Gość bjunior Napisano 15 Lipiec 2013 Share Napisano 15 Lipiec 2013 Witam wszystkich. Od razu przepraszam za brak polskich liter ale poprost moj komputer ich nie posiada. Mam na imie Pawel. To moj pierwszy post, wiec prosze o wyrozumialosc. Ale do sedna... Zaprojektowalem w 3D max-ie kadlub do modelu szybowca w celu wyfrezofania na maszynie CNC formy negatywowej... Kadlub wyszedl pieknie i zabawa z maxem sprawila mi duzo frajdy, niestety gdy przyszlo do "odbcia" kadluba aby uzyskac negatyw zaczely sie schody... dla mnie nie do pokonania..... Do odbicia kadluba w boxie uzywam funkcji collapse. Po odjeciu bryl niestety efekt jest niewidoczny, dopiero po wcisnieciu F3 kiedy widac sama siatke, mozna zobaczyc ze kadlub jest odjety ale w boxie nie pozostaje wglebienie... Wyglada to jak gdyby kadlub byl pusty w srodku (tak tez jest) i od boxa jest odejmowana jabky tylko grubosc scianki kadluba ...a chcialbym aby odjeta zostala cala jego objetosc. Czy jest jakac opcja aby zapelnic jakby srodek kadluba? Aby po odjeciu uzyskac odpowiedni negatyw. Podejrzewam ze moze siatka moze byc "otwarta" w pewnym miejscu co skutkuje takim efektem podczas odejmowania bryl... Zaznacze ze koniec kadluba (rurka) zaslepilem opcja cap. Prosze o wszelkie porady bo "witki" opadaja... Dziekuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelkos Napisano 15 Lipiec 2013 Share Napisano 15 Lipiec 2013 Pokaz screenshota z maxa z modelem tego kadluba. Moze tez byc ze akurat collapse nie radzi sobie z ta geometria. A probowales to zrobic za pomoca Boolean albo ProBoolean, dostepne standarowa w maxie, jak nie znasz zajrzyj do helpa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 16 Lipiec 2013 Share Napisano 16 Lipiec 2013 A może prościej usunąć połówkę kadłuba wzdłuż osi symetrii, odwrócić płaszczyzny za pomocą "flip". Masz już "odcisk" z prawidłowo skierowanymi normalnymi. Teraz zaznaczając "border" da się już w miarę prosto "domodelować" brakujące ścianki prostopadłościanu tworzącego formę. Jeżeli jest to niezbędne dla obrabiarki CNC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość bjunior Napisano 16 Lipiec 2013 Share Napisano 16 Lipiec 2013 Dzieki serdeczne za odpowiedzi zaraz sprawdze wszystkie rady, postaram sie wkleic zdjecia. Po kolei: 1-kadlub z wycieciem w ktore wejdzie skrzydlo - zaznaczona granica 2-siatka z zaznaczona granica 3-kadlub z zaslepionym wyjeciem do odjecia bryl (za pomoca cap) 4-bryly do odjecia 5-odejmowanie za pomoca collapse 6-wynik odjecia bryl 7-wynik odjecia bryl (siatka) 8-wynik odjecia bryl z zaznaczonym "niby" odjetym kadlubem jak tylko sprawdze sugestie dam znac co z tego wyszlo Dziekuje wszystkim. Uploaded with ImageShack.us[/img] Uploaded with ImageShack.us[/img] Uploaded with ImageShack.us[/img] Uploaded with ImageShack.us[/img] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stobolewski Napisano 17 Lipiec 2013 Share Napisano 17 Lipiec 2013 Znawcą nie jestem, ale tak dla sprawdzenia (ja bym to tak sprawdzał). Możesz jeszcze sprawdzić, czy cały model jest "zamknięty" - wejdź w edycję kadłuba zaznacz 3 opcje w selection (zaznaczenie otwartych krawędzi - nie pamiętam nazwy) i zaznacz myszą cały obiekt. Może coś przeoczyłeś :) Przed użyciem collaps dodaj trochę podziałów na tym boxie, w którym chcesz wygnieść swój model. Po za tym, na ostatnim screenie z jakiegoś powodu nie widać krawędzi na ogonie - tak jak by tam była jednak pusta przestrzeń(nie zamknięta bryła). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość bjunior Napisano 18 Lipiec 2013 Share Napisano 18 Lipiec 2013 Witam. Niestety, albo i stety, jedyna opcja ktora wypalila to pomysl kolegi Dynamico z opcja flip. Kazda inna proba odjecia konczy sie podobnie... Podejrzewam zeprzyczyna jest blacha lecz na moim poziomie poprostu nie potrafie jej znalezc. Dziekuje wszystkim za pomoc i moze ktos ma jeszcze jakis pomysl? Moze jak bede mial chwile wolnego czasu to sprobuje narysowac nowy model bez zadnego wyciecia i wtedy zobaczymy czy odejmowanie sie powiedzie... Bo podejrzewam , ze tam tkwi problem.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 18 Lipiec 2013 Share Napisano 18 Lipiec 2013 Opcja Dynamico rulez, w zasadzie jest najszybsza i najmniej awaryjna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelkos Napisano 18 Lipiec 2013 Share Napisano 18 Lipiec 2013 jak chcesz to wrzuc gdzies model do sciagniecia to zobacze i moze uda mi sie wykminic co tam nie gra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się