rdawlud Napisano 21 Sierpień 2013 Napisano 21 Sierpień 2013 (edytowane) Cześć Temat zakładam głównie dlatego, że nie jestem zadowolony ze swoich wizualizacji i chciałbym dowiedzieć się nad czym powinienem pracować? Ciągle efekt końcowy tego co robię bardzo średni mi się wydaje. Co byście poprawili, żeby wizualizacje były atrakcyjniejsze? Tutaj ostatni domek. Modelu użyłem jakiegoś starego z kompa. Chciałem zrobić dobre, realistyczne ujęcie w dzień i w nocy. Pzdr Edytowane 21 Sierpień 2013 przez rdawlud
mirass Napisano 22 Sierpień 2013 Napisano 22 Sierpień 2013 Dzienna jest jakaś nieciekawa. Może nieco za bardzo przepalone, bez życia, bez kolorów. Wszystkie Twoje rendery są...nie wiem nawet jak to nazwać, z wypłowiałymi kolorami. Troszkę życia by się przydało w nich :) Roślinność z tyłu za bardzo odróżnia się od tej z przodu. Wizka nocna jest super. Samochód przez te upały wtopił się w nawierzchnię :)
skalpel3d Napisano 22 Sierpień 2013 Napisano 22 Sierpień 2013 hmm.... wywal reinharda spróbuj z exporetialem, materiał na samochodzie zwłaszcza opon do poprawki strasznie się to rzuca w oczy na pierwszej wizce. Noc fajna ale spróbuj dać żółtawe światło we wnętrzu domu a nie takie sterylne jak teraz
rdawlud Napisano 22 Sierpień 2013 Autor Napisano 22 Sierpień 2013 (edytowane) Dzięki. Zwiększyłem nasycenie i jest lepiej. Może nieco za bardzo przepalone Co do tego to się zmartwiłem. U mnie na monitorze wcale nie jest przepalone. Wręcz jeszcze bym może trochę rozjaśnił. Opony faktycznie średnie, zwrócę uwagę przy następnym renderze. Exponential nie jest jeszcze bardziej wypłowiały niz reinhardt? Tak coś kojarze. Bo do tej pory zacząłem od reinhardta, potem się linearem bawiłem i jest bardzo fajny do wizek nocnych/pochmurnych a tutaj w ujęciu dziennym znowu wróciłem do reinhardta bo linear za bardzo mi przepalał. Klimat chciałem miec podobny do jednego z moicj ulubionych wizualizatorów: http://metrocubicodigital.com/pt/portfolio/crematorio, a on w swoich pracach świeci hdrką, i robi reinhardtem. Nie wyszło ;) Edytowane 22 Sierpień 2013 przez rdawlud
MicInc Napisano 22 Sierpień 2013 Napisano 22 Sierpień 2013 W żywszej wersji o wiele lepiej to wygląda :) Może ekspozycję w kamerze trochę zmniejsz, bo u mnie też wydaje się lekko przepalone. Albo może trochę gammę w postpro obniż? Asfalt ciągle też za jasny mi się wydaje. A co do exponential - jest dokładnie tak jak mówisz. Reinhardt jest właśnie wg mnie pod tym względem lespzy, że balansujesz nim pomiędzy linearem, a exponentialem, ustawiając wartość 'burn'.
rdawlud Napisano 22 Sierpień 2013 Autor Napisano 22 Sierpień 2013 Dzięki, poprawiłem asfalt. Nie wiem czy u mnie jest render po prostu słaby i tak wychodzi czy postprodukcje źle robię. A co do: Może ekspozycję w kamerze trochę zmniejsz, bo u mnie też wydaje się lekko przepalone. Albo może trochę gammę w postpro obniż? To obawiam się, że to wina ustawień jasność/kontrast mojego monitora. Bo u mnie nie jest przepalone.
skalpel3d Napisano 22 Sierpień 2013 Napisano 22 Sierpień 2013 MicInc jest całkowicie odwrotnie niż raczysz mówić obrazki spod reinharda zawsze wychodzą blade i kiepsko nasycone, większość grafików którzy ten model color mappingu stosują w postpro podciągają saturacje, jego największą zaleta jest kontrola nad przepaleniami a kierowanie burn w stronę) to jest stosowanie modelu co raz bardziej zbliżonego do exporentiala. Polecam zerknąć sobie to takiej fajnej książki jaką jest VRay - The Complete Guide Strona 357 praktycznie wszytko na temat color mappingu i jego modeli A co do poprawek to chyba by warto pójść w ta stronę
MicInc Napisano 22 Sierpień 2013 Napisano 22 Sierpień 2013 (edytowane) Dzięki. Będę mieć okazję to sobie zerknę. Teraz na szybko zrobiłem mały test, bo aż zgłupiałem... :) Wychodzi na to, że Rh. z burnem ustawionym na 0 daje faktycznie bardziej mdły obraz niż expo. Ale wystarczyło, że ustawiłem burn na 1.0 i efekt wygląda identycznie jak w linear. Wystarczy tylko znaleźć swój złoty środek :) A resztę, jak kontrast, czy saturację i tak można dopieścić krzywymi w frame bufferze, który o ile dobrze pamiętam pracuje w 16 bitach, a więc nie traci się właściwie informacji. rdawlud Spróbuj zmieszać swoją wersję i skalpela i pobaw się opacity. Wydaje mi się, że będzie ok. a co mi tam... oto moja wersja :) Edytowane 22 Sierpień 2013 przez MicInc
rdawlud Napisano 22 Sierpień 2013 Autor Napisano 22 Sierpień 2013 Też zrobiłem szybki test z exponentialem i rzeczywiście żywszy wychodzi niż reinhardt zerowy. Popróbuje. Postro skalpela bardzo fajne, tylko założyłem sobie słoneczne południe, klimat w stylu : http://metrocubicodigital.com/uploads/projects/picket_mead_plot_3_extra_1.jpg http://behance.vo.llnwd.net/profiles24/785267/projects/6651267/hd_0b36bf7afdd97502c749a03f58ba92ac.jpg i nie mogę zrobić tego zadowalająco i realistycznie. Moja najgorsza pora dnia ;) Moim zdaniem kwestia bardziej postprodukcji, dobrego balansu kolorów niż samego renderu w tym przypadku. Nie wiem, popróbuje tez inaczej scene pooświetlać. . Dzięki za opinie.
skalpel3d Napisano 22 Sierpień 2013 Napisano 22 Sierpień 2013 Zmień model oświetlenia daj system daylight z konkretną lokalizacją pora roku i godziną, warto tez pobawić się balansem bieli w kamerze i f-number
MicInc Napisano 22 Sierpień 2013 Napisano 22 Sierpień 2013 Ten pierwszy przykład - słoneczne południe, a mgła jak o 5 nad ranem. No nie wiem... :) Color balance, multiply, screen, vibrance, levels, curves - prawie wszystko z maskami. Próbuj, próbuj.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się