DzikuXXX Napisano 18 Marzec 2013 Napisano 18 Marzec 2013 (edytowane) Od razu mowie ze jest to moj pierwszy model wykonany z glowy od tak bez zadnego tuta czy czegokolwiek. Mam w zwiazku z nim kilka pytan i jesli ktos obeznany w temacie mogl plik z maxa pobrac, odpalic u siebie i odp na moje pytania: -prawie 300tys to chyba troche za duzo prawda? Usunalem kilka niewidocznych czesci ale mimo to sporo zostalo. Czy bylo by poprawnie jakbym skasowal przedluzenie edgow z tej czesci ktora jest podstawa calosci (plytka drukowana z wyswietlaczem) ? Z tego co wiem powinny isc rowno przez cala dlugosc modelu ale ida tez sporo po plaskim i nic nie robia, ale czy tak jest poprawnie? -mam tez pytania do czesci z klawiatura - na tych zaokroglonych rogach przy koncu wygladzania widac ze zaokraglone narozniki sie wyrozniaja i jakby odstaja od scianki. Co z tym zrobic? To na razie tyle. Wiem ze troche chaotycznie opisalem miejsca w modelu o ktore mi chodzi ale chwilowo nie mam tu mozliwosci odpalenia maxa i zrobienia ss, poprawie to jutro. Link do pobrania: http://www.speedyshare.com/aRXkG/bomb62-1.max Edytowane 18 Marzec 2013 przez DzikuXXX
Miłosz3ds Napisano 18 Marzec 2013 Napisano 18 Marzec 2013 Cześć. Oprócz wrzucenia modelu zrób jeszcze zrzuty ekranu modelu z siatką, bez siatki - żeby było widać jak to wygląda. Dużo osób smaży po pracy własne rendery i nie ma możliwości odpalenia drugiego maxa :P a patrząc na siateczki też dużo da się powiedzieć. Pozdrawiam!
DzikuXXX Napisano 18 Marzec 2013 Autor Napisano 18 Marzec 2013 Screeny wrzuce jutro. Siatke z czy bez turbosmooth?
DzikuXXX Napisano 19 Marzec 2013 Autor Napisano 19 Marzec 2013 To screeny (mam nadzieje ze o to chodzilo): http://imageshack.us/a/img96/9601/test001m.jpg http://imageshack.us/a/img94/6426/test002g.jpg http://imageshack.us/a/img600/7481/test003w.jpg http://imageshack.us/a/img266/5976/test004i.jpg http://imageshack.us/a/img577/8330/test005m.jpg A tu miejsca ktore chce poprawic: http://imageshack.us/a/img42/3720/test006.jpg http://imageshack.us/a/img692/6623/test007.jpg Nie wiem czemu tam jest taki polysk, tak samo jak nie mam pomyslu jak poprawic tam siatke bo z tego co rozumiem tego wielkiego ngona na gorze byc nie powinno, tak? A te przedluzenia chcialem usunac (te na plaskiej czesci ponizej). Oczywiscie poza tymi wspierajacymi(?) co by sie nie zaokroglil za bardzo przy turbosmooth. http://imageshack.us/a/img811/5798/test008t.jpg Aha no i jeszcze refka, ktorej staralem sie jako tako trzymac http://planetrenders.net/user_images/CSGO-Bomb-psd65825.png
Cide Napisano 19 Marzec 2013 Napisano 19 Marzec 2013 Na pewno wykorzystałbyś mniej poly, gdybyś większość tych elementów wymodelował bez używania turbosmootha. Czasem wystarczy pobawić się chamferem itp i odpowiednio użyć smooth grup. Ewentualnie można użyć turbosmootha i oczyścić siatkę z podziałów, w miejscach które tego nie wymagają. Ale najczęściej jest to jeszcze więcej roboty, niż modeling. Mówie tu w szczególności o takich elementach jak guziki, itp klocki. Chociaż prawdę mówiąc, cały ten model da się zrobić bez jednego turbotsmootha tak, aby na renderze wyglądał gładko ;)
DzikuXXX Napisano 19 Marzec 2013 Autor Napisano 19 Marzec 2013 Ale zeby taki cylinder byl naprawde gladki musialbym mu dac duzo scian co tez by mnie kosztowalo. Ale jak juz zrobilem ts to juz trudno ale chcialobym odp na te 2 pytania: -ma ktos pomysl (ew moglby spojrzec do pliku) jak poprawic ten rog klawiatury? -i czy moge bezkarnie kasowac egde ktore sa tylko przedluzeniami i tak naprawde nic nie robia.
Cide Napisano 20 Marzec 2013 Napisano 20 Marzec 2013 Jeśli nie zaburzy smoothingu, to możesz. Tylko poprzez ctrl+backspace, wtedy usuniesz też vertexy leżące na tym edge.
DzikuXXX Napisano 21 Marzec 2013 Autor Napisano 21 Marzec 2013 Tak to wiem. Narazie pousuwalem niewidoczne poly i zaoszczedziłem 30tys., wieczorem pousuwam te edge i zobaczymy ile zostanie. Edit: zrobilem z tego 216tys. Bylo by wiecej jakbym 2 raz robil kable i opaski ale mysle ze na 1 raz wystarczy. Teraz trzeba zrobic UV :)
Rekomendowane odpowiedzi