Skocz do zawartości

Zagwostka z modelingiem.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Otóż trafiłem na problem na który każdy zapytany racjonalny grafik odpowiada - displacement. Ale niestety disp nie pociągnie na wysokiej rozdzielczości z dużym zoomem na powieszchnię szkła. Ma ktoś jakiś pomysł jak do tego podejść? Probowałem już generate topology > edge direction by chociaż mieć siatkę w odpowiednim kierunku - wszystko cacy póki nie nakładam smootha który zasysa do środka powieszchnię między paskami i wszystko wygląda jak luksfera.

 

Model wygląda tak (tutaj oczywiscie jest vraydisp_mod):

myRed_IM_LC_GOOD.png

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Zakładam, że główny problem to te kształty na szkle.

Ja bym to zrobił na osobnych obiektach (choć ewentualnie można na tym samym). Tę "siatkę" wymodelowałbym na płasko (można po kopiować ręcznie albo array'em), a póżniej wygiął krzywą modyfikatorem.

Ja korzystam z blendera, ale na szybkiego i byle jak, wygląda to tak (mam nadzieję, że o to chodzi):

 

hqyi.png

Napisano

Dzięki za zainteresowanie ;)

 

Próbowałem już tego podejścia. Niestety łączenie dwóch obiektów z materiałem zamglonego szkła tworzy masę dziwnych artefaktów, gdyż faktycznie nie są to obiekty zespojone pomimo tego samego materiału. Więc musi to być na jednej siatce. Poza tym dochodzą tutaj te delikatne przejścia między siatką a cylindrem butelki - to jest koszmar.

Napisano

Jakiego rozmiaru miałeś tą mapkę disp, jakoś nie chce mi się wierzyć żeby nie dało się tego zrobić dispem, wystarczy naprawdę duża mapka i wszystko śmiga, 8K powinno styknąć.

Napisano
Zakładam, że główny problem to te kształty na szkle.

Ja bym to zrobił na osobnych obiektach (choć ewentualnie można na tym samym). Tę "siatkę" wymodelowałbym na płasko (można po kopiować ręcznie albo array'em), a póżniej wygiął krzywą modyfikatorem.

Ja korzystam z blendera, ale na szybkiego i byle jak, wygląda to tak (mam nadzieję, że o to chodzi):

 

hqyi.png

 

wystarczy połączyć dziury w tym patternie i już...

Napisano
Jakiego rozmiaru miałeś tą mapkę disp, jakoś nie chce mi się wierzyć żeby nie dało się tego zrobić dispem, wystarczy naprawdę duża mapka i wszystko śmiga, 8K powinno styknąć.

 

8k. Ale zrobisz zoom przy 1920x1440 tak by była cała butelka na szerokość i render trwa jakieś 4 godziny - a domyślnie mowa jest o animacji ;P (wiem - komuś się w głowie poprzewracało). A ustawienia disp moda - 2pix / 256 sub i tak powodują pojawianie się trójkątów.

 

wystarczy połączyć dziury w tym patternie i już...

 

Może wczorajsza późna pora i ogólne zirytowanie sytuacją sprawiły że zbyt szybko porzuciłem tą metodę. Zrobię drugie podejście.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności