Skocz do zawartości

Animacja: jazda figurowa na lodzie


asblaze

Rekomendowane odpowiedzi

Upadek wygląda troche dziwnie ponieważ takiej siły zeskanej podczes tego skoku nie da się powstrzymać tylko jednym udeżeniem w ziemię. Postać powinne się jeszcze pare razy "przekoziołkować" na ziemi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 234
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Kris.... potrzebowałem 2 dni, zeby przyznac Ci rację i przekonac sam siebie do poprawienia trajektorii ruchu..

 

F/X i Tweety.. dzieki za komentarze... niestety nie zgadzam sie z nimi, a podparte jest to następującymi argumentami.

1. wyszedłem z założenia, że tak jak w judo, nauke zaczyna sie od padów i wstawania, tak samo na lodzie. z moich obserwacji które nieswiadomie poczyniłem w swoim życiu wynika, że bezwładnie przewracaja się i lecą ludzie którzy nie za bardzo radza sobie na łyzwach.

2. moja lala jest na wysokim stopniu wyszkolenia, ale jeszce nie mistrzowskim, dlatego z prostymi upadkami, których zalicza na treningu z 70 daje sobie radę.

3. wszyskie klucze są przemyślane, i kazdy mogę bronic własna piersią, bo w/g mnie maja uzasadnienie fizyczne. Właśnie dlatego musiałem stoczyć walke sam ze sobą, żeby zaakceptować uwagi Krisa :) (Jest jedna rzecz która mi jeszce nie leży... ale pewnie z nią sobe poradze :) więc.....

4. Lala nie leci na dupę... ląduje normalnie na prawej nodze, jednak noga zakroczna za bardzo ja ciagnie w stosunku do wyjściowego ustawienia bioder ( stad to pociągniecie zgodne z pierwotna trajektorią ruchu), przez co prawa noga jej ucieka, nie jest to wielkie DUP tylko raczej zjazd. nie chce mi sie robić animki wyjasniajacej cały ruch.... ale mozę jako bajer do calego klipu zrobię :)

 

Dzięki za uwagi...i cieszę sie, że sledzicie mój wątek :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi sie nadal wydaje ze sila zadzialala by inaczej , lyzwa nie jest przymocowana do lodu tak jak pociag do szyn i lyzwa razem z noga wygiela by sie do srodka poczym by przy lekkim srecie poleciala prosto , no ale jak uwazasz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm.. no ciekawa ciekawa koncepcja :) jak każda.

Równie dobrze moglibyscie napisać, zebym zrobił lale tańczącą breaka :)

mam propozycje :)

Wskażcie proszę naturalna dla osobnika człekokrztałnego pozycje po upadku z wysokosci, przy następujacych założeniach:

1. wszyscy spadaja z tej samej.

2. ich predkos poczatkowa jest równa 0

3. wszyscy stoja twarzą do uskoku.

TEST

 

eech.... napisałem chyba ze 4 linijki textu jeszce... ale szkoda gadać.... czekam na wyniki testu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wyznajesz zasade indukcji czyli jezeli wypuszcze pileczke z reki to wiem ze poleci na dol ale skad wiadomo ze jezeli wypuszcze pileczke z reki za 321543413214543421321321 razem nie poleci ona do gory?. Ta zasada jest zerowa jak moj stary poniewaz wiadomo ze pileczka nie poleci do gory bo istnieja zasady fizyki ktore raczej w najblizszych 32152321 lat sie nie zmienia. I jezeli sila od srodkowa dziala z 2 ktorna sila na ciezar ciala czlowieka podczas zakretu to widomo na 45424321321321 procent ze wyleci czlowiek do przodu a nie skreci w bok jak na lince :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Man.... :) Masz całkowita rację... tyle ze piłka nie ma mieśni i mozliwosci przesunięcia swojego środka cieżkości :) dzieki temu koty spadaja na 4 łapy :) ALE....

jeśli mówisz o trajektori ruchu dziewczyny... czyli o "wypadnieciu z orbity", to zgodnie z celną uwagą Krisa jest to poprawione. i zwracam uwagę, że na dzinuie działa jeszcze siła obrotu wg własnej osi. :) eeechchhh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok w takim razie sorka za male nie porozumienie bo ja caly czas wlasnie mowilem o tym o czym wspomnial juz kris :)

Co do obrotu wzgledem wlasnej osi nie ma ona wiekszego znaczenia na ta panne poniewaz sila (ped) dziala z owiele wieksza moca niz obrot wokolo wlasnej osi.

Co do fallen art to raczej oni tam za bardzo nie patrzyli (nie symulowali)tych upadkow , ale oczywiscie moge sie mylic.

 

Co do animki to narazie jestes moim liderem skromnie rzecz ujmojac :) naprade solidna robota i czekam na apdejty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwołam się jeszcze raz do mojego postu z ostatniej strony. Pokazałeś wiele przekonywujących argumentów ALE:

1. animacja musi ładnie i realistycznie wyglądać w oczach oglądającego np.Co z tego że zaprezentujesz film spadającej piłki

jak dla widzów będzie ona nierealistycznie skakać. Animacja nie musi być do końca zgodna z prawami fizyki. ANIMACJA MA ŁADNIE I REALISTYCZNIE WYGLĄDAĆ!!!

 

p.s Mam nadzieję, że mnie rozumiesz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FX :)))))) szkoda czasu na polemike... spadajace piłka nie bedzie realistycznie wygladac, żeśli nie beda zachowane prawa fizyki :)))

 

A teraz wyobreaź sobie, zę tuz po skoku a przed wypadkiem zmieniam ustawienie kamery, co powoduje całkowite oderwanie on przestrzeni z poprzedniego ujęcia, i od poprzedniej trajektorii? Gwarantuje Ci, że nei zauwałbyś róznicy w ruchu :)

 

film od zawsze był sztuką oszukiwania.... czemu nie przeniesć to na grunt animacji??

 

Dzieki za komentarze... z przyjemnościa śledzę Twoja walkę :))

Pozdrawiam...

 

PS. Rozumiem ze moja praca jest nieładna i nierealistyczna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heeheheeh Klicek.... żeby nei było że zaraz zajmie się sobą... kosteczki :)

 

początek_ręce.avi

 

I pytanie do bardziej doswiadczonych animatorów...

Czy istnieje (a jesli tak, to jak ja przygotować) siatka któa zniesie tak extremalne ruchy jak na załączonym filmiku?

 

To co siedzieje pod pachami wołą o pomstę do nieba ... mam już na to "obejście" ale najpierw ustalić czy można tak ustawic skina, zeby przy rękach opuszczonych i rękach podniesionych nie łamał tak tragicznie siatki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1: Oczywiście da się zrobić taką siatke(i to dosyć prosto):) Lecz niestety ten model który dostaliśmy jest zrobiony w taki sposób że wyjątkowo ciężko go zariggować.

2: Ponoć w maxie 7 jest skin/morphing. Poszukaj w innych wontkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej siatki, ktora bedzie sie dobrze deformowala prostym szkieletem, a juz na pewno nie w takich ekstremalnych pozycjach.

Jezeli nie chcesz uzywac Maxa7, ktory rozwiazalby Twoj problem w dosyc prosty sposob, to uzyj dzialajacego podobnie - aczkolwiek bardziej upierdliwie - Morph Gizmo (czy jakos tak), znajdujacego sie na samym dole Skina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nareszcie widzę! animka super! podoba mi się zwłaszcza końcowy piruet i opóźnienie tej wystawionej nogi (zakroczna, rozkroczna czy jakoś tak ;)

poza tym czekam na finał i ogólnie mówię: wszystko gra i buczy :D

 

PS: chyba usuniesz ten bug z kamerą w 25s sekwencji??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie bomba, zawodowo to zrobiłeś. Co do bugu to w 10s jest jakiś niepotrzebny skok kamery. No i chyba lepiej by było inaczej to zakończyc - może jakiś panoramka kamery tak żeby laseczka w ostatnim ujęciu , kiedy wyciąga rękę z palcem wskazywała prosto w kamerę - wiesz , zsynchronizować zakończenie muzyki, jej tańca i ruchu kamery (miałeś w poprzednich próbkach taką animację )

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK... dzieki... kamera jest robocza.... tylko po to zeby obiekt nie wyskoczył za kadru.. i było widac cały ruch i wszystkie błędy ...docelowo bedzie ZUPEŁNIE inna ;) ale to bedzie w GRAND FINALE ;)

DZiękie za wszelkie komentarze... czekam da dalsze... bo zbieram dane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

scanline rulezuje :) niestety cudaczne rendery - typu vray czy brazil przy dłuższych animacjach odpadają :( no chyba że się ma dostęp do jakiejs farmy renderującej.

asblaze- nie bądź taki tajemniczy wrzuć coś na pożarcie wcześniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akhem... tak wiec to moj pierwszy post... witam Szanowne Grono...

 

As, gratuluje wytrwalosci w rigging'u i trudnej sztuce kluczowej animacji => tak trzymaj a z bitwy wrocisz z tarcza.

 

Gdybys mial jakies namiary na swoje ulubione, godne polecenia tuturutki (bo zapewe przekopales troche materialu na ten temat) odnosnie rigging'u postaci (i twarzy) to ja bardzo chetnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Never... z przyjemnością bym ci pomgógł... ale nie kożystałem z żadnych oprócz maxowych... własnej wyobraźni i inwencji... oraz obserwacji świata ;)

 

aaaa... w maxie 5 jest taki ludzik... pokazane jest na nim jak działa spline IK.. rozebrałem go na części pierwsze.... wszystkie kontrolery.. IK.. dziedziczenie... wraz z ograniczeniami... Polecam jak cie to interesuje ;)

 

A na koniec.... stoper w łapke... i kamere (niestety nie mam) która baaardzo sieprzydaje ;)

 

PS.... miło że pierwszy Twój post jest na moim wątku :) Witam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm... no ponad 200 odwiedzin od poprzedniegu update'u i zadnych komentarzy ... rozumiem że nie wiecie co o tym mysleć ;)

 

Mały dodatek.... animacja włosów.. niestety edycja była mordercza.. więc raczej nie będzie poprawek :( chyba że zdobędę 4,3GHz ;)

 

wlosy.avi

 

Dodam tylko, że włosy mają prawie tyle samo kosci co całe ciało lali... IK jest 4x wiecej z czego ponad połowa ma po 2 kontrolery i helpera ;) 2 godziny adaptacja przygotowanego podczas rigowania systemu, 10 godzin animacja... z czego przynajmniej 4 czekałem na "odświerzenie ekranu" ;)

 

Chyba efekt nie jest warty "swieczki" ;)

 

Pozdrawiam

 

Dodam jeszcze że plik waży 2,5Mb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności