Iwok Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Otóż trafiłem na problem na który każdy zapytany racjonalny grafik odpowiada - displacement. Ale niestety disp nie pociągnie na wysokiej rozdzielczości z dużym zoomem na powieszchnię szkła. Ma ktoś jakiś pomysł jak do tego podejść? Probowałem już generate topology > edge direction by chociaż mieć siatkę w odpowiednim kierunku - wszystko cacy póki nie nakładam smootha który zasysa do środka powieszchnię między paskami i wszystko wygląda jak luksfera. Model wygląda tak (tutaj oczywiscie jest vraydisp_mod): Link to comment Share on other sites More sharing options...
YetoKnight Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Zakładam, że główny problem to te kształty na szkle. Ja bym to zrobił na osobnych obiektach (choć ewentualnie można na tym samym). Tę "siatkę" wymodelowałbym na płasko (można po kopiować ręcznie albo array'em), a póżniej wygiął krzywą modyfikatorem. Ja korzystam z blendera, ale na szybkiego i byle jak, wygląda to tak (mam nadzieję, że o to chodzi): Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iwok Posted June 15, 2013 Author Share Posted June 15, 2013 Dzięki za zainteresowanie ;) Próbowałem już tego podejścia. Niestety łączenie dwóch obiektów z materiałem zamglonego szkła tworzy masę dziwnych artefaktów, gdyż faktycznie nie są to obiekty zespojone pomimo tego samego materiału. Więc musi to być na jednej siatce. Poza tym dochodzą tutaj te delikatne przejścia między siatką a cylindrem butelki - to jest koszmar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
indian Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Jakiego rozmiaru miałeś tą mapkę disp, jakoś nie chce mi się wierzyć żeby nie dało się tego zrobić dispem, wystarczy naprawdę duża mapka i wszystko śmiga, 8K powinno styknąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kramon Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Zakładam, że główny problem to te kształty na szkle. Ja bym to zrobił na osobnych obiektach (choć ewentualnie można na tym samym). Tę "siatkę" wymodelowałbym na płasko (można po kopiować ręcznie albo array'em), a póżniej wygiął krzywą modyfikatorem. Ja korzystam z blendera, ale na szybkiego i byle jak, wygląda to tak (mam nadzieję, że o to chodzi): wystarczy połączyć dziury w tym patternie i już... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iwok Posted June 15, 2013 Author Share Posted June 15, 2013 Jakiego rozmiaru miałeś tą mapkę disp, jakoś nie chce mi się wierzyć żeby nie dało się tego zrobić dispem, wystarczy naprawdę duża mapka i wszystko śmiga, 8K powinno styknąć. 8k. Ale zrobisz zoom przy 1920x1440 tak by była cała butelka na szerokość i render trwa jakieś 4 godziny - a domyślnie mowa jest o animacji ;P (wiem - komuś się w głowie poprzewracało). A ustawienia disp moda - 2pix / 256 sub i tak powodują pojawianie się trójkątów. wystarczy połączyć dziury w tym patternie i już... Może wczorajsza późna pora i ogólne zirytowanie sytuacją sprawiły że zbyt szybko porzuciłem tą metodę. Zrobię drugie podejście. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdiJager Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 zgubiłem ze trzy kroki w gifie, ale akurat żadne ważne: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts