Napisano 29 Marzec 201312 l Witam! mam pytanko odnosnie modelowania na podstawie textury. Mam czarno-bialego jpga panela scienngeo,biale elementy maja byc wypukle a czarne wklesle.JEsli chodzi o sam rendering to nie ma problemu,daje ta texture na bumpa. Pytanie,jak w łatwy sposob wymodelowac taki ksztalt uzywajac tej textury?oprocz renderingu musze miec model 3d tego ksztaltu. czy jest to w ogole mozliwe w 3ds maxie?? Bede bardzo wdzieczna za pomoc!!!
Napisano 29 Marzec 201312 l Modyfikator Displace. Działa w sumie na tej samej zasadzie co bump, tyle, że właśnie ma modelu tak jak wspomniałeś. Pamiętaj, że będziesz musiał znacznie zagęścić siatkę.
Napisano 29 Marzec 201312 l Ale nie jest to najlepszy sposób niestety. Displacementem dobrze się wspomagać, np do uzyskania detalu. Ale nie tworzyć za jego pomocą cały model. Druga sprawa - mając do dyspozycji plik .jpeg powychodzą Ci brzydkie rzeczy na siatce, bo na jpegu wywalają się artefakty, przybliż sobie zdjęcie i zobacz, będą takie mniejsze i większe "piksele". Wszystko to wyjdzie oczywiście na modelu.