietlne, zeby to światło wyglądało na naturalniejsze. Liczę na konstruktywną krytykę, z góry dzięki.
Napisano 5 Marzec 201312 l poczytaj o HDRI. Fotorealizm, czy ta "naturalnoć" wiatła wychodzi spod bardzo wielu rzeczy jak np utawienia i pozycja śwsiateł w scenie, ustawienia rendera, wygląd, jakość i utawienie, mapowanie tekstsur, materiał... Także musiałbyś pokazać screeny tej swojej sceny, żeby powiedzieć Tobie co masz do poprawy:) No ale mapowanie ołówka już lepiej niż naboju:)
Napisano 6 Marzec 201312 l Autor Dzięki za rady. Postaram się poszerzyć swoją wiedzę na powyższy temat w najbliższym czasie. [ATTACH=CONFIG]89689[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89688[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89687[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89686[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89690[/ATTACH]
Napisano 6 Marzec 201312 l Po pierwsze, albo robisz scene na dworzu (Sun), albo w studiu (Lights)... To tak jakbyś na dworzu w ładną pogode świecił jeszcze na ten ołówek i długopis dwoma latarkami pod różnym kątem :) Zostaw słońce i daj jeszcze materiały tych przedmiotów (wszystkich trzech). Ja chyba nie jetem najlepzą osobą która mogłaby Tobie pomóc w renderingu, ale tyle ile będę umiał to mogę podpowiedzieć:))
Napisano 6 Marzec 201312 l Autor Dzięki za wszystkie rady, usunąłem VRay Lights i zostawiłem Vray Sun, lecz zmiana jest ledwo widoczna, załączam rezultat i tekstury. Proszę o pomoc co mogę dalej z tym zrobić, z góry dzięki. [ATTACH=CONFIG]89699[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89700[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89701[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89702[/ATTACH]
Napisano 6 Marzec 201312 l co z bumpem? Ja bym wyłączył fresnesla wszędzie w reflection. Pokaż te swoje tekstury bo są bardzo słabej jakości... Poza tym (nie wiem czy mam racje) wydaje mi sie ze malo wiesz o renderingu, i niewiele na ten temat czytałeś, i chcesz sużywać opcji o któych nawet nie masz pojęcia co one robią. radziłbym Ci poczytać jakieś sporadniki, tutoriale i making ofy od vraya. I zacząć od podstawowych opcji. Edytowane 6 Marzec 201312 l przez kakaku
Napisano 6 Marzec 201312 l Autor Masz racja, kiedyś robiłem projekt, ale korzystając prosto z ustawień z tutoriali, materiały pościągane ze stron, wszystko było kombinacją tego co zauważyłem w internecie, lecz bez głębszego zrozumienia. Od kilku dni dopiero postanowiłem sobie od nowa i na nowo przyswoić sobie te wszystkie informacje, a od Was chcę tylko jakiegoś nakierowania i kontroli czy idę w dobrą stronę. Trochę poczytałem o VraySun i oto efekty: [ATTACH=CONFIG]89705[/ATTACH]
Napisano 6 Marzec 201312 l nadal lezą materiały, zwłaszcza tekstury i jakosc obrazka... nie wiem czy to przez strone na ktora wrzucasz ten obrazek, czy wyglada on identycznie jak ten ktory wyrzuca vray... ale pikeloza strazna...
Napisano 7 Marzec 201312 l Autor Poprawiłem teksturę drewna, spróbowałem naprawić tą ziarnistość. Mam nadzieję, że efekt lepszy. Zbliżające się kilka dni wolnego poświęcę na naukę z teoretycznej strony. Macie mi coś do zaproponowania co wymaga doraźnych zmian. Proszę o pomoc :)[ATTACH=CONFIG]89720[/ATTACH]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto