Jump to content

after effects - artefakty przy renderingu


Mirkowaty
 Share

Recommended Posts

Witam, zaznaczam odrazu, że jestem poczatkującym a nawet bardzo początkującym użytkownikiem Aftera. Może problem jest łatwy do rozwiązania a może jest odwrotnie. Zamieszczam link do filmu gdzie wszystko bedzie widać. Otóż, problem polega na tym, że w czasie finalnego renderingu kodekiem H.264 na ustawieniach CBR lub VBR w obu przypadkach dość wysokich max 16Mb/s występują pewne zniekształcenia obrazu. Problem za to nie występuje przy podglądzie RAM. Niepożądany efekt jest widoczny na ścianach obracającego się obiektu, dodam jeszcze, że próbowałem także innych kodeków i problem się powtarzał. Jak by ktoś coś wiedział to był bym wdzięczny za podpowiedź.

 

https://www.dropbox.com/s/dz5om3q96qujl2g/Przelotowy_kawalek.mp4

Link to comment
Share on other sites

Witam, zaznaczam odrazu, że jestem poczatkującym a nawet bardzo początkującym użytkownikiem Aftera. Może problem jest łatwy do rozwiązania a może jest odwrotnie. Zamieszczam link do filmu gdzie wszystko bedzie widać. Otóż, problem polega na tym, że w czasie finalnego renderingu kodekiem H.264 na ustawieniach CBR lub VBR w obu przypadkach dość wysokich max 16Mb/s występują pewne zniekształcenia obrazu. Problem za to nie występuje przy podglądzie RAM. Niepożądany efekt jest widoczny na ścianach obracającego się obiektu, dodam jeszcze, że próbowałem także innych kodeków i problem się powtarzał. Jak by ktoś coś wiedział to był bym wdzięczny za podpowiedź.

 

https://www.dropbox.com/s/dz5om3q96qujl2g/Przelotowy_kawalek.mp4

Link to comment
Share on other sites

Witam, zaznaczam odrazu, że jestem poczatkującym a nawet bardzo początkującym użytkownikiem Aftera. Może problem jest łatwy do rozwiązania a może jest odwrotnie. Zamieszczam link do filmu gdzie wszystko bedzie widać. Otóż, problem polega na tym, że w czasie finalnego renderingu kodekiem H.264 na ustawieniach CBR lub VBR w obu przypadkach dość wysokich max 16Mb/s występują pewne zniekształcenia obrazu. Problem za to nie występuje przy podglądzie RAM. Niepożądany efekt jest widoczny na ścianach obracającego się obiektu, dodam jeszcze, że próbowałem także innych kodeków i problem się powtarzał. Jak by ktoś coś wiedział to był bym wdzięczny za podpowiedź.

 

https://www.dropbox.com/s/dz5om3q96qujl2g/Przelotowy_kawalek.mp4

 

Niezła akcja ... a jak do ramek puścisz też tak się dzieje? Najwyżej wypuść do klatek jak będzie ok i przekonwertuj do .mp4 jakimś procoderem albo coś. Ja się z taką akcją nie spotkałem.

Link to comment
Share on other sites

Witam, zaznaczam odrazu, że jestem poczatkującym a nawet bardzo początkującym użytkownikiem Aftera. Może problem jest łatwy do rozwiązania a może jest odwrotnie. Zamieszczam link do filmu gdzie wszystko bedzie widać. Otóż, problem polega na tym, że w czasie finalnego renderingu kodekiem H.264 na ustawieniach CBR lub VBR w obu przypadkach dość wysokich max 16Mb/s występują pewne zniekształcenia obrazu. Problem za to nie występuje przy podglądzie RAM. Niepożądany efekt jest widoczny na ścianach obracającego się obiektu, dodam jeszcze, że próbowałem także innych kodeków i problem się powtarzał. Jak by ktoś coś wiedział to był bym wdzięczny za podpowiedź.

 

https://www.dropbox.com/s/dz5om3q96qujl2g/Przelotowy_kawalek.mp4

 

Niezła akcja ... a jak do ramek puścisz też tak się dzieje? Najwyżej wypuść do klatek jak będzie ok i przekonwertuj do .mp4 jakimś procoderem albo coś. Ja się z taką akcją nie spotkałem.

Link to comment
Share on other sites

Spróbuje Media enkoderem to puścić jak Mirach podpowiada. Co do pełnych ramek to nie sądzę żeby coś to pomogło. Kodowałem do mov-a z opcją jpg2000 i było podobnie. Nasuwa mi się coś takieg na myśl, że może sytuacja podobna jest do zachowania się gradientów przy renderingu. Też miałem z tym problemy odnośnie gradacji powstającej przy kompresji gdy materiał jest renderowany. Pomogło dodanie szumu filtrem Noise, tak gdzieś wyczytałem na interenecie. Może ten błąd ma podobną naturę?

Link to comment
Share on other sites

Spróbuje Media enkoderem to puścić jak Mirach podpowiada. Co do pełnych ramek to nie sądzę żeby coś to pomogło. Kodowałem do mov-a z opcją jpg2000 i było podobnie. Nasuwa mi się coś takieg na myśl, że może sytuacja podobna jest do zachowania się gradientów przy renderingu. Też miałem z tym problemy odnośnie gradacji powstającej przy kompresji gdy materiał jest renderowany. Pomogło dodanie szumu filtrem Noise, tak gdzieś wyczytałem na interenecie. Może ten błąd ma podobną naturę?

Link to comment
Share on other sites

Albo misie wydaje, albo używasz time remapping. Jeśli tak to musisz zaznaczyć frame blending(pic)

[ATTACH=CONFIG]90016[/ATTACH]

Druga sprawa to generalnie nie jest wskazane renderowanie kompozycji od razu do formy skompresowanej. Wyrenderuj najpierw do tif albo do avi(lagarith), wrzuć z powrotem do aftera(lub media encodera) i dopiero renderuj do H.264. Pomimo dodatkowego kroku, który musisz wykonać, wierz mi, przy bardziej złożonych compach będzie szybciej i lepszej jakości.

 

A jak używasz gradientów to zmień sobie projekt na 32bpc i daj efekt noise w ilości 0,5-1,0. Jeśli używasz ramp to jest tam opcja ramp scatter: 50-250.

Link to comment
Share on other sites

Time Remaping akurat nie w tym momencie i nie na tym obiekcie, ale dobrze wyczułeś, że użyłem go w kompozycji :) Nie mam teraz dostepu do komputera gdzie mam wszystkie materiały, ale na 90%, używam w przypadku tego animowanego obiektu Time Stretch i raczej z tą samą pewnościa, nie zaznaczyłem tam Frame Blendingu. Tak, że możliwe, że to pomoże. Narazie udało mi sie wyrenderować bez błędów, jeden z takich zaworów, idąc za radą Miracha. Omyłkowo jednak wyrenderowałem inna kompozycję i omyłkowo też, ustawiłem rozdzielczość 1080p, zamiast 720p. Animacja jest bezbłędna, ale zarywa i nie wiem czy to sprawa komputera, czy interpolowania do wyższej rozdzielczości. Ale i tak mimo to wiekie dzięki dla Miracha za pomoc. Sprawdze jednak też i sposób ApaczoSa, bo jednak renderowanie spod samego Aftera jest narazie dla mnie wygodniejsze, ze względu na ilość błędów jaką obecnie popełniam :). Dam jeszcze znać jak poszło a na razie pozdrawiam i dziękuję.

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie, trochę to trwało ze względu na awarię komutera ale wracam do tematu. Więc jest tak, pomimo początkowego entuzjazmu wszelkie próby zawiodły i artefakty nadal mnie prześladują w renderingach. Doszedłem do wniosku, że ich przyczyną jest wspomniany przez ApaczoSa Frame Blending. Po jego wyłaczeniu, efekt nie występuje, za to animacja robi się skokowa. Renderowanie do tiff, media encoder-em nic nie daje. Ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły?

Link to comment
Share on other sites

Animacja robi się skokowa bo za bardzo zwalniasz zawory. Z tego co widzę, o 50% przynajmniej. To tak, jak z poprawianiem obrazu małej rozdzielczości. Nie da się odzyskać danych z czegoś, co nie istnieje. W tym przypadku masz za mały fps na pliku wejściowym. Jeśli zawory masz wyrenderowane w 24/25pfs, w compo zwalniasz je o połowę lub więcej, to wtedy obraz właśnie tak wygląda z włączonym frame blending.

Wyjścia są dwa i jedno skuteczne na 100%.

1. Użyj Twixtora zamiast time stretch. Ma lepsze logarytmy i bardzo dobrze sobie radzi nawet z obrazkiem w 24fps. Jednak nie zawsze. Zależy od tła i obiektu FG. W tym przypadku nie powinien mieć specjalnych problemów bo obiekt jest w miarę prosty a tła nie ma.

2. Wyrenderuj zawory już zwolnione lub w 60fps. Przy większej ilości klatek na sekundę będziesz miał znacznie większe możliwości zwalniania.

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie i dzięki za wytrwałość w trwaniu przy moim problemie :) Wiec, zdecyduję się na bramkę nr2 i przerendruje poprostu to już tak, żeby nie rozciągać potem animacji. Wyjedzie jakies 300kl i cały dzień obliczeń ale efekt będzie pewny. Time stretch na tym obiekcie to 250% więc może faktycznie przesadziłem. Jak pisałem to dopiero absolutne początki z tym programem więc dlatego pewnie taki problem. Tak, ze dziękuję wszystkim pomagającym i do następnego wątku :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy