buki91 Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Witam, jestem nowy na forum i początkujący w 3ds max. Ostatnio napotkałem się na pewien problem przy nakładaniu tekstury na obiekt mianowicie: pobrałem element biblioteczny od producenta i program czyta go jako całość... Nakładając teksturę jest na całym obiekcie. Co zrobić alby np biurko czy tam jakąś szafę rozłożyć na elementy pierwsze? Każda deseczka osobno, zawias, uchwyt itd? Dla większości wyda się to pewne banalne no ale nie każdy jest zaawansowany;) Proszę o pomoc... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zernat Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Musisz wykonać Unwrap UVW. Poszukaj na internecie, jest sporo poradników. Ogólnie zabawa polega na tym, że nadajesz obiektowi ten modyfikator i rozkładasz siatkę "na płasko" a później możesz sobie po niej malować np. w PS i nałożyć na model. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynamico Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Może ta szafa jest grupą elementów. Sprawdź czy możesz użyć polecenia "ungroup". Jeżeli to jednak jeden element to sprawdź czy poligony nie tworzą grup z przypisanym innym ID. Czasami również model składa się z pierwotnie osobnych detali, połączonych w całość za pomocą "attach". Często można wtedy wyselekcjonować za pomocą "element" te pierwotne detale i zastosować np. "detach". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now