Skocz do zawartości

3D: Fighting Hercules


alex3d

Rekomendowane odpowiedzi

Rozpoczynam projekt, którego motywem będzie walka dwóch chrząszczy (Dynastes hercules - rohatyniec herkules) na spróchniałym konarze, w scenerii leśnej. Zacznę od statycznego obrazka i jak efekt będzie zadowalający, to pokuszę się o animację. Praca ma być pretekstem do rozkminienia cyclesa i podniesienia skilla wink.gif

 

Na początek test materiałów i włosów liczonych na GPU na niekompletnym jeszcze modelu herculesa.

 

zi8.png

7qp0.png

Edytowane przez alex3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kiedyś taki rohatyniec zdechł mi na hali. Dałbym głowę, że pancerz miał koloru ciemnego (brunatny w czarny). Jest ich trochę rodzajów/gatunków, a mój miał chyba inne rogi.

 

Co do ćwiczeń, jak działasz w 3dsie, to powiedz jak zrobiłeś refleksy na pancerz? Lub jak możesz uchylić rąbka tajemnicy to wystaw ustawienia materiału, no jak dla mnie bomba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tips do animacji.

zrób ik na końcu każdej nóżki, zrób tym ikejem 1 kroczek pełny, zapisz ten kroczej jako akcję dla kazdego z 6 ikeji, dodaj action constrainty i za cel tego tych constraintów wskaż odległość do jakiejś kości nieparentowanej do robaka, tą nieparentowaną kość przyparentuj do empty poza szkieletem. Jeszcze tylko dograć parametry tych action constraintów, żeby tempo było odpowiednie i nogi na przemian i efekt będzie taki, że jak będziesz przybliżał robaka do empty, to nóżki będą przebierać same w odpowiednim tempie.

 

@Szosz Blender/cycles ... sorry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szosz - szukając referek natknąłem się na informację, że kolor zmienia się wraz z wilgotnością http://www.asknature.org/strategy/2cc0f3d54ddc88aa9a1223bb76239728. Shader jest zrobiony w blenderze/cyclesie i dzięki podpowiedzi ikkiza (jest możliwość regulowania grubości lakierowanej powierzchni) http://imageshack.us/f/5/nof7.jpg/ Dodatkowo jest zmiksowany modyfikator displacement - cycles na tę chwilę nie ma jeszcze zaimplementowanego displacementu (chociaż jest tryb experimental), żeby można to było elegancko zrobić w shaderze.

 

@ikkiz, dzięki za tipa, rigowanie jeszcze przede mną, ale nie omieszkam podpytać o parę rzeczy :)

 

Model Herculesa wymaga jeszcze kilku poprawek, zyskał czułki i obramowanie tego swojego "hełmofonu". W międzyczasie przymierzam się do kompozycji - muszę pomyśleć jeszcze jak zbudować pierwszy plan na tle czegoś w stylu lasu deszczowego.

 

Kolejny test, tym razem z użyciem instancingu:

 

re7z.jpg

Edytowane przez alex3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje sobie sprawę, że to na razie jakiś test, ale strasznie się odkleja pierwszy plan od tła i jak chcesz iść kompozycyjnie w tą stronę, to jakoś je trzeba zlepić. Po pierwsze jakoś trzeba uzasadnić ta perspektywę z góry. Teren wygląda jak by był płaski więc można by dodać jakieś pofalowanie terenu, wtedy patrząc można się będzie domyślić, że to góra, i zdjęcie jest robione ze zbocza w dół. A po drugie można by dodać jakiś plan pomiędzy, czyli drzewa z boków. Mówił o tym Bartek Skorupa w Bydgoszczy, jak mówił o renderowaniu stereoskopowym, że dodanie czegoś pomiędzy ułatwia interpretację tej przestrzeni w stereo. Tu nie ma 3d (można by zrobić), ale myślę, że taki środkowy plan pomógł by się wczuć widzowi. dodatkowo drzewa mogą posłużyć za jakieś passe partout, a ich ustawieniem można wzbogacić kompozycję

Co jeszcze, możne głębia ostrości. Tła trochę szkoda rozmywać, bo wyszło fajnie, ale animując kamerę można by zmienić focus z tła na ten drugi plan, a potem na pierwszy, wtedy się pokaże całą scenę z wszystkimi zaletami. Animacja kamery w sensie nie tylko śledzenia obiektu, ale też przesunięcia kamery z boku na bok choć trochę doda między planami przesunięcie paralaksy i powinna z tego się jakaś magia zrobić, bo ruch przyciągnie uwagę i jak by były jakieś niedoróbki, to nikt nie zwróci na nie uwagi.

Jeszcze by zasugerował cień liści jakichś na tej gałęzi i latające owady z particli na środkowym planie, żeby scena ożyła.

 

Nie wiem, czy nie za dużo swoich pomysłów przemyciłem, ale zapowiada się fajna pracka, a ja też na coś podobnego mam ochotę.

Edytowane przez ikkiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności