robertwitczak Napisano 3 Marzec 2013 Napisano 3 Marzec 2013 (edytowane) Postanowiłem kolejny raz podjąć się próby nauki 3ds maxa i oto moje dzisiejsze zmagania: Z pierwszym problemem jakim się zmagam w tej scenie jest teksturowanie. Proszę o konstruktywną krytykę i jakieś propozycje na rozwiązanie tego problemu. Z góry dzięki ;) Edytowane 8 Marzec 2013 przez robertwitczak
robertwitczak Napisano 4 Marzec 2013 Autor Napisano 4 Marzec 2013 [ATTACH=CONFIG]89655[/ATTACH] proszę bardzo ;)
Sebazx6r Napisano 4 Marzec 2013 Napisano 4 Marzec 2013 Mokre jakies. Moze zmniejszy glossines, albo odbicia przynajmniej.
Lucek Napisano 4 Marzec 2013 Napisano 4 Marzec 2013 Przede wszystkim zmapuj je jak trzeba (żeby pozbyć się ohydnego seama). Potem zrób w shope teksturkę i bump uwzględniającą jakieś odrapania itd. Bez dobrego modelu i tex żaden shader nie wygląda dobrze.
robertwitczak Napisano 4 Marzec 2013 Autor Napisano 4 Marzec 2013 [ATTACH=CONFIG]89659[/ATTACH] Załączam kolejny update. tym razem staralem sie odpowiednio zmapowac obiekt, ale tekstury sprawiaja mi dosc spory problem, poza nie znam sie na oswietleniu i ustawieniach renderingu za dobrze.
Gość kakaku Napisano 4 Marzec 2013 Napisano 4 Marzec 2013 Powróć do poprzedniej wersji:) A tak serio: mapowanie kuleje, bump wg mnie za duzy i zle dopasowany kontrast tekstury... http://www.dafaqts.com/wp-content/uploads/2013/01/Henry-Zeigland-bullet.png http://www.republicdomain.com/photos/bulkupload//wallpapers61/M16-Bullet.JPG Przyjzyj się referencjom. Zadrapania powinny być minimalne, a odbicia nie takie ostre itp Edit: Pokaż tą swoją texture :)
robertwitczak Napisano 4 Marzec 2013 Autor Napisano 4 Marzec 2013 chyba nie mam zbytniego pojęcia jak powinna wygladac pelna tekstura :/ bedę sukcesywnie uzupełniał braki a dzisiaj zdecydowalem sie na cos prostszego w teksturowaniu i chciałbym poddać tą próbę sił do oceny [ATTACH=CONFIG]89671[/ATTACH] Tutaj mam problem z reagowaniem obiektów na światło- nie wiem jak jestem uzyskać takie refleksy swietlne, zeby to światło wyglądało na naturalniejsze. Liczę na konstruktywną krytykę, z góry dzięki.
Gość kakaku Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 poczytaj o HDRI. Fotorealizm, czy ta "naturalnoć" wiatła wychodzi spod bardzo wielu rzeczy jak np utawienia i pozycja śwsiateł w scenie, ustawienia rendera, wygląd, jakość i utawienie, mapowanie tekstsur, materiał... Także musiałbyś pokazać screeny tej swojej sceny, żeby powiedzieć Tobie co masz do poprawy:) No ale mapowanie ołówka już lepiej niż naboju:)
robertwitczak Napisano 6 Marzec 2013 Autor Napisano 6 Marzec 2013 Dzięki za rady. Postaram się poszerzyć swoją wiedzę na powyższy temat w najbliższym czasie. [ATTACH=CONFIG]89689[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89688[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89687[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89686[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89690[/ATTACH]
robertwitczak Napisano 6 Marzec 2013 Autor Napisano 6 Marzec 2013 [ATTACH=CONFIG]89691[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89692[/ATTACH]
Gość kakaku Napisano 6 Marzec 2013 Napisano 6 Marzec 2013 Po pierwsze, albo robisz scene na dworzu (Sun), albo w studiu (Lights)... To tak jakbyś na dworzu w ładną pogode świecił jeszcze na ten ołówek i długopis dwoma latarkami pod różnym kątem :) Zostaw słońce i daj jeszcze materiały tych przedmiotów (wszystkich trzech). Ja chyba nie jetem najlepzą osobą która mogłaby Tobie pomóc w renderingu, ale tyle ile będę umiał to mogę podpowiedzieć:))
Blesik Napisano 6 Marzec 2013 Napisano 6 Marzec 2013 latarkami to mało powiedziane xD jakimiś reflektorami :D
robertwitczak Napisano 6 Marzec 2013 Autor Napisano 6 Marzec 2013 Dzięki za wszystkie rady, usunąłem VRay Lights i zostawiłem Vray Sun, lecz zmiana jest ledwo widoczna, załączam rezultat i tekstury. Proszę o pomoc co mogę dalej z tym zrobić, z góry dzięki. [ATTACH=CONFIG]89699[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89700[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89701[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89702[/ATTACH]
Gość kakaku Napisano 6 Marzec 2013 Napisano 6 Marzec 2013 (edytowane) co z bumpem? Ja bym wyłączył fresnesla wszędzie w reflection. Pokaż te swoje tekstury bo są bardzo słabej jakości... Poza tym (nie wiem czy mam racje) wydaje mi sie ze malo wiesz o renderingu, i niewiele na ten temat czytałeś, i chcesz sużywać opcji o któych nawet nie masz pojęcia co one robią. radziłbym Ci poczytać jakieś sporadniki, tutoriale i making ofy od vraya. I zacząć od podstawowych opcji. Edytowane 6 Marzec 2013 przez kakaku
robertwitczak Napisano 6 Marzec 2013 Autor Napisano 6 Marzec 2013 Masz racja, kiedyś robiłem projekt, ale korzystając prosto z ustawień z tutoriali, materiały pościągane ze stron, wszystko było kombinacją tego co zauważyłem w internecie, lecz bez głębszego zrozumienia. Od kilku dni dopiero postanowiłem sobie od nowa i na nowo przyswoić sobie te wszystkie informacje, a od Was chcę tylko jakiegoś nakierowania i kontroli czy idę w dobrą stronę. Trochę poczytałem o VraySun i oto efekty: [ATTACH=CONFIG]89705[/ATTACH]
Gość kakaku Napisano 6 Marzec 2013 Napisano 6 Marzec 2013 nadal lezą materiały, zwłaszcza tekstury i jakosc obrazka... nie wiem czy to przez strone na ktora wrzucasz ten obrazek, czy wyglada on identycznie jak ten ktory wyrzuca vray... ale pikeloza strazna...
robertwitczak Napisano 7 Marzec 2013 Autor Napisano 7 Marzec 2013 Poprawiłem teksturę drewna, spróbowałem naprawić tą ziarnistość. Mam nadzieję, że efekt lepszy. Zbliżające się kilka dni wolnego poświęcę na naukę z teoretycznej strony. Macie mi coś do zaproponowania co wymaga doraźnych zmian. Proszę o pomoc :)[ATTACH=CONFIG]89720[/ATTACH]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się