kolaborant Napisano 29 Kwiecień 2013 Napisano 29 Kwiecień 2013 (edytowane) Przyszła wiosna. Pora wpuścić trochę świeżego powietrza w nieco przykurzony warsztat. Temat: para interior- półzbliżenie na zawartość stoliczka w tle na rozmyciu reszta historii. Pierwszy etap (modele) mniej więcej gotowy. Projekt traktuję jako interdyscyplinarny trening (nie zajmuję się wizualizacjami tego typu) proszę o krytykę i rady. Edytowane 5 Maj 2013 przez kolaborant
Biolo_idiota Napisano 29 Kwiecień 2013 Napisano 29 Kwiecień 2013 Ciężko cokolwiek powiedzieć na tym etapie, ale obrócił bym nóż po prawej stronie bo wydaje się balansować na ostrzu. Czy kompozycja jest w porządku pokażą ustawienia świateł i kamery. Powodzenia.
kolaborant Napisano 29 Kwiecień 2013 Autor Napisano 29 Kwiecień 2013 ... i wstępny szkic oświetlenia oraz głównych dominant kolorystycznych.
kolaborant Napisano 5 Maj 2013 Autor Napisano 5 Maj 2013 Jest postęp. Oczywiście całość dalej mocno zaszumiona ale wizualnie docelowo będę mniej więcej w tę stronę podążać.
DrRambo Napisano 5 Maj 2013 Napisano 5 Maj 2013 ciężko przez te szumy znaleźć jakieś błędy , ładnie jest na razie , realistycznie
Biolo_idiota Napisano 5 Maj 2013 Napisano 5 Maj 2013 Wydaje mi się, że mój post został zignorowany - pisałem o tym nożu. Bardzo ładnie, mimo szumów wszystko wydaje się prawdziwe. Możesz napisać coś więcej o etapach tworzenia?
kolaborant Napisano 5 Maj 2013 Autor Napisano 5 Maj 2013 (edytowane) Biolo_idiota nie zignorowałem Twojej uwagi. Wzorowałem się na realnie istniejącym modelu noża i rękojeść w stosunku do ostrza jest przekręcona o 90 stopni. Po Twojej uwadze nieco spłaszczyłem rączkę. Choć może tego nie widać bo metal odbija w sobie obrus i traci na wizualnej wadze / stabilności. Jeśli chodzi o sam proces przygotowania to dość typowo (od ogółu do szczegółu): - fotka referencyjna - model sceny (pomieszczenie zamknięte samo w sobie jest duże ale znajduje się w nim nie wiele więcej niż to, co widać w kadrze) - praca na białych bryłach w celu ustalenia kluczowych świateł (warto pracować nad jednym światłem jednocześnie np. jakieś jedno boczne o lekko niebieskawym zabarwieniu zostawiamy włączone a pozostałe wygaszamy - tak lepiej widać obszar działania światła potem dodajemy kolejne i powtarzamy proces) - zabawa z materiałami - tutaj wiele pracy nie miałem część materiałów które są na rozmyciu potraktowałem "po macoszemu" natomiast pierwszy plan to dość ascetyczne i proste materiały bez tekstur. Aby szkło miało coś ciekawego do powiedzenia nadałem jednej z niewidocznych ścian teksturę ze zdjęciem wnętrza jakiejś restauracji ( dzięki ikkiz za podpowiedź). - następnie dodałem głębię ostrości - na końcu trochę zabawy w ustawieniach nodów compositing'u (jasność/kontrast, kolorki, dispersion, lekkie wyostrzenie). Na dzisiejszą noc nastawię pewnie render. Zobaczymy co rano wyjdzie. Edytowane 5 Maj 2013 przez kolaborant
Biolo_idiota Napisano 6 Maj 2013 Napisano 6 Maj 2013 Z nożem wprowadził mnie w błąd model z lewej strony, naprawdę Twoja praca wygląda bardzo realistycznie już teraz. Chętnie zobaczę efekt końcowy.
kolaborant Napisano 6 Maj 2013 Autor Napisano 6 Maj 2013 Nie ma co przeciągać tematu. Myślę, że to już wersja finalna. Kilka słów tytułem podsumowania: Blender> Cycles render 6K ~8,5h (1000x700) - CPU 2600K Dzięki za zainteresowanie, uwagi i miłe słowa. Pozdrawiam.
Traitor Napisano 6 Maj 2013 Napisano 6 Maj 2013 Tak jak pisalem, bardzo ladne. Szumek dodaje fajnego klimatu wysokiego iso w aparacie:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się