Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. Troche luźniej w robocie się zrobiło więc napisałem sobie taki o to skrypcik

 

 

Skrypt działa na prostej zasadzie:

 

Z kości w skinie mesha, tworzy odpowiadające im tzw. slice boxy, ktore to nam wycinaja obszar siatki.

Tak pocięta siatka jest podlinkowywana do odpowiadającym im kości

Następnie dane "cięcia" są ładowane do skinwarpa z czego jest generowany skin

 

Zabieg ten pozwala na "wydzielenie" obszaru gdzie dana kość oddziaływuje na siatkę, skinwarp też ładnie wygładza przejścia pomiędzy obiektami. W ten sposób uzyskujemy całkiem nieźle przygotowanego skina. Oczywiści trzeba jeszcze się jeszcze pomęczyć z dopracowaniem takiego skina ale po wypluciu bezposrednio ze skryptu, jest na tyle dany mesh dobrze zeskinowany, że możgą inne osoby spokojnie cisnąć animacje.

 

Efektem "ubocznym" są pocięte kawałki, po ukryciu skina mamy przyspieszenie na viewportach x 1000.

 

Oczywiście skrypt działa na dowolnym skinie. Czyli można oskinować w ten sposób wszystko, nie tylko postaci.

 

Mile widziane kometarze, podpowiedzi, usprawnienia itd.

 

LINK http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/auto-mesh-skinning

Edytowane przez SUPER_OkO
  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

O, szacun za pomysł i wykonanie :)

Skąd pomysł na skrypcik? Zastanawiam się czy nie widziałem czegoś podobnego pod Maya. Wie ktoś coś ? :)

 

Pozdro.

Napisano

Bardzo fajne! I nie pierwszy super tool w twoim wykonianiu :)

 

Tak troszke offtopic (mam nadzieje ze wybaczysz): Ile juz skryptujesz? I czy mozesz polecic jakies dobre zrodla do szybszej nauki?

Napisano

Fajny skrypciki, duuzo dobrego shiiiit ;)

 

Jesli chodzi o usprawnienia... Teraz chyba nawiecej czasu zajmuje ustawianie tych boxow. Moze chociaz daloby by sie zrobic tak zeby same wystawala poza obrys modelu (bo odpowiednie pozycjonowanie, zwlaszcza gdzie potrzebna jest edycja jak w okolicach pachwiny to juz chyba za duzo roboty by bylo jak na darmowy skrypt). Wiec kosci byly by wykorzystywane do pozycjonowania boxow i ich dlugosci a nastepnie ich rozmiar juz ustawialby skrypt sprawdzajac czy obiekt nie znajduje sie poza obrysem boxa:] Wiem ze moze troche wydziwiam ale sam pytales :D

Napisano

Heja. Dzięki za komentarze.

 

-Pomysł na skrypcik urodził się dawno temu. Podchodziłem do tematu już parę razy różnymi metodami, zawsze gdzieś jednak trafiałem na ślepy zaułek i się poddawałem. Ostatnio trafiłem na coś podobnego właśnie pod mayką, podchwyciłem idę, dwa dni spokoju i się urodziło właśnie takie cudo.

 

- Skryptowaniem zajmuję sie niedługo.. jakieś 5 lat z doskoku. Na początek polecam lekturę "3ds Max 9 MAXScript Essentials", później już spokojnie wystarcza Help maxowy i oczywiście http://forums.cgsociety.org/forumdisplay.php?f=98, gdzie znajdzie się odpowiedzi na wszelkie pytania.

 

- Pawelkos - to oczym piszesz jest bardzo proste do zrobienia. Na szczęście Max w przeciwieństwie do mayki jako Bonsow może używać wszystkich obiektów, które to mogą mieć dowolną orientację. Więc taka opcja by się sprawdziła w przypadku jednej tam zadeklarowanej orientacji, w przypadku innych mogła by zrobić niezły bałagan. Pomyślę nad tym na pewno, bo oprócz zrobienia pożądnego mirrora to jest następnym wyzwaniem. Póki co i tak można te boxy do cięcia szybciej dopasować niż envelopy i rezultat jest o niebo lepszy.

 

- Linka wrzucę po weekendzie do skrypciku.

 

Dzięki i Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności