Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. Potrzebuję płatka kwiatu, a więc obrysowałem splajnem płatek, dałem shell'a i chciałem go za pomocą FFD "zagłębić" coby płaski nie był, jednak nie potrafię dodać polygonów na górę :/

 

Nie działa dobrze ani cut, ani inset, ani turbosmooth.

 

Mógłby mi może ktoś coś doradzić ?

Edytowane przez Zernat
  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Na górę czyli na tą płaską powierzchnię która powstaje po shell'u.

 

No i mówiąc, że nie działa dobrze mam na myśli to, że żadna z tych funkcji nie stworzyła w odpowiedni sposób tych polygonów, aby FFD to "zaakceptował".

 

@Edit: Przepraszam mój błąd, olśniło mnie w kwestii cut'a, i postanowiłem zrobić to łopatologicznie. I okazuje się że działa :P

 

Ale za to mam kolejne pytanie, wcisnę się już w ten temat żeby nie tworzyć niepotrzebnie kolejnego.

 

Mianowicie, mam dwa obiekty które w jednej z płaszczyzn nachodzą na siebie, jak wiecie powoduje to takie "przenikanie" się tekstur, myślałem, że jak je zaatachuje i później zrobię unwrapa to się tego pozbędę, okazuje się, że jednak nie. Jak coś takiego naprawić ?

Edytowane przez Zernat
Napisano

1. Robisz obrys płatka splinami. MUSI być spline zamknięty.

2. Nakładasz modyfikator Extrude z minimalnym Amount

3. Konwertujesz na Editable Poly

4. W widoku z góry zaznaczasz naprzeciwległe vertexy i używając Conect łączysz je edgami (żmudna robota, bo tych vertexów zrobi się dosyć sporo, ale trzeba to robić po kolei - nie wszystkie na raz). Trzeba zrobić tak, żeby cały płatek był podzielony na prostąkąty, i żaden vertex nie może być pominięty.

5. Nakładasz modyfikator TurboSmooth (lub podobny).

6. Teraz nakładasz FFD i wyginasz, jak chcesz. Nie ma problemu z nałożeniem nawet dwóch FFD - jeden na drugi. Pod spodem 4x4x4, a nad nim 3x3x3.

Oczywiście żeby to wyglądało jak płatek, potrzebny jest jeszcze odpowiedni bump i w ogóle materiał.

Napisano

A właściwie co to za różnica? :) Efekt będzie ten sam, a roboty tez tyle samo. Po prostu inny sposób na ten sam efekt. A właściwie nawet więcej o jedno kliknięcie:)

Napisano

Dzięki wielkie za pomoc :)

 

A moglibyście mi coś jeszcze doradzić w kwestii przenikania się tych tekstur, o którym dopisałem w edicie ?

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności