Skocz do zawartości

teczka


Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem kolejny raz podjąć się próby nauki 3ds maxa i oto moje dzisiejsze zmagania:

 

Z pierwszym problemem jakim się zmagam w tej scenie jest teksturowanie. Proszę o konstruktywną krytykę i jakieś propozycje na rozwiązanie tego problemu. Z góry dzięki ;)

Edytowane przez robertwitczak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Przede wszystkim zmapuj je jak trzeba (żeby pozbyć się ohydnego seama). Potem zrób w shope teksturkę i bump uwzględniającą jakieś odrapania itd. Bez dobrego modelu i tex żaden shader nie wygląda dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kakaku

Powróć do poprzedniej wersji:)

A tak serio: mapowanie kuleje, bump wg mnie za duzy i zle dopasowany kontrast tekstury...

 

http://www.dafaqts.com/wp-content/uploads/2013/01/Henry-Zeigland-bullet.png

 

http://www.republicdomain.com/photos/bulkupload//wallpapers61/M16-Bullet.JPG

 

Przyjzyj się referencjom. Zadrapania powinny być minimalne, a odbicia nie takie ostre itp

 

Edit: Pokaż tą swoją texture :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba nie mam zbytniego pojęcia jak powinna wygladac pelna tekstura :/ bedę sukcesywnie uzupełniał braki

a dzisiaj zdecydowalem sie na cos prostszego w teksturowaniu i chciałbym poddać tą próbę sił do oceny

[ATTACH=CONFIG]89671[/ATTACH]

Tutaj mam problem z reagowaniem obiektów na światło- nie wiem jak jestem uzyskać takie refleksy swietlne, zeby to światło wyglądało na naturalniejsze. Liczę na konstruktywną krytykę, z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kakaku

poczytaj o HDRI. Fotorealizm, czy ta "naturalnoć" wiatła wychodzi spod bardzo wielu rzeczy jak np utawienia i pozycja śwsiateł w scenie, ustawienia rendera, wygląd, jakość i utawienie, mapowanie tekstsur, materiał... Także musiałbyś pokazać screeny tej swojej sceny, żeby powiedzieć Tobie co masz do poprawy:) No ale mapowanie ołówka już lepiej niż naboju:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kakaku

Po pierwsze, albo robisz scene na dworzu (Sun), albo w studiu (Lights)... To tak jakbyś na dworzu w ładną pogode świecił jeszcze na ten ołówek i długopis dwoma latarkami pod różnym kątem :) Zostaw słońce i daj jeszcze materiały tych przedmiotów (wszystkich trzech). Ja chyba nie jetem najlepzą osobą która mogłaby Tobie pomóc w renderingu, ale tyle ile będę umiał to mogę podpowiedzieć:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie rady, usunąłem VRay Lights i zostawiłem Vray Sun, lecz zmiana jest ledwo widoczna, załączam rezultat i tekstury. Proszę o pomoc co mogę dalej z tym zrobić, z góry dzięki.

[ATTACH=CONFIG]89699[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89700[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89701[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89702[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kakaku

co z bumpem? Ja bym wyłączył fresnesla wszędzie w reflection. Pokaż te swoje tekstury bo są bardzo słabej jakości...

 

Poza tym (nie wiem czy mam racje) wydaje mi sie ze malo wiesz o renderingu, i niewiele na ten temat czytałeś, i chcesz sużywać opcji o któych nawet nie masz pojęcia co one robią. radziłbym Ci poczytać jakieś sporadniki, tutoriale i making ofy od vraya. I zacząć od podstawowych opcji.

Edytowane przez kakaku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racja, kiedyś robiłem projekt, ale korzystając prosto z ustawień z tutoriali, materiały pościągane ze stron, wszystko było kombinacją tego co zauważyłem w internecie, lecz bez głębszego zrozumienia. Od kilku dni dopiero postanowiłem sobie od nowa i na nowo przyswoić sobie te wszystkie informacje, a od Was chcę tylko jakiegoś nakierowania i kontroli czy idę w dobrą stronę. Trochę poczytałem o VraySun i oto efekty:

[ATTACH=CONFIG]89705[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kakaku

nadal lezą materiały, zwłaszcza tekstury i jakosc obrazka... nie wiem czy to przez strone na ktora wrzucasz ten obrazek, czy wyglada on identycznie jak ten ktory wyrzuca vray... ale pikeloza strazna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem teksturę drewna, spróbowałem naprawić tą ziarnistość. Mam nadzieję, że efekt lepszy. Zbliżające się kilka dni wolnego poświęcę na naukę z teoretycznej strony. Macie mi coś do zaproponowania co wymaga doraźnych zmian. Proszę o pomoc :)[ATTACH=CONFIG]89720[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności