Jump to content

wykluczanie global illumination z obiektu na obiekt.


satach
 Share

Recommended Posts

Mój pierwszy temat, jak można się domyśleć- AMATOR.

Jak w temacie. Jak tego dokonać ? Mam scenę z bujną trawą dookoła i znacznie mniej skomplikowana strukturą po środku. Nie chcę żeby owa trawa raczyła płaski obiekt po środku kwadrylionami fotonów z GI wydłużając tym samym render 20x z tym samym efektem jakby GI nie było. Obiekt, który chce by był nietykalny przez GI z trawy zaznaczam i wchodzę w v-ray object properties i odznaczam wszystko (receive GI, generate GI itd) jednak nic się nie zmienia. Klikając prawym na obiekcie- opcja v-ray properties jest koloru jakby nieaktywnego. Chyba mam przez to rozumieć, że coś jest nie w porządku, przez co zmiana opcji nie przyniesie rezultatu. Tylko co jest nie w porządku ?

Link to comment
Share on other sites

nikt nie odpisuje, aż mi smutno. Czy w ogóle dobrze kombinowałem ? Czy jest jeszcze jakieś zjawisko przez które jeden obiekt wyraźnie wpływa na drugi ? Nawet jak kompletnie wyłączam GI i zaznaczam by tylko renderował się region z płaska powierzchnia na środku to renderuje się on cholernie długo w stosunku do tego jak trawy dookoła nie ma.

Link to comment
Share on other sites

1. Żdźbło to plane z 4 podziałami na długości odpowiedni odpowiednio zwężający się na długości i jeden podział na szerokości by uwypuklić "żyłkę" źdźbła. 4 kształty źdźbeł rozsiane za pomocą funkcji scatter na małym kołowym plane. jedna porcja trawy przekonwertowana do proxy żeby nie zawalała preview'a. Następnie powielona/rozłożona na powierzchni.

2 Na etapie już końcowym- właściwy rendering do porządanego rezultatu- idzie bardzo wolno na powierzchni która jest płaska i bez żadnych ekscesów. w jakiś sposób trawa musi wpływać na resztę, bo bez trawy wszystko renderuje się w pół minuty.

 

Co poza GI może wnosić wpływ jednego obiektu na drugi, mimo że obiekt wpływający nie jest nawet w regionie obszaru renderowanego ?

Link to comment
Share on other sites

no własnie o rendering trawy mi nie chodzi. To rozumiem, że trwać musi tyle ile trwa. Nie rozumiem dlaczego obszar BEZ TRAWY renderuje się dużo dłużej przez to że jest trawa w pobliżu.

Jeszcze raz podkreślam. Zaznaczam region do przerenderowania BEZ trawy i renderuje płaściutką powierzchnię bardzo długo tylko przez to ze za renderowanym kadrem jest trawa...

Link to comment
Share on other sites

Cienie, każde źdźbło trawy zostawia cień poza ten cień przepuszcza część światła, cienie nakładają się na cienie etc. Cały pic z obliczeniami i ich długością renderingu zawsze polega na cieniach i przezroczystościach ;)

Link to comment
Share on other sites

achh achh. ma to jakiś sens. Jak mam światło dome to z każdej strony może mam długie smukłe cienie ze wszystkich stron. Dzięki, sprawdzę to. A tak na przyszłosć już zapytam, bo nie jestem pewien czy wiem. Jak wyłączyć rzucanie cieni jednego przedmiotu na inny ? można tak selektywnie ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy