Jump to content

Tworzenie biblioteki materiałów


3d_operator
 Share

Recommended Posts

Grupę możesz sobie utworzyć, zmienić nazwę, skasować a nawet zmienić jej kolor. Biblioteki możesz dowolnie przenosić między grupami, jaki sens ma dla Ciebie kopiowanie grupy ? i gdzie ją wkleić ? chyba że myślę o czymś zupełnie innym.

Link to comment
Share on other sites

W 3ds Max 2012: W scenie w której masz materiały do zapisania, klikasz:

Rendering -> Material Explorer...

Powinny pokazać się próbki materiałów wraz z nazwami obiektów do których materiały te zostały przypisane.

dalej klikasz:

menu Tools -> Save material as material library...

podajesz nazwę pliku materiału do którego chcesz swoje definicje zapisać (jako plik *.mat).

Dalej, w innej swojej scenie otwierasz edytor materiałów i wczytujesz zapisaną wcześniej definicję (poprzez Open material library).

Jeżeli masz materiały mentalowe, przełącz silnik na mr, bo nie będzie widać materiałów (logiczne), to samo w przypadku vray, itd.

 

Nie wiem czy o to chodziło, chciałem pomóc.

Edited by Pawlito
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy