dziup Napisano 15 Maj 2013 Napisano 15 Maj 2013 Witam, pojawił mi się następujący problem - na niektórych powierzchniach odbija się zwielokrotniona bitmapa, która została umieszczona w slocie GI environment (skylight) override oraz Reflection/refraction environment override. Skąd taki efekt i jak to naprawić?
polka dot Napisano 15 Maj 2013 Napisano 15 Maj 2013 sprawdź, czy w ustawieniach owej bitmapy w Material Editorze masz wybrane opcje Environment Map i Spherical cośtam. jeśli nie, to może być przyczyną
deshu Napisano 15 Maj 2013 Napisano 15 Maj 2013 Jakie masz mapowanie tej mapy? Zakładam, że powinno być enviormental -> spherical +++ Uprzedzony:)
dziup Napisano 16 Maj 2013 Autor Napisano 16 Maj 2013 Pomogło :) a teraz następne pytanie - w miejscach gdzie mam szybę za nią renderuje się owa mapa, już odpowiednim rozmiarze, ale czy jest jakaś opcja która sprawi, ze nie będzie się ona renderować, tak by można było wstawić w ps inne tło?
polka dot Napisano 16 Maj 2013 Napisano 16 Maj 2013 w refraction override wstaw po prostu czarny kolor
dziup Napisano 16 Maj 2013 Autor Napisano 16 Maj 2013 Kiedy tak robię, w pliku png mam po prostu czarne okna zamiast bitmapy
Biolo_idiota Napisano 16 Maj 2013 Napisano 16 Maj 2013 Sposób który opisał kolega jest poprawny, po prostu musisz zmienić materiał, w opcjach refrakcji affect alfa. Wiesz jak korzystać z Alfa Map? Możesz też zapisac RGB jako PNG, przy odpowiednich ustawieniach powinno być w porządku.
skalpel3d Napisano 16 Maj 2013 Napisano 16 Maj 2013 w takim przypaku skorzystaj z rendermask http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/rendermask a dwa wyrenderuj render element reflection/refraction a potem wszytko sobie zmajstuj w ps
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się