rozpruwacz Posted June 23, 2013 Share Posted June 23, 2013 Mam w maxie taki obrazek skladajacy sie z kilku elementow, niektore z nich sie poruszaja. Przy renderze ruchome elementy zostaja rozmazane w motion blurze - efekt jest bardzo fajny. Teraz chcialbym miec z tego tez animacje.... powiedzmy ze 360° - tylko chce aby motion blur sie nie zmienil, czyli niech bedzie ze animacja 360°ma 200 klatek, ale motion blur musi byc brany tylko z klatki nr20. Cos troche jak "bullet time" z matrixa. Jedynym rozwiazaniem jakie widze, to stworzenie osobnej kamery do kazdej klatki - i pokolei ich wyrenderowanie w tej samej sekundzie animacji. Czyli chcialbym z zanimowanej camery, z jej sciezki, wygenerowac po jednej kamerze na klatke wzduz sciezki ruchu orginalnej kamery. Troche trudno to wytlumaczyc ale mam nadzieje ze rozumiesz. Ma ktos pojecie jak to moge zrobic moze? z gory dzieki Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniom Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 A nie może być jeden render panoramiczny pokazujący 360 stopni na raz ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucek Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 (edited) Rozpruwacz: Efekt nazywa się timeslice, a nie bullet time. Pomyliłeś pojęcia i nie wiedziałem o co chodzi. Szczerze mówiąc nie mam pomysłu jak to zrobić. Może wyjściem byłoby odtworzenie fizycznej metody jaką się to uzyskuje, czyli ustawienie z pomocą arraya tylu kamer ile klatek ma trwać obrót, a potem ich render. Trzeba by to natomiast załatwić skryptem, bo nie słyszałem szczerze mówiąc o takiej opcji w maksie. EDIT: Taki skypt znalazłem. Spróbuj rozstawić kamery arrayem, a potem dodać je z jego pomocą. Powinno pójść, chociaż sam nie sprawdzałem. Batch renderem też można by to zrobić, problem jest natomiast taki, że dla każdej kamery trzeba wtedy osobno wszystko w opcjach batch rendera ustawiać. Tyle że przecież timeslice z matrixa nie miał motion blura;) Edited June 25, 2013 by Lucek Link to comment Share on other sites More sharing options...
rozpruwacz Posted June 25, 2013 Author Share Posted June 25, 2013 super Lucek, dzieki za pomoc. Teraz przyznam sie ze to nie ma byc 360° tylko animacja ze zwyklym ruchem kamery.... czyli przez array tego nie zalatwie.... Mysle ze moge to zrobic tak: Animuje sobie ruch kamery. Nastepnie potrzebuje scriptu, ktory wyrenderuje cala animacje, przy czym co jedna klatke, bedzie o -1 przesuwal keys camery, przez co uzyskam niezmiennosc sceny, przy ruchu kamery.... szkoda ze nie umiem maxscriptu tylko :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucek Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 to lepiej znormalizuj sobie spline'a i snapnij kamery do punktów na nim. Chyba da się tak zrobić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rozpruwacz Posted June 26, 2013 Author Share Posted June 26, 2013 dzieki, zobacze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now