Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Potrzebuję płatka kwiatu, a więc obrysowałem splajnem płatek, dałem shell'a i chciałem go za pomocą FFD "zagłębić" coby płaski nie był, jednak nie potrafię dodać polygonów na górę :/

 

Nie działa dobrze ani cut, ani inset, ani turbosmooth.

 

Mógłby mi może ktoś coś doradzić ?

Edytowane przez Zernat

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Na górę czyli na tą płaską powierzchnię która powstaje po shell'u.

 

No i mówiąc, że nie działa dobrze mam na myśli to, że żadna z tych funkcji nie stworzyła w odpowiedni sposób tych polygonów, aby FFD to "zaakceptował".

 

@Edit: Przepraszam mój błąd, olśniło mnie w kwestii cut'a, i postanowiłem zrobić to łopatologicznie. I okazuje się że działa :P

 

Ale za to mam kolejne pytanie, wcisnę się już w ten temat żeby nie tworzyć niepotrzebnie kolejnego.

 

Mianowicie, mam dwa obiekty które w jednej z płaszczyzn nachodzą na siebie, jak wiecie powoduje to takie "przenikanie" się tekstur, myślałem, że jak je zaatachuje i później zrobię unwrapa to się tego pozbędę, okazuje się, że jednak nie. Jak coś takiego naprawić ?

Edytowane przez Zernat

Napisano

1. Robisz obrys płatka splinami. MUSI być spline zamknięty.

2. Nakładasz modyfikator Extrude z minimalnym Amount

3. Konwertujesz na Editable Poly

4. W widoku z góry zaznaczasz naprzeciwległe vertexy i używając Conect łączysz je edgami (żmudna robota, bo tych vertexów zrobi się dosyć sporo, ale trzeba to robić po kolei - nie wszystkie na raz). Trzeba zrobić tak, żeby cały płatek był podzielony na prostąkąty, i żaden vertex nie może być pominięty.

5. Nakładasz modyfikator TurboSmooth (lub podobny).

6. Teraz nakładasz FFD i wyginasz, jak chcesz. Nie ma problemu z nałożeniem nawet dwóch FFD - jeden na drugi. Pod spodem 4x4x4, a nad nim 3x3x3.

Oczywiście żeby to wyglądało jak płatek, potrzebny jest jeszcze odpowiedni bump i w ogóle materiał.

Napisano

A właściwie co to za różnica? :) Efekt będzie ten sam, a roboty tez tyle samo. Po prostu inny sposób na ten sam efekt. A właściwie nawet więcej o jedno kliknięcie:)

Napisano
  • Autor

Dzięki wielkie za pomoc :)

 

A moglibyście mi coś jeszcze doradzić w kwestii przenikania się tych tekstur, o którym dopisałem w edicie ?

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności