dziup Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Witam, pojawił mi się następujący problem - na niektórych powierzchniach odbija się zwielokrotniona bitmapa, która została umieszczona w slocie GI environment (skylight) override oraz Reflection/refraction environment override. Skąd taki efekt i jak to naprawić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 sprawdź, czy w ustawieniach owej bitmapy w Material Editorze masz wybrane opcje Environment Map i Spherical cośtam. jeśli nie, to może być przyczyną Link to comment Share on other sites More sharing options...
deshu Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Jakie masz mapowanie tej mapy? Zakładam, że powinno być enviormental -> spherical +++ Uprzedzony:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziup Posted May 16, 2013 Author Share Posted May 16, 2013 Pomogło :) a teraz następne pytanie - w miejscach gdzie mam szybę za nią renderuje się owa mapa, już odpowiednim rozmiarze, ale czy jest jakaś opcja która sprawi, ze nie będzie się ona renderować, tak by można było wstawić w ps inne tło? Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 w refraction override wstaw po prostu czarny kolor Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziup Posted May 16, 2013 Author Share Posted May 16, 2013 Kiedy tak robię, w pliku png mam po prostu czarne okna zamiast bitmapy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Biolo_idiota Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Sposób który opisał kolega jest poprawny, po prostu musisz zmienić materiał, w opcjach refrakcji affect alfa. Wiesz jak korzystać z Alfa Map? Możesz też zapisac RGB jako PNG, przy odpowiednich ustawieniach powinno być w porządku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 w takim przypaku skorzystaj z rendermask http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/rendermask a dwa wyrenderuj render element reflection/refraction a potem wszytko sobie zmajstuj w ps Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now