polka dot Napisano 2 Sierpień 2013 Napisano 2 Sierpień 2013 ccześć, mam specyficzny problem z VRayMtl. mam dwa materiały o identycznej bazie, jedyną różnicą jest mapa opacity w jednym z nich - tekstura czarnych kropek na białym tle. mapowanie jest poprawne. oba materiały posiadają teksturę w slocie reflection oraz aktywny Fresnel. otóż aktywna mapa opacity wpływa na zachowanie Fresnela - odbicia pod kątem 0' zdają się mieć tę samą moc co odbicia pod kątem 180' (górny materiał). po wyłączeniu opacity wszystko wraca do normy (dolny materiał). co ciekawe, przerzuciłem mapę z opacity do refraction i problem zniknął, dopóki Refraction IOR był taki sam jak Reflection IOR (1,65). w miarę zbliżania się do 1,01 działo się to samo. w tym przypadku mógłbym zostać przy refract zamiast opacity, bo dziurki w materiale są niewielkie, ale przy większych, duży IOR powodowałby widoczne przekłamania. połać materiału z dziurkami to problemowy materiał, pozostałe części cholewki to drugi materiał bez opacity. co mogłem przeoczyć? może ktoś się z tym spotkał? pozdrawiam
gientekwl Napisano 2 Sierpień 2013 Napisano 2 Sierpień 2013 spróbuj zmienić Cutoff w materiale z 0.01 na 0.00 :) Powinno pomóc
mrkrzysiek Napisano 2 Sierpień 2013 Napisano 2 Sierpień 2013 to bug Maxowego vraya już z tym wałczą, możesz obejść problem vrayBlendMtl
deshu Napisano 2 Sierpień 2013 Napisano 2 Sierpień 2013 Możesz też zamiast używać wbudowanego w vraymtl fersnela, użyć maxowej mapy w tym slocie - tez powinno pomóc.
polka dot Napisano 2 Sierpień 2013 Autor Napisano 2 Sierpień 2013 super deshu. proste rozwiązania najlepsze, nie pomyślałem by to sprawdzić. dzięki panowie
deshu Napisano 2 Sierpień 2013 Napisano 2 Sierpień 2013 Spoko luz:) Fajny szader. Zamsz? Bump, disp czy włoski?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się