buki91 Napisano 1 Lipiec 2013 Napisano 1 Lipiec 2013 Witam, jestem nowy na forum i początkujący w 3ds max. Ostatnio napotkałem się na pewien problem przy nakładaniu tekstury na obiekt mianowicie: pobrałem element biblioteczny od producenta i program czyta go jako całość... Nakładając teksturę jest na całym obiekcie. Co zrobić alby np biurko czy tam jakąś szafę rozłożyć na elementy pierwsze? Każda deseczka osobno, zawias, uchwyt itd? Dla większości wyda się to pewne banalne no ale nie każdy jest zaawansowany;) Proszę o pomoc...
Zernat Napisano 1 Lipiec 2013 Napisano 1 Lipiec 2013 Musisz wykonać Unwrap UVW. Poszukaj na internecie, jest sporo poradników. Ogólnie zabawa polega na tym, że nadajesz obiektowi ten modyfikator i rozkładasz siatkę "na płasko" a później możesz sobie po niej malować np. w PS i nałożyć na model. Pozdrawiam.
Dynamico Napisano 1 Lipiec 2013 Napisano 1 Lipiec 2013 Może ta szafa jest grupą elementów. Sprawdź czy możesz użyć polecenia "ungroup". Jeżeli to jednak jeden element to sprawdź czy poligony nie tworzą grup z przypisanym innym ID. Czasami również model składa się z pierwotnie osobnych detali, połączonych w całość za pomocą "attach". Często można wtedy wyselekcjonować za pomocą "element" te pierwotne detale i zastosować np. "detach".
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się