Napisano 4 Kwiecień 201311 l Witam, zaznaczam odrazu, że jestem poczatkującym a nawet bardzo początkującym użytkownikiem Aftera. Może problem jest łatwy do rozwiązania a może jest odwrotnie. Zamieszczam link do filmu gdzie wszystko bedzie widać. Otóż, problem polega na tym, że w czasie finalnego renderingu kodekiem H.264 na ustawieniach CBR lub VBR w obu przypadkach dość wysokich max 16Mb/s występują pewne zniekształcenia obrazu. Problem za to nie występuje przy podglądzie RAM. Niepożądany efekt jest widoczny na ścianach obracającego się obiektu, dodam jeszcze, że próbowałem także innych kodeków i problem się powtarzał. Jak by ktoś coś wiedział to był bym wdzięczny za podpowiedź. https://www.dropbox.com/s/dz5om3q96qujl2g/Przelotowy_kawalek.mp4
Napisano 4 Kwiecień 201311 l Autor Witam, zaznaczam odrazu, że jestem poczatkującym a nawet bardzo początkującym użytkownikiem Aftera. Może problem jest łatwy do rozwiązania a może jest odwrotnie. Zamieszczam link do filmu gdzie wszystko bedzie widać. Otóż, problem polega na tym, że w czasie finalnego renderingu kodekiem H.264 na ustawieniach CBR lub VBR w obu przypadkach dość wysokich max 16Mb/s występują pewne zniekształcenia obrazu. Problem za to nie występuje przy podglądzie RAM. Niepożądany efekt jest widoczny na ścianach obracającego się obiektu, dodam jeszcze, że próbowałem także innych kodeków i problem się powtarzał. Jak by ktoś coś wiedział to był bym wdzięczny za podpowiedź. https://www.dropbox.com/s/dz5om3q96qujl2g/Przelotowy_kawalek.mp4
Napisano 4 Kwiecień 201311 l Witam, zaznaczam odrazu, że jestem poczatkującym a nawet bardzo początkującym użytkownikiem Aftera. Może problem jest łatwy do rozwiązania a może jest odwrotnie. Zamieszczam link do filmu gdzie wszystko bedzie widać. Otóż, problem polega na tym, że w czasie finalnego renderingu kodekiem H.264 na ustawieniach CBR lub VBR w obu przypadkach dość wysokich max 16Mb/s występują pewne zniekształcenia obrazu. Problem za to nie występuje przy podglądzie RAM. Niepożądany efekt jest widoczny na ścianach obracającego się obiektu, dodam jeszcze, że próbowałem także innych kodeków i problem się powtarzał. Jak by ktoś coś wiedział to był bym wdzięczny za podpowiedź. https://www.dropbox.com/s/dz5om3q96qujl2g/Przelotowy_kawalek.mp4 Niezła akcja ... a jak do ramek puścisz też tak się dzieje? Najwyżej wypuść do klatek jak będzie ok i przekonwertuj do .mp4 jakimś procoderem albo coś. Ja się z taką akcją nie spotkałem.
Napisano 4 Kwiecień 201311 l Witam, zaznaczam odrazu, że jestem poczatkującym a nawet bardzo początkującym użytkownikiem Aftera. Może problem jest łatwy do rozwiązania a może jest odwrotnie. Zamieszczam link do filmu gdzie wszystko bedzie widać. Otóż, problem polega na tym, że w czasie finalnego renderingu kodekiem H.264 na ustawieniach CBR lub VBR w obu przypadkach dość wysokich max 16Mb/s występują pewne zniekształcenia obrazu. Problem za to nie występuje przy podglądzie RAM. Niepożądany efekt jest widoczny na ścianach obracającego się obiektu, dodam jeszcze, że próbowałem także innych kodeków i problem się powtarzał. Jak by ktoś coś wiedział to był bym wdzięczny za podpowiedź. https://www.dropbox.com/s/dz5om3q96qujl2g/Przelotowy_kawalek.mp4 Niezła akcja ... a jak do ramek puścisz też tak się dzieje? Najwyżej wypuść do klatek jak będzie ok i przekonwertuj do .mp4 jakimś procoderem albo coś. Ja się z taką akcją nie spotkałem.
Napisano 4 Kwiecień 201311 l Sproboj jeszcze wyrenderowac to za pomoca Adobe Media Encoder, mi to dziala o wiele lepiej zwlaszcza z h.264, ale musze przyznac ze bardzo dziwnie to wyglada.
Napisano 4 Kwiecień 201311 l Sproboj jeszcze wyrenderowac to za pomoca Adobe Media Encoder, mi to dziala o wiele lepiej zwlaszcza z h.264, ale musze przyznac ze bardzo dziwnie to wyglada.
Napisano 4 Kwiecień 201311 l Autor Spróbuje Media enkoderem to puścić jak Mirach podpowiada. Co do pełnych ramek to nie sądzę żeby coś to pomogło. Kodowałem do mov-a z opcją jpg2000 i było podobnie. Nasuwa mi się coś takieg na myśl, że może sytuacja podobna jest do zachowania się gradientów przy renderingu. Też miałem z tym problemy odnośnie gradacji powstającej przy kompresji gdy materiał jest renderowany. Pomogło dodanie szumu filtrem Noise, tak gdzieś wyczytałem na interenecie. Może ten błąd ma podobną naturę?
Napisano 4 Kwiecień 201311 l Autor Spróbuje Media enkoderem to puścić jak Mirach podpowiada. Co do pełnych ramek to nie sądzę żeby coś to pomogło. Kodowałem do mov-a z opcją jpg2000 i było podobnie. Nasuwa mi się coś takieg na myśl, że może sytuacja podobna jest do zachowania się gradientów przy renderingu. Też miałem z tym problemy odnośnie gradacji powstającej przy kompresji gdy materiał jest renderowany. Pomogło dodanie szumu filtrem Noise, tak gdzieś wyczytałem na interenecie. Może ten błąd ma podobną naturę?
Napisano 4 Kwiecień 201311 l A ja bym poleciał z Aftera bez kompresji do avika czy .mov (nie pamiętam czy VD obsługuje .mov, więc lepiej .avi) i dalej do VirtualDuba, z niego dopiero kompresja :)
Napisano 4 Kwiecień 201311 l A ja bym poleciał z Aftera bez kompresji do avika czy .mov (nie pamiętam czy VD obsługuje .mov, więc lepiej .avi) i dalej do VirtualDuba, z niego dopiero kompresja :)
Napisano 5 Kwiecień 201311 l Albo misie wydaje, albo używasz time remapping. Jeśli tak to musisz zaznaczyć frame blending(pic) [ATTACH=CONFIG]90016[/ATTACH] Druga sprawa to generalnie nie jest wskazane renderowanie kompozycji od razu do formy skompresowanej. Wyrenderuj najpierw do tif albo do avi(lagarith), wrzuć z powrotem do aftera(lub media encodera) i dopiero renderuj do H.264. Pomimo dodatkowego kroku, który musisz wykonać, wierz mi, przy bardziej złożonych compach będzie szybciej i lepszej jakości. A jak używasz gradientów to zmień sobie projekt na 32bpc i daj efekt noise w ilości 0,5-1,0. Jeśli używasz ramp to jest tam opcja ramp scatter: 50-250.
Napisano 5 Kwiecień 201311 l Autor Time Remaping akurat nie w tym momencie i nie na tym obiekcie, ale dobrze wyczułeś, że użyłem go w kompozycji :) Nie mam teraz dostepu do komputera gdzie mam wszystkie materiały, ale na 90%, używam w przypadku tego animowanego obiektu Time Stretch i raczej z tą samą pewnościa, nie zaznaczyłem tam Frame Blendingu. Tak, że możliwe, że to pomoże. Narazie udało mi sie wyrenderować bez błędów, jeden z takich zaworów, idąc za radą Miracha. Omyłkowo jednak wyrenderowałem inna kompozycję i omyłkowo też, ustawiłem rozdzielczość 1080p, zamiast 720p. Animacja jest bezbłędna, ale zarywa i nie wiem czy to sprawa komputera, czy interpolowania do wyższej rozdzielczości. Ale i tak mimo to wiekie dzięki dla Miracha za pomoc. Sprawdze jednak też i sposób ApaczoSa, bo jednak renderowanie spod samego Aftera jest narazie dla mnie wygodniejsze, ze względu na ilość błędów jaką obecnie popełniam :). Dam jeszcze znać jak poszło a na razie pozdrawiam i dziękuję.
Napisano 17 Kwiecień 201311 l Autor Witam ponownie, trochę to trwało ze względu na awarię komutera ale wracam do tematu. Więc jest tak, pomimo początkowego entuzjazmu wszelkie próby zawiodły i artefakty nadal mnie prześladują w renderingach. Doszedłem do wniosku, że ich przyczyną jest wspomniany przez ApaczoSa Frame Blending. Po jego wyłaczeniu, efekt nie występuje, za to animacja robi się skokowa. Renderowanie do tiff, media encoder-em nic nie daje. Ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły?
Napisano 18 Kwiecień 201311 l Animacja robi się skokowa bo za bardzo zwalniasz zawory. Z tego co widzę, o 50% przynajmniej. To tak, jak z poprawianiem obrazu małej rozdzielczości. Nie da się odzyskać danych z czegoś, co nie istnieje. W tym przypadku masz za mały fps na pliku wejściowym. Jeśli zawory masz wyrenderowane w 24/25pfs, w compo zwalniasz je o połowę lub więcej, to wtedy obraz właśnie tak wygląda z włączonym frame blending. Wyjścia są dwa i jedno skuteczne na 100%. 1. Użyj Twixtora zamiast time stretch. Ma lepsze logarytmy i bardzo dobrze sobie radzi nawet z obrazkiem w 24fps. Jednak nie zawsze. Zależy od tła i obiektu FG. W tym przypadku nie powinien mieć specjalnych problemów bo obiekt jest w miarę prosty a tła nie ma. 2. Wyrenderuj zawory już zwolnione lub w 60fps. Przy większej ilości klatek na sekundę będziesz miał znacznie większe możliwości zwalniania.
Napisano 18 Kwiecień 201311 l Autor Witam ponownie i dzięki za wytrwałość w trwaniu przy moim problemie :) Wiec, zdecyduję się na bramkę nr2 i przerendruje poprostu to już tak, żeby nie rozciągać potem animacji. Wyjedzie jakies 300kl i cały dzień obliczeń ale efekt będzie pewny. Time stretch na tym obiekcie to 250% więc może faktycznie przesadziłem. Jak pisałem to dopiero absolutne początki z tym programem więc dlatego pewnie taki problem. Tak, ze dziękuję wszystkim pomagającym i do następnego wątku :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto