zuzu-87 Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Witam! mam pytanko odnosnie modelowania na podstawie textury. Mam czarno-bialego jpga panela scienngeo,biale elementy maja byc wypukle a czarne wklesle.JEsli chodzi o sam rendering to nie ma problemu,daje ta texture na bumpa. Pytanie,jak w łatwy sposob wymodelowac taki ksztalt uzywajac tej textury?oprocz renderingu musze miec model 3d tego ksztaltu. czy jest to w ogole mozliwe w 3ds maxie?? Bede bardzo wdzieczna za pomoc!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucas Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Modyfikator Displace. Działa w sumie na tej samej zasadzie co bump, tyle, że właśnie ma modelu tak jak wspomniałeś. Pamiętaj, że będziesz musiał znacznie zagęścić siatkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miłosz3ds Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Ale nie jest to najlepszy sposób niestety. Displacementem dobrze się wspomagać, np do uzyskania detalu. Ale nie tworzyć za jego pomocą cały model. Druga sprawa - mając do dyspozycji plik .jpeg powychodzą Ci brzydkie rzeczy na siatce, bo na jpegu wywalają się artefakty, przybliż sobie zdjęcie i zobacz, będą takie mniejsze i większe "piksele". Wszystko to wyjdzie oczywiście na modelu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts