Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

ccześć,

 

mam specyficzny problem z VRayMtl. mam dwa materiały o identycznej bazie, jedyną różnicą jest mapa opacity w jednym z nich - tekstura czarnych kropek na białym tle. mapowanie jest poprawne. oba materiały posiadają teksturę w slocie reflection oraz aktywny Fresnel.

 

otóż aktywna mapa opacity wpływa na zachowanie Fresnela - odbicia pod kątem 0' zdają się mieć tę samą moc co odbicia pod kątem 180' (górny materiał). po wyłączeniu opacity wszystko wraca do normy (dolny materiał).

 

TfvVz1I.jpg19J0j4x.jpg

 

co ciekawe, przerzuciłem mapę z opacity do refraction i problem zniknął, dopóki Refraction IOR był taki sam jak Reflection IOR (1,65). w miarę zbliżania się do 1,01 działo się to samo. w tym przypadku mógłbym zostać przy refract zamiast opacity, bo dziurki w materiale są niewielkie, ale przy większych, duży IOR powodowałby widoczne przekłamania. połać materiału z dziurkami to problemowy materiał, pozostałe części cholewki to drugi materiał bez opacity.

 

y6qcuLC.jpg

 

co mogłem przeoczyć? może ktoś się z tym spotkał?

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Możesz też zamiast używać wbudowanego w vraymtl fersnela, użyć maxowej mapy w tym slocie - tez powinno pomóc.

Napisano
  • Autor

super deshu. proste rozwiązania najlepsze, nie pomyślałem by to sprawdzić. dzięki panowie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności