F/X Napisano 6 Listopad 2004 Napisano 6 Listopad 2004 Upadek wygląda troche dziwnie ponieważ takiej siły zeskanej podczes tego skoku nie da się powstrzymać tylko jednym udeżeniem w ziemię. Postać powinne się jeszcze pare razy "przekoziołkować" na ziemi:)
tweety Napisano 6 Listopad 2004 Napisano 6 Listopad 2004 definitywnie za krótki ten upadek! jeszcze przynajmniej ze trzy razy powinna przekoziołkować i dopiero wtedy się zatrzymać
asblaze Napisano 7 Listopad 2004 Autor Napisano 7 Listopad 2004 Kris.... potrzebowałem 2 dni, zeby przyznac Ci rację i przekonac sam siebie do poprawienia trajektorii ruchu.. F/X i Tweety.. dzieki za komentarze... niestety nie zgadzam sie z nimi, a podparte jest to następującymi argumentami. 1. wyszedłem z założenia, że tak jak w judo, nauke zaczyna sie od padów i wstawania, tak samo na lodzie. z moich obserwacji które nieswiadomie poczyniłem w swoim życiu wynika, że bezwładnie przewracaja się i lecą ludzie którzy nie za bardzo radza sobie na łyzwach. 2. moja lala jest na wysokim stopniu wyszkolenia, ale jeszce nie mistrzowskim, dlatego z prostymi upadkami, których zalicza na treningu z 70 daje sobie radę. 3. wszyskie klucze są przemyślane, i kazdy mogę bronic własna piersią, bo w/g mnie maja uzasadnienie fizyczne. Właśnie dlatego musiałem stoczyć walke sam ze sobą, żeby zaakceptować uwagi Krisa :) (Jest jedna rzecz która mi jeszce nie leży... ale pewnie z nią sobe poradze :) więc..... 4. Lala nie leci na dupę... ląduje normalnie na prawej nodze, jednak noga zakroczna za bardzo ja ciagnie w stosunku do wyjściowego ustawienia bioder ( stad to pociągniecie zgodne z pierwotna trajektorią ruchu), przez co prawa noga jej ucieka, nie jest to wielkie DUP tylko raczej zjazd. nie chce mi sie robić animki wyjasniajacej cały ruch.... ale mozę jako bajer do calego klipu zrobię :) Dzięki za uwagi...i cieszę sie, że sledzicie mój wątek :) Pozdrawiam
KLICEK Napisano 8 Listopad 2004 Napisano 8 Listopad 2004 a mi sie nadal wydaje ze sila zadzialala by inaczej , lyzwa nie jest przymocowana do lodu tak jak pociag do szyn i lyzwa razem z noga wygiela by sie do srodka poczym by przy lekkim srecie poleciala prosto , no ale jak uwazasz :)
asblaze Napisano 8 Listopad 2004 Autor Napisano 8 Listopad 2004 hmmm.. no ciekawa ciekawa koncepcja :) jak każda. Równie dobrze moglibyscie napisać, zebym zrobił lale tańczącą breaka :) mam propozycje :) Wskażcie proszę naturalna dla osobnika człekokrztałnego pozycje po upadku z wysokosci, przy następujacych założeniach: 1. wszyscy spadaja z tej samej. 2. ich predkos poczatkowa jest równa 0 3. wszyscy stoja twarzą do uskoku. TEST eech.... napisałem chyba ze 4 linijki textu jeszce... ale szkoda gadać.... czekam na wyniki testu :)
KLICEK Napisano 8 Listopad 2004 Napisano 8 Listopad 2004 chyba sie jednak nie rozumiemy , nie mozna porownywac tych dwoch rzeczy ...
asblaze Napisano 8 Listopad 2004 Autor Napisano 8 Listopad 2004 eech.. chyba nie :) człowiek przewraca sie na 60 tysięcy możliwych sposobó.... a zwracacie mi uwagę, że zamiast wybrać 23981 wybrałem 51873 :)
KLICEK Napisano 8 Listopad 2004 Napisano 8 Listopad 2004 tak wyznajesz zasade indukcji czyli jezeli wypuszcze pileczke z reki to wiem ze poleci na dol ale skad wiadomo ze jezeli wypuszcze pileczke z reki za 321543413214543421321321 razem nie poleci ona do gory?. Ta zasada jest zerowa jak moj stary poniewaz wiadomo ze pileczka nie poleci do gory bo istnieja zasady fizyki ktore raczej w najblizszych 32152321 lat sie nie zmienia. I jezeli sila od srodkowa dziala z 2 ktorna sila na ciezar ciala czlowieka podczas zakretu to widomo na 45424321321321 procent ze wyleci czlowiek do przodu a nie skreci w bok jak na lince :o
asblaze Napisano 8 Listopad 2004 Autor Napisano 8 Listopad 2004 Man.... :) Masz całkowita rację... tyle ze piłka nie ma mieśni i mozliwosci przesunięcia swojego środka cieżkości :) dzieki temu koty spadaja na 4 łapy :) ALE.... jeśli mówisz o trajektori ruchu dziewczyny... czyli o "wypadnieciu z orbity", to zgodnie z celną uwagą Krisa jest to poprawione. i zwracam uwagę, że na dzinuie działa jeszcze siła obrotu wg własnej osi. :) eeechchhh
KLICEK Napisano 8 Listopad 2004 Napisano 8 Listopad 2004 ok w takim razie sorka za male nie porozumienie bo ja caly czas wlasnie mowilem o tym o czym wspomnial juz kris :) Co do obrotu wzgledem wlasnej osi nie ma ona wiekszego znaczenia na ta panne poniewaz sila (ped) dziala z owiele wieksza moca niz obrot wokolo wlasnej osi. Co do fallen art to raczej oni tam za bardzo nie patrzyli (nie symulowali)tych upadkow , ale oczywiscie moge sie mylic. Co do animki to narazie jestes moim liderem skromnie rzecz ujmojac :) naprade solidna robota i czekam na apdejty :)
F/X Napisano 8 Listopad 2004 Napisano 8 Listopad 2004 Odwołam się jeszcze raz do mojego postu z ostatniej strony. Pokazałeś wiele przekonywujących argumentów ALE: 1. animacja musi ładnie i realistycznie wyglądać w oczach oglądającego np.Co z tego że zaprezentujesz film spadającej piłki jak dla widzów będzie ona nierealistycznie skakać. Animacja nie musi być do końca zgodna z prawami fizyki. ANIMACJA MA ŁADNIE I REALISTYCZNIE WYGLĄDAĆ!!! p.s Mam nadzieję, że mnie rozumiesz ;)
asblaze Napisano 8 Listopad 2004 Autor Napisano 8 Listopad 2004 FX :)))))) szkoda czasu na polemike... spadajace piłka nie bedzie realistycznie wygladac, żeśli nie beda zachowane prawa fizyki :))) A teraz wyobreaź sobie, zę tuz po skoku a przed wypadkiem zmieniam ustawienie kamery, co powoduje całkowite oderwanie on przestrzeni z poprzedniego ujęcia, i od poprzedniej trajektorii? Gwarantuje Ci, że nei zauwałbyś róznicy w ruchu :) film od zawsze był sztuką oszukiwania.... czemu nie przeniesć to na grunt animacji?? Dzieki za komentarze... z przyjemnościa śledzę Twoja walkę :)) Pozdrawiam... PS. Rozumiem ze moja praca jest nieładna i nierealistyczna ;)
asblaze Napisano 9 Listopad 2004 Autor Napisano 9 Listopad 2004 nudzę????? Nudzę ! :) pierwszy z dwóch skoków wyedytowany i poprawione lądowanie z ucieczką z pierwotnej trajektorii.. *(180 klatek :) nowy2.avi ech.... już to widze z motion blurem :)
prabab Napisano 10 Listopad 2004 Napisano 10 Listopad 2004 Nie wiem czy mi się wydaje, czy ona rozpędza się siłą woli?
asblaze Napisano 10 Listopad 2004 Autor Napisano 10 Listopad 2004 heeehehehehe wydaje Ci sie.. po wywrotce rozpedza sie najpierw prawa potem lewa noga. nie pytaj mnie jak lyzwiarze to robia, ale na pewno im to wychodzi :) sorry za brak fontow, ale moja klawiatura ich nie wspiera ;)
KLICEK Napisano 10 Listopad 2004 Napisano 10 Listopad 2004 No wyglada fajnie ,ale rzeczywiscie tajming po upadku kuleje poprostu on ma za szybka akceleracje.
asblaze Napisano 12 Listopad 2004 Autor Napisano 12 Listopad 2004 No dobra.... mały spidzik dla reklaksu :) walker.avi
asblaze Napisano 14 Listopad 2004 Autor Napisano 14 Listopad 2004 Heyah... Żeby nie było żę nic nie robie.... 70 klatka ruchu rąk.... Lala maca się po piersiach :D
asblaze Napisano 14 Listopad 2004 Autor Napisano 14 Listopad 2004 Heeheheeh Klicek.... żeby nei było że zaraz zajmie się sobą... kosteczki :) początek_ręce.avi I pytanie do bardziej doswiadczonych animatorów... Czy istnieje (a jesli tak, to jak ja przygotować) siatka któa zniesie tak extremalne ruchy jak na załączonym filmiku? To co siedzieje pod pachami wołą o pomstę do nieba ... mam już na to "obejście" ale najpierw ustalić czy można tak ustawic skina, zeby przy rękach opuszczonych i rękach podniesionych nie łamał tak tragicznie siatki?
F/X Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 1: Oczywiście da się zrobić taką siatke(i to dosyć prosto):) Lecz niestety ten model który dostaliśmy jest zrobiony w taki sposób że wyjątkowo ciężko go zariggować. 2: Ponoć w maxie 7 jest skin/morphing. Poszukaj w innych wontkach.
asblaze Napisano 14 Listopad 2004 Autor Napisano 14 Listopad 2004 FX... dzięki... Od skinmorfa na razie trzymam się z daleka... na 7 przyjdzie czas po bitwie :)
asblaze Napisano 15 Listopad 2004 Autor Napisano 15 Listopad 2004 eeech.... żadnych odpowiedzi??? :( Pytanie nadal aktualne ;)
asblaze Napisano 23 Listopad 2004 Autor Napisano 23 Listopad 2004 Sorki.... jakąś niemoc twórczą mam... obiecuję siepoprawić
Reanimator Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 Nie ma takiej siatki, ktora bedzie sie dobrze deformowala prostym szkieletem, a juz na pewno nie w takich ekstremalnych pozycjach. Jezeli nie chcesz uzywac Maxa7, ktory rozwiazalby Twoj problem w dosyc prosty sposob, to uzyj dzialajacego podobnie - aczkolwiek bardziej upierdliwie - Morph Gizmo (czy jakos tak), znajdujacego sie na samym dole Skina.
asblaze Napisano 24 Listopad 2004 Autor Napisano 24 Listopad 2004 Fac...... Morph Gizmo kiepsko sie ustawia na pasie barkowym.... poza tym... na wszystkich stawach uzyte są gizma.... DZieki za uwagę :) No Paweł.... zaraziłem sieod CIebie.... a tutaj nawet lodów nie mogę sobie sam kupic :)
asblaze Napisano 24 Listopad 2004 Autor Napisano 24 Listopad 2004 stary.... nie śmieje sie... i tu jest problem :s
asblaze Napisano 27 Listopad 2004 Autor Napisano 27 Listopad 2004 Możesz jednak się do nas odezwiesz padalcu:) wife & muka
pawel Napisano 27 Listopad 2004 Napisano 27 Listopad 2004 zamkna Ci watek za te "oftopiki"' hehehehehhe
asblaze Napisano 29 Listopad 2004 Autor Napisano 29 Listopad 2004 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=8742 No dobra... dodam jeszcze tutaj informacje... gdyby ktos sie nie zorietowal... W pierwsyzm poscie jest cala informacja przygotowana do nominacji i klip NOMINACJA.AVI ZAPRASZAM :) Piszcze uwagi, chociaz przez najblizszy tydzien i tak nic nie zrobie :)
ChaoSMakeR Napisano 29 Listopad 2004 Napisano 29 Listopad 2004 animka mi sie bardzo podoba jedyne do czego sie przyczepic moge to to ze w niektorych miejscach lyzwy ida zbyt idealnie rowno jedna za druga.
asblaze Napisano 29 Listopad 2004 Autor Napisano 29 Listopad 2004 Wujek..... racja... celowo tak ustawiałem... ale bedzie ciekawiej wygladac jak sie zastosuje to Twojej uwagi ;)
tweety Napisano 29 Listopad 2004 Napisano 29 Listopad 2004 nareszcie widzę! animka super! podoba mi się zwłaszcza końcowy piruet i opóźnienie tej wystawionej nogi (zakroczna, rozkroczna czy jakoś tak ;) poza tym czekam na finał i ogólnie mówię: wszystko gra i buczy :D PS: chyba usuniesz ten bug z kamerą w 25s sekwencji??
jaras Napisano 30 Listopad 2004 Napisano 30 Listopad 2004 dla mnie bomba, zawodowo to zrobiłeś. Co do bugu to w 10s jest jakiś niepotrzebny skok kamery. No i chyba lepiej by było inaczej to zakończyc - może jakiś panoramka kamery tak żeby laseczka w ostatnim ujęciu , kiedy wyciąga rękę z palcem wskazywała prosto w kamerę - wiesz , zsynchronizować zakończenie muzyki, jej tańca i ruchu kamery (miałeś w poprzednich próbkach taką animację ) pozdrawiam
asblaze Napisano 30 Listopad 2004 Autor Napisano 30 Listopad 2004 OK... dzieki... kamera jest robocza.... tylko po to zeby obiekt nie wyskoczył za kadru.. i było widac cały ruch i wszystkie błędy ...docelowo bedzie ZUPEŁNIE inna ;) ale to bedzie w GRAND FINALE ;) DZiękie za wszelkie komentarze... czekam da dalsze... bo zbieram dane ;)
Dracools Napisano 30 Listopad 2004 Napisano 30 Listopad 2004 Na koncu sie zbuyt gwałtownie zatrzymuje no i troche zbyyt zgrabny nosek :]. Kiedy jakiś kawałek z prawdziwą skorą??
jaras Napisano 30 Listopad 2004 Napisano 30 Listopad 2004 nie wiem jak i czym będziesz to renderował ale mam jeszcze taką wizję żeby dodać na końcu małe wytrzymanie i w zupełnej ciszy słychać tylko oddech zmęczonej panienki + para z ust (jak to na lodowisku :)
asblaze Napisano 30 Listopad 2004 Autor Napisano 30 Listopad 2004 haahahaha mam troche inna... ale zawierajaca tlementy twojego pomysłu :) cierpliwosci... jeszcze 2 tygodnie :) a.... render pojdzie scanelinem... nie znam siejeszce na renderach.. a efekt który osiągnałem BARDZO mi odpowiada ;)
jaras Napisano 30 Listopad 2004 Napisano 30 Listopad 2004 scanline rulezuje :) niestety cudaczne rendery - typu vray czy brazil przy dłuższych animacjach odpadają :( no chyba że się ma dostęp do jakiejs farmy renderującej. asblaze- nie bądź taki tajemniczy wrzuć coś na pożarcie wcześniej
Neverwhere Napisano 1 Grudzień 2004 Napisano 1 Grudzień 2004 Akhem... tak wiec to moj pierwszy post... witam Szanowne Grono... As, gratuluje wytrwalosci w rigging'u i trudnej sztuce kluczowej animacji => tak trzymaj a z bitwy wrocisz z tarcza. Gdybys mial jakies namiary na swoje ulubione, godne polecenia tuturutki (bo zapewe przekopales troche materialu na ten temat) odnosnie rigging'u postaci (i twarzy) to ja bardzo chetnie...
asblaze Napisano 1 Grudzień 2004 Autor Napisano 1 Grudzień 2004 Never... z przyjemnością bym ci pomgógł... ale nie kożystałem z żadnych oprócz maxowych... własnej wyobraźni i inwencji... oraz obserwacji świata ;) aaaa... w maxie 5 jest taki ludzik... pokazane jest na nim jak działa spline IK.. rozebrałem go na części pierwsze.... wszystkie kontrolery.. IK.. dziedziczenie... wraz z ograniczeniami... Polecam jak cie to interesuje ;) A na koniec.... stoper w łapke... i kamere (niestety nie mam) która baaardzo sieprzydaje ;) PS.... miło że pierwszy Twój post jest na moim wątku :) Witam
asblaze Napisano 8 Grudzień 2004 Autor Napisano 8 Grudzień 2004 No... walka cały czas trwa :) tym razem z materią która mi mniej podchodzi :) Poprawiłem animacje dłoni oraz głowy... tez kilka błednych kluczy ;) No i dla ciekawych.... pomysł plastyczny w roboczej wersji ;)
asblaze Napisano 10 Grudzień 2004 Autor Napisano 10 Grudzień 2004 Dzisiaj to jest wczoraj nie ma updateu.... własnei zachehłała mi się maszyna... i bedzie reset... a ostatni sejf był jakieś 100 klatek temu.... WRRRRRRRRRR Dobranoc
asblaze Napisano 10 Grudzień 2004 Autor Napisano 10 Grudzień 2004 hm... no ponad 200 odwiedzin od poprzedniegu update'u i zadnych komentarzy ... rozumiem że nie wiecie co o tym mysleć ;) Mały dodatek.... animacja włosów.. niestety edycja była mordercza.. więc raczej nie będzie poprawek :( chyba że zdobędę 4,3GHz ;) wlosy.avi Dodam tylko, że włosy mają prawie tyle samo kosci co całe ciało lali... IK jest 4x wiecej z czego ponad połowa ma po 2 kontrolery i helpera ;) 2 godziny adaptacja przygotowanego podczas rigowania systemu, 10 godzin animacja... z czego przynajmniej 4 czekałem na "odświerzenie ekranu" ;) Chyba efekt nie jest warty "swieczki" ;) Pozdrawiam Dodam jeszcze że plik waży 2,5Mb
Rekomendowane odpowiedzi