Jump to content

Modelowanie piór dla anioła.


johnmcload
 Share

Recommended Posts

Witam, wiem, że już na forum był ten wątek i go przesledziłem, jednak nadal nie do końca wiem, jak zrobic te cholerne pióra.

 

MariusO napisał w tamtym temacie tak: "Z tego co zobaczyłem na obrazku co pokazales(a ujecie jest takie, ze niewiele widac) to raczej ciężko będzie Ci uzyskac efekt jaki oczekujesz. Ja zrobiłbym to tak:

-modelujesz polaczenie skrzydel z tulowiem i glowny szkielet w podobny sposób jak zrobiles to teraz

-same piora możesz modelować dokładnie jak wygladaja lub zrobić plane i dac przy texturowaniu mape opacity. W obu przypadkach radziłbym modelować tylko z plane(w przypadku jak modelujesz dokładny kształt dasz więcej poly i ulozysz ladnie ksztalt) i kopiowac piorka po kolei jak to masz na referce

-i na koniec texturka (diffuse, spec i bump to podstawa + opcjonalnie opacity, reflection... itd., zależy jak bardzo realistycznie chcesz to pokazac)"

 

jest jedno ale, zastanawiam sie jak to wymodelować. zaluzmy ze sciagnalem teksture piora. mam zrobic plane i pododawac edge i tak zarysowac kształt jak tekstura? potem opacity, ktorego nigdy nie uzywalem, bumpa takze.

 

daje zdjecie piora i modelu, ktory zrobilem i to jemu chce dac skrzydla.

 

s19wnb93v2oy.jpg

wktx3yhfbqss.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zależy co masz na myśli mówiąc "jak według mnie wygląda Twój render". Widać że włożyłeś kupę pracy, ale (tak jak pisałem Ci już chyba wcześniej) nie mam pojęcia do czego dążysz, jaki masz plan w głowie, co chcesz uzyskać. Jeżeli to co masz Cię satysfakcjonuje - to spoko. Jeżeli nie - jeszcze lepiej, biorąc pod uwagę to, że nadal się uczysz, rozwijasz.

 

Nie wiem też co chcesz z tą postacią robić, czy będzie jakaś ilustracja, czy będzie to taka poza jak teraz przedstawiłeś? Jeżeli pytasz czy podoba mi się to, co zrobiłeś - powiem w ten sposób: styl pracy nie jest w moim stylu, Ty dążysz do jakiegoś hiperrealizmu (tak przypuszczam) ale do tego jeszcze daleka droga. Bardzo ciężko doradzić jak powinieneś to zrobić, bo cholernie daleko już zaszedłeś - powinieneś albo zacząć od nowa, albo dokończyć tą pracę, poduczyć się podczas tego kilku rzeczy i zabrać za następną - wykorzystując zdobyte doświadczenie :)

Link to comment
Share on other sites

rozumiem. Ogólnie to tak jak jest, to jest finalne (w sensie ze brakuje tylko skrzydeł). Do czego dążę? do zrobienia okładki do ksiazki (swojej, ktora pisze sobie juz ponad 7 lat). Jak ma wyglądać? tło, to krypta, a na pierwszym planie mają być anioł ten, ktory zobaczyłeś i samuraj z dwoma katanami, ktorzy stoją placami do siebie zwroceni w strone widza z naszykowanymi mieczami do walki. Ot cały konspekt miszczu:)

Link to comment
Share on other sites

Co do piór - wrzucił tam inną teksturę, dokładniej - kanał alpha. To co chcesz, żeby było widoczne - jest maksymalnie białe - to co przezroczyste - maksymalnie czarne.

 

Z tego co widzę, teksturę piórka masz w formacie który ma już zapisany kanał alpha. Wrzuć do ps i ogarnij sobie mapkę czarno białą i walcz dalej, z tą mapką w slocie do przezroczystości. :)

Link to comment
Share on other sites

Hm, chyba sie pogubilem.

 

Kliknij na kanale mask i wybierz bitmap. Załaduj leafopac.jpg. Kliknij na przycisku "show map in viewport" (wygląda jak pokratkowane pudełko) i przypisz materiał do obiektu "SzablonLiścia". Przez wybranie okna widokowego i przyciśnięciu przycisku F3, możesz włączyć Smooth and Highlighting w wybranym oknie widokowym. Zrób to dla okna widokowego top i perspective.

 

Dla kanału material 2, ustaw specular level, glossiness, i opacity na 0 i nazwij go "Przezroczysty". Nie chcemy przecież widzieć tych części liścia. Nie chcemy również aby odbijały one światło. Właśnie dla tego ustawiliśmy wszystko na 0. Zaznacz opcję 2-sided.

 

Dla kanału material 1, wybierz materiał typu raytrace zamiast standardowego materiału i nazwij go "TeksturaLiścia". Dla kanału diffuse, wybierz naszą bitmapę leafface.jpg. Przeciągnij mapę diffuse do slotu bump i wybierz copy. Ustaw wartość parametru bump na 80. Ustaw również specular level na 27, glossiness na 20, i uaktywnij opcję 2-sided.

 

To jest głowna czesc ktora mnie interesuje w zwiazku z piorem. Mamy tu 2 zdjecia ktore wrzuca autor tutka. leafopac.jpg i leafface.jpg. I teraz tak, ktore jest czym. Mam zdjecie pióra, ktore widziales w poscie, to pionowe pioro z bialym tlem. to znaczy, ze ta druga mapka ma wygladac tak, ze samo pioro mam zamalowac na czarno a tlo na bialo?

Link to comment
Share on other sites

no to musze sie pochwalic co mi wyszlo. tak bedzie wygladac moj aniol finalnie. jednak zastanawiam sie jak zrobic przejscie ze szkieletu skrzydla w piora bo jak widzisz narazie szalu nie ma. I tez chetnie wzialbym sie za riggowanie skrzydel, bo chce aniola troche inaczej ustawic. wiem ze super_oko mial ponoc dobry tutek, ale jak czytalem jego posty to po wlozeniu na rapidu wykasowalo mu to i linki nie dzialaja. niestety nie odpisuje mi.

 

imp302nfzr7x.jpg

 

- - - Updated - - -

 

I jeszcze raz dziękuję, z tymi piorami juz od miesiaca zastanawialem sie jak zrobic.:)

Link to comment
Share on other sites

Dobrze, że jesteś zadowolony, bo to jest najważniejsze. Co do rigowania skrzydeł - na digitaltutors jest naprawdę potężny tutorial na ten temat. Dodatkowo był on dostępy na płycie z którymś numerem 3d world, może gdzieś uda Ci się jeszcze ten numer znaleźć, no chyba że masz subskrypcję digitaltutors:

http://www.digitaltutors.com/11/training.php?pid=643

 

zobacz też jak kolega sobie radził ze skrzydełkami:

 

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=87412

 

pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy