Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Przyszła wiosna. Pora wpuścić trochę świeżego powietrza w nieco przykurzony warsztat.

Temat: para interior- półzbliżenie na zawartość stoliczka w tle na rozmyciu reszta historii.

 

Pierwszy etap (modele) mniej więcej gotowy.

Projekt traktuję jako interdyscyplinarny trening (nie zajmuję się wizualizacjami tego typu)

proszę o krytykę i rady.

 

modeleo.jpg

Edytowane przez kolaborant
  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Ciężko cokolwiek powiedzieć na tym etapie, ale obrócił bym nóż po prawej stronie bo wydaje się balansować na ostrzu. Czy kompozycja jest w porządku pokażą ustawienia świateł i kamery. Powodzenia.

Napisano

Wydaje mi się, że mój post został zignorowany - pisałem o tym nożu.

 

Bardzo ładnie, mimo szumów wszystko wydaje się prawdziwe.

Możesz napisać coś więcej o etapach tworzenia?

Napisano (edytowane)

Biolo_idiota nie zignorowałem Twojej uwagi. Wzorowałem się na realnie istniejącym modelu noża i rękojeść w stosunku do ostrza jest przekręcona o 90 stopni. Po Twojej uwadze nieco spłaszczyłem rączkę. Choć może tego nie widać bo metal odbija w sobie obrus i traci na wizualnej wadze / stabilności.

 

Jeśli chodzi o sam proces przygotowania to dość typowo (od ogółu do szczegółu):

- fotka referencyjna

- model sceny (pomieszczenie zamknięte samo w sobie jest duże ale znajduje się w nim nie wiele więcej niż to, co widać w kadrze)

- praca na białych bryłach w celu ustalenia kluczowych świateł (warto pracować nad jednym światłem jednocześnie np. jakieś jedno boczne o lekko niebieskawym zabarwieniu zostawiamy włączone a pozostałe wygaszamy - tak lepiej widać obszar działania światła potem dodajemy kolejne i powtarzamy proces)

- zabawa z materiałami - tutaj wiele pracy nie miałem część materiałów które są na rozmyciu potraktowałem "po macoszemu" natomiast pierwszy plan to dość ascetyczne i proste materiały bez tekstur. Aby szkło miało coś ciekawego do powiedzenia nadałem jednej z niewidocznych ścian teksturę ze zdjęciem wnętrza jakiejś restauracji ( dzięki ikkiz za podpowiedź).

- następnie dodałem głębię ostrości

- na końcu trochę zabawy w ustawieniach nodów compositing'u (jasność/kontrast, kolorki, dispersion, lekkie wyostrzenie).

 

Na dzisiejszą noc nastawię pewnie render. Zobaczymy co rano wyjdzie.

Edytowane przez kolaborant
Napisano

Nie ma co przeciągać tematu. Myślę, że to już wersja finalna.

Kilka słów tytułem podsumowania:

 

Blender> Cycles

render 6K ~8,5h

(1000x700) - CPU 2600K

 

 

wiz2fin.jpg

 

 

Dzięki za zainteresowanie, uwagi i miłe słowa.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności