Skocz do zawartości

Animacja i zachowaine motion blura


rozpruwacz

Rekomendowane odpowiedzi

Mam w maxie taki obrazek skladajacy sie z kilku elementow, niektore z nich sie poruszaja. Przy renderze ruchome elementy zostaja rozmazane w motion blurze - efekt jest bardzo fajny.

 

Teraz chcialbym miec z tego tez animacje.... powiedzmy ze 360° - tylko chce aby motion blur sie nie zmienil, czyli niech bedzie ze animacja 360°ma 200 klatek, ale motion blur musi byc brany tylko z klatki nr20. Cos troche jak "bullet time" z matrixa.

 

Jedynym rozwiazaniem jakie widze, to stworzenie osobnej kamery do kazdej klatki - i pokolei ich wyrenderowanie w tej samej sekundzie animacji.

Czyli chcialbym z zanimowanej camery, z jej sciezki, wygenerowac po jednej kamerze na klatke wzduz sciezki ruchu orginalnej kamery. Troche trudno to wytlumaczyc ale mam nadzieje ze rozumiesz.

 

Ma ktos pojecie jak to moge zrobic moze?

 

z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rozpruwacz: Efekt nazywa się timeslice, a nie bullet time. Pomyliłeś pojęcia i nie wiedziałem o co chodzi. Szczerze mówiąc nie mam pomysłu jak to zrobić. Może wyjściem byłoby odtworzenie fizycznej metody jaką się to uzyskuje, czyli ustawienie z pomocą arraya tylu kamer ile klatek ma trwać obrót, a potem ich render. Trzeba by to natomiast załatwić skryptem, bo nie słyszałem szczerze mówiąc o takiej opcji w maksie.

EDIT: Taki skypt znalazłem. Spróbuj rozstawić kamery arrayem, a potem dodać je z jego pomocą. Powinno pójść, chociaż sam nie sprawdzałem.

Batch renderem też można by to zrobić, problem jest natomiast taki, że dla każdej kamery trzeba wtedy osobno wszystko w opcjach batch rendera ustawiać.

 

Tyle że przecież timeslice z matrixa nie miał motion blura;)

Edytowane przez Lucek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super Lucek, dzieki za pomoc.

Teraz przyznam sie ze to nie ma byc 360° tylko animacja ze zwyklym ruchem kamery.... czyli przez array tego nie zalatwie....

 

Mysle ze moge to zrobic tak:

Animuje sobie ruch kamery. Nastepnie potrzebuje scriptu, ktory wyrenderuje cala animacje, przy czym co jedna klatke, bedzie o -1 przesuwal keys camery, przez co uzyskam niezmiennosc sceny, przy ruchu kamery....

szkoda ze nie umiem maxscriptu tylko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności