Jump to content

3D: Fighting Hercules


alex3d
 Share

Recommended Posts

Rozpoczynam projekt, którego motywem będzie walka dwóch chrząszczy (Dynastes hercules - rohatyniec herkules) na spróchniałym konarze, w scenerii leśnej. Zacznę od statycznego obrazka i jak efekt będzie zadowalający, to pokuszę się o animację. Praca ma być pretekstem do rozkminienia cyclesa i podniesienia skilla wink.gif

 

Na początek test materiałów i włosów liczonych na GPU na niekompletnym jeszcze modelu herculesa.

 

zi8.png

7qp0.png

Edited by alex3d
Link to comment
Share on other sites

Kiedyś taki rohatyniec zdechł mi na hali. Dałbym głowę, że pancerz miał koloru ciemnego (brunatny w czarny). Jest ich trochę rodzajów/gatunków, a mój miał chyba inne rogi.

 

Co do ćwiczeń, jak działasz w 3dsie, to powiedz jak zrobiłeś refleksy na pancerz? Lub jak możesz uchylić rąbka tajemnicy to wystaw ustawienia materiału, no jak dla mnie bomba.

Link to comment
Share on other sites

tips do animacji.

zrób ik na końcu każdej nóżki, zrób tym ikejem 1 kroczek pełny, zapisz ten kroczej jako akcję dla kazdego z 6 ikeji, dodaj action constrainty i za cel tego tych constraintów wskaż odległość do jakiejś kości nieparentowanej do robaka, tą nieparentowaną kość przyparentuj do empty poza szkieletem. Jeszcze tylko dograć parametry tych action constraintów, żeby tempo było odpowiednie i nogi na przemian i efekt będzie taki, że jak będziesz przybliżał robaka do empty, to nóżki będą przebierać same w odpowiednim tempie.

 

@Szosz Blender/cycles ... sorry :)

Link to comment
Share on other sites

@Szosz - szukając referek natknąłem się na informację, że kolor zmienia się wraz z wilgotnością http://www.asknature.org/strategy/2cc0f3d54ddc88aa9a1223bb76239728. Shader jest zrobiony w blenderze/cyclesie i dzięki podpowiedzi ikkiza (jest możliwość regulowania grubości lakierowanej powierzchni) http://imageshack.us/f/5/nof7.jpg/ Dodatkowo jest zmiksowany modyfikator displacement - cycles na tę chwilę nie ma jeszcze zaimplementowanego displacementu (chociaż jest tryb experimental), żeby można to było elegancko zrobić w shaderze.

 

@ikkiz, dzięki za tipa, rigowanie jeszcze przede mną, ale nie omieszkam podpytać o parę rzeczy :)

 

Model Herculesa wymaga jeszcze kilku poprawek, zyskał czułki i obramowanie tego swojego "hełmofonu". W międzyczasie przymierzam się do kompozycji - muszę pomyśleć jeszcze jak zbudować pierwszy plan na tle czegoś w stylu lasu deszczowego.

 

Kolejny test, tym razem z użyciem instancingu:

 

re7z.jpg

Edited by alex3d
Link to comment
Share on other sites

zdaje sobie sprawę, że to na razie jakiś test, ale strasznie się odkleja pierwszy plan od tła i jak chcesz iść kompozycyjnie w tą stronę, to jakoś je trzeba zlepić. Po pierwsze jakoś trzeba uzasadnić ta perspektywę z góry. Teren wygląda jak by był płaski więc można by dodać jakieś pofalowanie terenu, wtedy patrząc można się będzie domyślić, że to góra, i zdjęcie jest robione ze zbocza w dół. A po drugie można by dodać jakiś plan pomiędzy, czyli drzewa z boków. Mówił o tym Bartek Skorupa w Bydgoszczy, jak mówił o renderowaniu stereoskopowym, że dodanie czegoś pomiędzy ułatwia interpretację tej przestrzeni w stereo. Tu nie ma 3d (można by zrobić), ale myślę, że taki środkowy plan pomógł by się wczuć widzowi. dodatkowo drzewa mogą posłużyć za jakieś passe partout, a ich ustawieniem można wzbogacić kompozycję

Co jeszcze, możne głębia ostrości. Tła trochę szkoda rozmywać, bo wyszło fajnie, ale animując kamerę można by zmienić focus z tła na ten drugi plan, a potem na pierwszy, wtedy się pokaże całą scenę z wszystkimi zaletami. Animacja kamery w sensie nie tylko śledzenia obiektu, ale też przesunięcia kamery z boku na bok choć trochę doda między planami przesunięcie paralaksy i powinna z tego się jakaś magia zrobić, bo ruch przyciągnie uwagę i jak by były jakieś niedoróbki, to nikt nie zwróci na nie uwagi.

Jeszcze by zasugerował cień liści jakichś na tej gałęzi i latające owady z particli na środkowym planie, żeby scena ożyła.

 

Nie wiem, czy nie za dużo swoich pomysłów przemyciłem, ale zapowiada się fajna pracka, a ja też na coś podobnego mam ochotę.

Edited by ikkiz
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy