dziup Napisano 15 Maj 2013 Share Napisano 15 Maj 2013 Witam, pojawił mi się następujący problem - na niektórych powierzchniach odbija się zwielokrotniona bitmapa, która została umieszczona w slocie GI environment (skylight) override oraz Reflection/refraction environment override. Skąd taki efekt i jak to naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 15 Maj 2013 Share Napisano 15 Maj 2013 sprawdź, czy w ustawieniach owej bitmapy w Material Editorze masz wybrane opcje Environment Map i Spherical cośtam. jeśli nie, to może być przyczyną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deshu Napisano 15 Maj 2013 Share Napisano 15 Maj 2013 Jakie masz mapowanie tej mapy? Zakładam, że powinno być enviormental -> spherical +++ Uprzedzony:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziup Napisano 16 Maj 2013 Autor Share Napisano 16 Maj 2013 Pomogło :) a teraz następne pytanie - w miejscach gdzie mam szybę za nią renderuje się owa mapa, już odpowiednim rozmiarze, ale czy jest jakaś opcja która sprawi, ze nie będzie się ona renderować, tak by można było wstawić w ps inne tło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 16 Maj 2013 Share Napisano 16 Maj 2013 w refraction override wstaw po prostu czarny kolor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziup Napisano 16 Maj 2013 Autor Share Napisano 16 Maj 2013 Kiedy tak robię, w pliku png mam po prostu czarne okna zamiast bitmapy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biolo_idiota Napisano 16 Maj 2013 Share Napisano 16 Maj 2013 Sposób który opisał kolega jest poprawny, po prostu musisz zmienić materiał, w opcjach refrakcji affect alfa. Wiesz jak korzystać z Alfa Map? Możesz też zapisac RGB jako PNG, przy odpowiednich ustawieniach powinno być w porządku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 16 Maj 2013 Share Napisano 16 Maj 2013 w takim przypaku skorzystaj z rendermask http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/rendermask a dwa wyrenderuj render element reflection/refraction a potem wszytko sobie zmajstuj w ps Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się