filo7 Napisano 13 Kwiecień 2013 Napisano 13 Kwiecień 2013 WITAM ! Na wstepie mowie , ze jestem informatycznym laikiem , ale pracuje w maxie juz jakis czas. Tak czytam o tych kartach i procesorach i innych rzeczach bo wlasnie kupuje kompa , i dowiaduje sei, ze mozna renderowac prockiem albo karta graficzna z tego co zrozumialem . Mozemy w maxie uzywac open gl i directa tak?? gdzie mozna wybrac jeden albo drugi ?? Jak mozna przelaczyc rendering z gpu na cpu albo odwrotnie ?? jak to wogole skonfigurowac ??? kupuje teraz komputer na procku i7 3770k , 16 gb ram i grafa chyba gtx 560 ti albo gtx 660 , jesli ktos by mogl mi to wytlumaczyc bylbym baaaaardzo wdzieczny;)))))))) pozdrawiam
MariushO Napisano 13 Kwiecień 2013 Napisano 13 Kwiecień 2013 Aby renderowac na gpu musisz mieć silnik renderujący na gpu. Dołaczony do maxa mentalray czy scanline działa na cpu, masz także iraya i np. vray RT, które dzialaja na gpu i wybierasz je sobie w preferencjach renderowania
Ania Napisano 13 Kwiecień 2013 Napisano 13 Kwiecień 2013 Możliwość wyboru w maxie między OpenGL, DirectX, Software itp. dotyczy wyłącznie wyświetlania w viewporcie, nie renderingu. Różnice są np. w wielkości wyświetlanych tekstur, i wyświetlaniem opcji typu Ambient Occlusion w viewporcie. Customize > Preferences > Viewports > Display Drivers, po zmianie należy restartować maxa. Jeśli chcesz renderować kartą, to jak MariushO pisał.
Blesik Napisano 13 Kwiecień 2013 Napisano 13 Kwiecień 2013 a co jest lepsze? ja teraz właśnie zamówiłem i będę miał we środę właśnie taki zestaw i7 3770k i gtx 660 i zastanawiam się co lepiej?
MariushO Napisano 13 Kwiecień 2013 Napisano 13 Kwiecień 2013 No to pytanie raczej retoryczne. Gpu na swietnej karcie dorownac renderingowi na cpu jakościowo nie dorowna (choć wszystko zależy od silnika renderujacego). Czasowo tez na dwoje babka wrozyla bo np. u mnie vray rt na wysokich ustawianiach potrafi renderowac dluzej niż np. mentalray w podobnej jakości renderu(być może to tez moja nieumiejetnosc ustawienia opcji). Tak ogolnie to ja jestem za renderingiem cpu jeśli chodzi o jakość, o szybkość bardziej za gpu ale trzeba mieć naprawdę topowa karte. Mój gtx650 nie za bardzo sobie radzi tak jakbym chciał.
legomir Napisano 13 Kwiecień 2013 Napisano 13 Kwiecień 2013 bym się nie zgodził w kwestii jakości: http://www.3dtotal.com/index_tutorial_detailed.php?id=1691&catDisplay=6&roPos=1&page=1 Jeśli chodzi o proste dla rendera sceny to przewaga GPU jest wyraźna.
MariushO Napisano 13 Kwiecień 2013 Napisano 13 Kwiecień 2013 @legomir masz racje, tylko kwestia czasu renderingu i sprzętu na jakim został zrobiony.
Gość Chrupek3D Napisano 13 Kwiecień 2013 Napisano 13 Kwiecień 2013 spróbuj Ariona, on renderuje na obu jednocześnie.
mrys Napisano 13 Kwiecień 2013 Napisano 13 Kwiecień 2013 Tak ogolnie to ja jestem za renderingiem cpu jeśli chodzi o jakość, o szybkość bardziej za gpu A co ma jakość do procesora liczącego render? Wynik mnożenia 5x4 uzyskany na liczydle jest inny, od tego, uzyskanego na kalkulatorze?
MariushO Napisano 13 Kwiecień 2013 Napisano 13 Kwiecień 2013 @mrys a no to ma, ze silniki renderujące na gpu nie maja jeszcze takich możliwości jak na cpu. I chcąc uzyskac taka sama jakość (w sensie poprawności fizycznej) rendera gpu kontra cpu to tylko kosztem czasui w tym sensie pisałem o uzasadnionym wyborze renderu CPU jeśli chodzi o jakosc. I obawiam się, ze tak zgeneralizowana zasada, jaka podales, nijak się ma do porównywania cpu i gpu.
kitamo Napisano 15 Kwiecień 2013 Napisano 15 Kwiecień 2013 W Vray RT mamy dość ubogie możliwości jeśli chodzi o rendering, ale znow jak tesotwlem Iray to nie ma zadnej roznicy miedzy CPU a GPU, tyle ze ciężko tu o porównanie bo porywnywanie iray do mentala czy vraya jest nieco kiepskim pomysłem (w zaleznosci od silnika renderującego można uzyskac rozne efekty). Powiem tak ,rendering na GPU ma sens jeśli konkretnie potrafimy sprecyzować swoje potrzeby. jeśli ktoś renderuje pojedyncze sceny to raczej nie będzie miał potrzeby by bawic się w rendering na GPU. Jeśli ktoś chce renderowac więcej klatek, i chce zaoszczedzic realnie ten czas to faktycznie jest to dobry pomysl. I tak 90% całego procesu twórczego to praca w viewporcie a nie sam rendering.
Tomo Napisano 20 Kwiecień 2013 Napisano 20 Kwiecień 2013 bym się nie zgodził w kwestii jakości: http://www.3dtotal.com/index_tutorial_detailed.php?id=1691&catDisplay=6&roPos=1&page=1 Jeśli chodzi o proste dla rendera sceny to przewaga GPU jest wyraźna. Ale gościu ma też 2 karty lub jedną dwuprocesorową obawiam się że ma coś pokroju 590
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się