Zernat Napisano 31 Marzec 2013 Share Napisano 31 Marzec 2013 (edytowane) Witam. Potrzebuję płatka kwiatu, a więc obrysowałem splajnem płatek, dałem shell'a i chciałem go za pomocą FFD "zagłębić" coby płaski nie był, jednak nie potrafię dodać polygonów na górę :/ Nie działa dobrze ani cut, ani inset, ani turbosmooth. Mógłby mi może ktoś coś doradzić ? Edytowane 3 Kwiecień 2013 przez Zernat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ajgor Napisano 31 Marzec 2013 Share Napisano 31 Marzec 2013 A co to znaczy "na górę"? i co to znaczy że nie działa dobrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zernat Napisano 31 Marzec 2013 Autor Share Napisano 31 Marzec 2013 (edytowane) Na górę czyli na tą płaską powierzchnię która powstaje po shell'u. No i mówiąc, że nie działa dobrze mam na myśli to, że żadna z tych funkcji nie stworzyła w odpowiedni sposób tych polygonów, aby FFD to "zaakceptował". @Edit: Przepraszam mój błąd, olśniło mnie w kwestii cut'a, i postanowiłem zrobić to łopatologicznie. I okazuje się że działa :P Ale za to mam kolejne pytanie, wcisnę się już w ten temat żeby nie tworzyć niepotrzebnie kolejnego. Mianowicie, mam dwa obiekty które w jednej z płaszczyzn nachodzą na siebie, jak wiecie powoduje to takie "przenikanie" się tekstur, myślałem, że jak je zaatachuje i później zrobię unwrapa to się tego pozbędę, okazuje się, że jednak nie. Jak coś takiego naprawić ? Edytowane 31 Marzec 2013 przez Zernat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ajgor Napisano 31 Marzec 2013 Share Napisano 31 Marzec 2013 1. Robisz obrys płatka splinami. MUSI być spline zamknięty. 2. Nakładasz modyfikator Extrude z minimalnym Amount 3. Konwertujesz na Editable Poly 4. W widoku z góry zaznaczasz naprzeciwległe vertexy i używając Conect łączysz je edgami (żmudna robota, bo tych vertexów zrobi się dosyć sporo, ale trzeba to robić po kolei - nie wszystkie na raz). Trzeba zrobić tak, żeby cały płatek był podzielony na prostąkąty, i żaden vertex nie może być pominięty. 5. Nakładasz modyfikator TurboSmooth (lub podobny). 6. Teraz nakładasz FFD i wyginasz, jak chcesz. Nie ma problemu z nałożeniem nawet dwóch FFD - jeden na drugi. Pod spodem 4x4x4, a nad nim 3x3x3. Oczywiście żeby to wyglądało jak płatek, potrzebny jest jeszcze odpowiedni bump i w ogóle materiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 31 Marzec 2013 Share Napisano 31 Marzec 2013 A nie prościej najpierw pociąć "płaski" poly a potem dodać shell ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ajgor Napisano 31 Marzec 2013 Share Napisano 31 Marzec 2013 A właściwie co to za różnica? :) Efekt będzie ten sam, a roboty tez tyle samo. Po prostu inny sposób na ten sam efekt. A właściwie nawet więcej o jedno kliknięcie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zernat Napisano 31 Marzec 2013 Autor Share Napisano 31 Marzec 2013 Dzięki wielkie za pomoc :) A moglibyście mi coś jeszcze doradzić w kwestii przenikania się tych tekstur, o którym dopisałem w edicie ? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się