Zernat Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Witam, mam do was pytanko odnośnie wydajności w ViewPorcie. Mam scenkę obecnie około 700k poly i około 6000 obiektów, no i z wydajnością jest cieniutko (to zapewne przez ilość obiektów ?). 3Ds Max 2012 (wszystkie SP i apdejty) Mój sprzęt: AMD Phenom II 1055T GeForce GTS 450 (kręcony) 10 GB Ram'u Czy możecie mi powiedzieć przez który element mam taką cieniutką wydajność w ViewPorcie ? Bo sprawa wygląda tak, że procesor jest zajęty w 10 - 20 %, Karta graficzna zajęta jest w 30 - 50 % a pamięć w 50 - 55%, a ram w 50 - 60%. A więc ani jeden element nie jest wykorzystywany w 100% a wydajność jest często poniżej 10 - 20 fps'ów. Tryb mam ustawiony na Directx, AntiAliasing wyłączony, a więc o co chodzi ? :P Pozdrawiam.
Juzwa Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Staraj sie utrzymywac ilosc obiektow w jak najmniejszej ilosci. Sa na to sposoby, np dzielenie sobie scene na mniejsze elementy i referencowanie. Max naprawder duzo geometrii pociagnie, ale im wiecej obiektow to tym wieksza zamułka. Ja mam 2xXeona i 64GB ramu i tez mi przymula viewport jak nasr...m tysiace obiektów :)
yod Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Moim zdaniem wina leży po stronie ilości obiektów - sprobuj je zattachować i zobacz czy będzie lepiej. Do szybkiego attachowania polecam jeden ze skryptów z paczki: http://www.neilblevins.com/cg_tools/soulburnscripts/soulburnscripts.htm Jak używasz vraya to możesz wyrzucić część obiektów na proxy, warto też zastanowić się nad jakimś scatterem, jak masz las czy coś w ten deseń na scenie. Pozdroo
Kramon Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 (edytowane) z ciekawości laptop i5 6 giga ramu. Blender 2.67 1 600 000 faceów 4201 obiektów chodzi płynnie z AA x8.. na geforce GT 620M kolejna żenua ze strony autodesku, może hejt z mojej strony w ostatnich mych postach ale ostatnio szukam czegoś co by mnie zmotywowało do powrotu na ten soft i nie widzę. Edytowane 9 Sierpień 2013 przez Kramon
Traitor Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Ale po co wracac do maxa, skoro dobrze sie czujesz na Blenderze? Pracuj na nim, kazdy robi na tym sofcie ktory mu personalnie odpowiada. To nie korea polnocna, ze kazdy dostaje program z przydzialu:)
Kramon Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Ale po co wracac do maxa, skoro dobrze sie czujesz na Blenderze? Pracuj na nim, kazdy robi na tym sofcie ktory mu personalnie odpowiada. To nie korea polnocna, ze kazdy dostaje program z przydzialu:) nie no wiadomo ale wiesz chce się rozwijać i przydałby się jakiś komercyjny program kiedyś pracowałem w maxie sporo już w sumie prawie wszystko zapomniałem i pomyślałem że może jego sobię przypomnę a w sumie nauczę. Ale ostatecznie stwierdziłem że będę się uczył zBrusha. Po prostu próbuje ostatnio zrozumieć dlaczego ten soft jest taki drogi, bo nie odstaję od innych co gorsza konkurencja nie śpi i w paru dziedzinach dawno go zjadła na śniadanie. i w sumie doszedłem do wniosku że liczą sobię tyle za maxa czy maykę bo mogą.
Traitor Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Ja lubie go uzywac, mimo, ze kosztowal srogo.
Juzwa Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 nie no wiadomo ale wiesz chce się rozwijać i przydałby się jakiś komercyjny program kiedyś pracowałem w maxie........ czyli bez komercyjnego programu nie mozesz sie dalej rozwijac? Strzal samemu sobie w kolano :) Wracajac do watku: Tak jak pisze yod attachowanie moze byc rozwiazaniem, proxy. Grupowanie tez bardzo odciaza. Ja ostatnio mialem tez straszny problem, bo renderowalem na silniku ktory nie wspiera referencowanych scen (Xref), wiec cala geometria musiala byc zmergowana w jednym pliku. Wiec referencowalem przesz RF Cache (RayFire) i obecnie scena finalna dziala mi plynnie.
Kramon Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 czyli bez komercyjnego programu nie mozesz sie dalej rozwijac? Strzal samemu sobie w kolano :) to nie tak po prostu 3dsmax jest w większym stopniu na rynku dlatego wypadało by go znać rozumiesz?
Juzwa Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 to nie tak po prostu 3dsmax jest w większym stopniu na rynku dlatego wypadało by go znać rozumiesz? Czyli nie znasz maxa? To po co sie wtracasz w watek i temat czegos o czym nie masz pojecia? rozumiesz?
Kramon Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Czyli nie znasz maxa? To po co sie wtracasz w watek i temat czegos o czym nie masz pojecia? rozumiesz? używałem maxa 4 lata temu w szkole miałem blendera, stwierdziłem że ogarne prawdziwy program do 3D.. i tak używałem tych obu programów ale od wersji 2.6x przestałem zaglądać do maxa.
thecrev Napisano 10 Sierpień 2013 Napisano 10 Sierpień 2013 Nie ma co się kłucić panowie oba programy są dobre ihmo ja kiedyś używałem blendera i przerzuciłem się na maxa i jest dużo dużo lepiej, to zależy w którym programie lepiej ci się pracuje a co do wątku to proxy albo attach powinny pomóc.
Zernat Napisano 10 Sierpień 2013 Autor Napisano 10 Sierpień 2013 Rozumiem, dziękuję wam za pomoc. Attach faktycznie zrobił dużą różnicę,. A od którego podzespołu zależy maksymalna ilość obiektów w scenie ? No i zakładając, że jest to pewnie karta graficzna, to co takiego wyjątkowego mają w sobie te Nvidie Quadro ?
NV Napisano 10 Sierpień 2013 Napisano 10 Sierpień 2013 Nie mają nic poza ceną :) Nie no np. lepiej sobie radzą z rysunkami cad itp. ale to naprawdę marginalne udogodnienia w stosunku do tego co trzeba za to zapłacić, jak cie stać na quadro to kup lepiej Titana albo gtx 780. 3dsmax 2014 ma trochę lepszy viewport, z tego co pamiętam SP w maxie2012 nie poprawiały jego wydajności.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się