Jump to content
  • 0
Sign in to follow this  
Zernat

Jak ograniczyć zużycie RAM'u ?

Question

Witam. Od rana męczę się z zbyt małą ilością RAM'u. Jak na razie doszedłem do "komba" modyfikator substitute na kwiatki i zamiana na boxy, i do tego kopiowanie "zestawów" kwiatków nie jako "copy" a jako "instance" i w viewporcie działa to bardzo dobrze.

 

Jednak podczas startu rendera Max zaczyna zjadać ram'u jak głupi :(

 

Czy mogę coś na to poradzić prócz proxy ? I czy proxy w ogóle zmniejsza też ilość potrzebnego RAM'u podczas renderowania czy też tylko w viewporcie ?

 

Czy może mam też jakieś inne rzeczy źle ustawione czy może po prostu 25 kk - 35 kk poly to zbyt dużo na 8 GB RAM'u nieważne jakimi sposobami ?

 

Z góry dziękuję za pomoc i Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Witam. Od rana męczę się z zbyt małą ilością RAM'u. Jak na razie doszedłem do "komba" modyfikator substitute na kwiatki i zamiana na boxy, i do tego kopiowanie "zestawów" kwiatków nie jako "copy" a jako "instance" i w viewporcie działa to bardzo dobrze.

 

Jednak podczas startu rendera Max zaczyna zjadać ram'u jak głupi :(

 

Czy mogę coś na to poradzić prócz proxy ? I czy proxy w ogóle zmniejsza też ilość potrzebnego RAM'u podczas renderowania czy też tylko w viewporcie ?

 

Czy może mam też jakieś inne rzeczy źle ustawione czy może po prostu 25 kk - 35 kk poly to zbyt dużo na 8 GB RAM'u nieważne jakimi sposobami ?

 

Z góry dziękuję za pomoc i Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nie używasz rządnego scattera do większej ilości roślinek? Jak masz ustawiony dynamic memeory limit? Czy w scenie nie masz za dużo elementów robionych displacementem, jeśli tak zjedź w setting w displacement z 256 subdividów na 32, możesz zmniejszyć koszyki jeśli ci brakuje pamięci tak na 16. Jeśli masz taki duży pobór pamięci na starcie rendera masz zapewne defaut geometry ustawione na static i zasadniczo wszystkie je ci pakuje od razu do pamięci możesz ustawić na dynamic będzie wtedy przepakowywał geometrie do pamięci w konkretnym momencie renderu. Ale tak ogólnie zastosuj do roślinek scattera lub multiscattera (bardzo sensowny plugin), ogólnie do dużej ilości zielska nie używaj modeli od evera świetnie nadają się jako ozdobniki a nie aby z nich budować las czy łąkę. Jeśli robisz to zawodowo to warto kupić plugin itoo forest pack i biblioteki modeli do niego a z modeli dostępnych na rynku ostatnio trochę testowałem i najlepiej wypadaj xfrog i R&D szybko się renderują mało obciążają pamięć i całkiem przyzwoicie wyglądają

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nie używasz rządnego scattera do większej ilości roślinek? Jak masz ustawiony dynamic memeory limit? Czy w scenie nie masz za dużo elementów robionych displacementem, jeśli tak zjedź w setting w displacement z 256 subdividów na 32, możesz zmniejszyć koszyki jeśli ci brakuje pamięci tak na 16. Jeśli masz taki duży pobór pamięci na starcie rendera masz zapewne defaut geometry ustawione na static i zasadniczo wszystkie je ci pakuje od razu do pamięci możesz ustawić na dynamic będzie wtedy przepakowywał geometrie do pamięci w konkretnym momencie renderu. Ale tak ogólnie zastosuj do roślinek scattera lub multiscattera (bardzo sensowny plugin), ogólnie do dużej ilości zielska nie używaj modeli od evera świetnie nadają się jako ozdobniki a nie aby z nich budować las czy łąkę. Jeśli robisz to zawodowo to warto kupić plugin itoo forest pack i biblioteki modeli do niego a z modeli dostępnych na rynku ostatnio trochę testowałem i najlepiej wypadaj xfrog i R&D szybko się renderują mało obciążają pamięć i całkiem przyzwoicie wyglądają

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Wczoraj przed "skraszowaniem" Maxa zapisałem tą scenę (już z podmienionymi kwiatami na boxy) jednak dziś ta scena i tak ładowała mi się około 10 minut (800k poly)

 

Geometry miałem na automatic, zmieniłem na dynamic

 

Dynamic Memory Limit miałem na 400 MB, z pomocą tego kalkulatora: http://www.cgpinoy.org/t22366-vray-dynamic-memory-limit-calculator zmieniłem na 6200 MB

 

Disa, żadnego nie mam.

 

Jednak teraz nawet kiedy maxa mam w tle i nic na nim nie robię (tylko jest załadowana ta scena) to zżera on niecałe 7 GB RAM'u. Czyli jak rozumiem modyfikator substitute odciąża tylko kartę graficzną do wydajności w viewporcie, a tymczasem zajęcie RAM'u zostaje chyba bez zmian :/

 

Czy mogę coś jeszcze zmienić ? Specjalnie nie będę teraz ruszał maxa żeby nic się nie stało xD

 

@Edit: Z tego co się orientuję to proxy pomaga tylko w viewporcie, do wyrenderowania będę potrzebował tyle RAM'u co i bez proxy, tak ?

Edited by Zernat

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Wczoraj przed "skraszowaniem" Maxa zapisałem tą scenę (już z podmienionymi kwiatami na boxy) jednak dziś ta scena i tak ładowała mi się około 10 minut (800k poly)

 

Geometry miałem na automatic, zmieniłem na dynamic

 

Dynamic Memory Limit miałem na 400 MB, z pomocą tego kalkulatora: http://www.cgpinoy.org/t22366-vray-dynamic-memory-limit-calculator zmieniłem na 6200 MB

 

Disa, żadnego nie mam.

 

Jednak teraz nawet kiedy maxa mam w tle i nic na nim nie robię (tylko jest załadowana ta scena) to zżera on niecałe 7 GB RAM'u. Czyli jak rozumiem modyfikator substitute odciąża tylko kartę graficzną do wydajności w viewporcie, a tymczasem zajęcie RAM'u zostaje chyba bez zmian :/

 

Czy mogę coś jeszcze zmienić ? Specjalnie nie będę teraz ruszał maxa żeby nic się nie stało xD

 

@Edit: Z tego co się orientuję to proxy pomaga tylko w viewporcie, do wyrenderowania będę potrzebował tyle RAM'u co i bez proxy, tak ?

Edited by Zernat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy