Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam w maxie taki obrazek skladajacy sie z kilku elementow, niektore z nich sie poruszaja. Przy renderze ruchome elementy zostaja rozmazane w motion blurze - efekt jest bardzo fajny.

 

Teraz chcialbym miec z tego tez animacje.... powiedzmy ze 360° - tylko chce aby motion blur sie nie zmienil, czyli niech bedzie ze animacja 360°ma 200 klatek, ale motion blur musi byc brany tylko z klatki nr20. Cos troche jak "bullet time" z matrixa.

 

Jedynym rozwiazaniem jakie widze, to stworzenie osobnej kamery do kazdej klatki - i pokolei ich wyrenderowanie w tej samej sekundzie animacji.

Czyli chcialbym z zanimowanej camery, z jej sciezki, wygenerowac po jednej kamerze na klatke wzduz sciezki ruchu orginalnej kamery. Troche trudno to wytlumaczyc ale mam nadzieje ze rozumiesz.

 

Ma ktos pojecie jak to moge zrobic moze?

 

z gory dzieki

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 861
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A nie może być jeden render panoramiczny pokazujący 360 stopni na raz ?

Napisano

Rozpruwacz: Efekt nazywa się timeslice, a nie bullet time. Pomyliłeś pojęcia i nie wiedziałem o co chodzi. Szczerze mówiąc nie mam pomysłu jak to zrobić. Może wyjściem byłoby odtworzenie fizycznej metody jaką się to uzyskuje, czyli ustawienie z pomocą arraya tylu kamer ile klatek ma trwać obrót, a potem ich render. Trzeba by to natomiast załatwić skryptem, bo nie słyszałem szczerze mówiąc o takiej opcji w maksie.

EDIT: Taki skypt znalazłem. Spróbuj rozstawić kamery arrayem, a potem dodać je z jego pomocą. Powinno pójść, chociaż sam nie sprawdzałem.

Batch renderem też można by to zrobić, problem jest natomiast taki, że dla każdej kamery trzeba wtedy osobno wszystko w opcjach batch rendera ustawiać.

 

Tyle że przecież timeslice z matrixa nie miał motion blura;)

Edytowane przez Lucek

Napisano
  • Autor

super Lucek, dzieki za pomoc.

Teraz przyznam sie ze to nie ma byc 360° tylko animacja ze zwyklym ruchem kamery.... czyli przez array tego nie zalatwie....

 

Mysle ze moge to zrobic tak:

Animuje sobie ruch kamery. Nastepnie potrzebuje scriptu, ktory wyrenderuje cala animacje, przy czym co jedna klatke, bedzie o -1 przesuwal keys camery, przez co uzyskam niezmiennosc sceny, przy ruchu kamery....

szkoda ze nie umiem maxscriptu tylko :)

Napisano

to lepiej znormalizuj sobie spline'a i snapnij kamery do punktów na nim. Chyba da się tak zrobić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności