Zernat Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Witam. Od rana męczę się z zbyt małą ilością RAM'u. Jak na razie doszedłem do "komba" modyfikator substitute na kwiatki i zamiana na boxy, i do tego kopiowanie "zestawów" kwiatków nie jako "copy" a jako "instance" i w viewporcie działa to bardzo dobrze. Jednak podczas startu rendera Max zaczyna zjadać ram'u jak głupi :( Czy mogę coś na to poradzić prócz proxy ? I czy proxy w ogóle zmniejsza też ilość potrzebnego RAM'u podczas renderowania czy też tylko w viewporcie ? Czy może mam też jakieś inne rzeczy źle ustawione czy może po prostu 25 kk - 35 kk poly to zbyt dużo na 8 GB RAM'u nieważne jakimi sposobami ? Z góry dziękuję za pomoc i Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zernat Posted April 6, 2013 Author Share Posted April 6, 2013 Witam. Od rana męczę się z zbyt małą ilością RAM'u. Jak na razie doszedłem do "komba" modyfikator substitute na kwiatki i zamiana na boxy, i do tego kopiowanie "zestawów" kwiatków nie jako "copy" a jako "instance" i w viewporcie działa to bardzo dobrze. Jednak podczas startu rendera Max zaczyna zjadać ram'u jak głupi :( Czy mogę coś na to poradzić prócz proxy ? I czy proxy w ogóle zmniejsza też ilość potrzebnego RAM'u podczas renderowania czy też tylko w viewporcie ? Czy może mam też jakieś inne rzeczy źle ustawione czy może po prostu 25 kk - 35 kk poly to zbyt dużo na 8 GB RAM'u nieważne jakimi sposobami ? Z góry dziękuję za pomoc i Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shadowsexpe Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Nie używasz rządnego scattera do większej ilości roślinek? Jak masz ustawiony dynamic memeory limit? Czy w scenie nie masz za dużo elementów robionych displacementem, jeśli tak zjedź w setting w displacement z 256 subdividów na 32, możesz zmniejszyć koszyki jeśli ci brakuje pamięci tak na 16. Jeśli masz taki duży pobór pamięci na starcie rendera masz zapewne defaut geometry ustawione na static i zasadniczo wszystkie je ci pakuje od razu do pamięci możesz ustawić na dynamic będzie wtedy przepakowywał geometrie do pamięci w konkretnym momencie renderu. Ale tak ogólnie zastosuj do roślinek scattera lub multiscattera (bardzo sensowny plugin), ogólnie do dużej ilości zielska nie używaj modeli od evera świetnie nadają się jako ozdobniki a nie aby z nich budować las czy łąkę. Jeśli robisz to zawodowo to warto kupić plugin itoo forest pack i biblioteki modeli do niego a z modeli dostępnych na rynku ostatnio trochę testowałem i najlepiej wypadaj xfrog i R&D szybko się renderują mało obciążają pamięć i całkiem przyzwoicie wyglądają Link to comment Share on other sites More sharing options...
shadowsexpe Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Nie używasz rządnego scattera do większej ilości roślinek? Jak masz ustawiony dynamic memeory limit? Czy w scenie nie masz za dużo elementów robionych displacementem, jeśli tak zjedź w setting w displacement z 256 subdividów na 32, możesz zmniejszyć koszyki jeśli ci brakuje pamięci tak na 16. Jeśli masz taki duży pobór pamięci na starcie rendera masz zapewne defaut geometry ustawione na static i zasadniczo wszystkie je ci pakuje od razu do pamięci możesz ustawić na dynamic będzie wtedy przepakowywał geometrie do pamięci w konkretnym momencie renderu. Ale tak ogólnie zastosuj do roślinek scattera lub multiscattera (bardzo sensowny plugin), ogólnie do dużej ilości zielska nie używaj modeli od evera świetnie nadają się jako ozdobniki a nie aby z nich budować las czy łąkę. Jeśli robisz to zawodowo to warto kupić plugin itoo forest pack i biblioteki modeli do niego a z modeli dostępnych na rynku ostatnio trochę testowałem i najlepiej wypadaj xfrog i R&D szybko się renderują mało obciążają pamięć i całkiem przyzwoicie wyglądają Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zernat Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 (edited) Wczoraj przed "skraszowaniem" Maxa zapisałem tą scenę (już z podmienionymi kwiatami na boxy) jednak dziś ta scena i tak ładowała mi się około 10 minut (800k poly) Geometry miałem na automatic, zmieniłem na dynamic Dynamic Memory Limit miałem na 400 MB, z pomocą tego kalkulatora: http://www.cgpinoy.org/t22366-vray-dynamic-memory-limit-calculator zmieniłem na 6200 MB Disa, żadnego nie mam. Jednak teraz nawet kiedy maxa mam w tle i nic na nim nie robię (tylko jest załadowana ta scena) to zżera on niecałe 7 GB RAM'u. Czyli jak rozumiem modyfikator substitute odciąża tylko kartę graficzną do wydajności w viewporcie, a tymczasem zajęcie RAM'u zostaje chyba bez zmian :/ Czy mogę coś jeszcze zmienić ? Specjalnie nie będę teraz ruszał maxa żeby nic się nie stało xD @Edit: Z tego co się orientuję to proxy pomaga tylko w viewporcie, do wyrenderowania będę potrzebował tyle RAM'u co i bez proxy, tak ? Edited April 7, 2013 by Zernat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zernat Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 (edited) Wczoraj przed "skraszowaniem" Maxa zapisałem tą scenę (już z podmienionymi kwiatami na boxy) jednak dziś ta scena i tak ładowała mi się około 10 minut (800k poly) Geometry miałem na automatic, zmieniłem na dynamic Dynamic Memory Limit miałem na 400 MB, z pomocą tego kalkulatora: http://www.cgpinoy.org/t22366-vray-dynamic-memory-limit-calculator zmieniłem na 6200 MB Disa, żadnego nie mam. Jednak teraz nawet kiedy maxa mam w tle i nic na nim nie robię (tylko jest załadowana ta scena) to zżera on niecałe 7 GB RAM'u. Czyli jak rozumiem modyfikator substitute odciąża tylko kartę graficzną do wydajności w viewporcie, a tymczasem zajęcie RAM'u zostaje chyba bez zmian :/ Czy mogę coś jeszcze zmienić ? Specjalnie nie będę teraz ruszał maxa żeby nic się nie stało xD @Edit: Z tego co się orientuję to proxy pomaga tylko w viewporcie, do wyrenderowania będę potrzebował tyle RAM'u co i bez proxy, tak ? Edited April 7, 2013 by Zernat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now