Napisano 29 Sierpień 200420 l Postanowilem po raz drugi wziac udzial w bitwie, ostatnim razem z roznych przyczyn nie skonczylem pracy - mam nadzieje, ze tym razem sie uda ;). Tematem animacji bedzie tor przeszkod, ktory stanowic bedzie wrakowisko statkow kosmicznych na pewnej nieprzyjaznej, pustynno-skalnej planecie. Nasza bohaterka bedzie tam jedynym ocalalym rozbitkiem i w sytuacji, w ktorej podczas animacji bedzie sie znajdowac stan ten bedzie mogl szybko ulec zmianie. Dziewczyna narazila sie bowiem pewnemu zyjacemu tu potworkowi i ten postanowil puscic sie za nia w poscig. Dlugasne nogi poniosa bohaterke w sam srodek kosmicznego wrakowiska i korzystacjac ze swoich akrobatycznych umiejetnosci bedzie probawala wymknac sie bestii. Czy uda jes sie ta sztuka okaze sie na koncu tej 20-sekundowej animacji. Oczywiscie o ile sam do niego dobrne ;). Teraz w kwestii czysto technicznej. Bede korzystal z CS i physique (tego drugiego glownie po to, zeby lepiej go poznac ;)). Po dopasowaniu bipeda do siatki i uszczegolowieniu palcow dloni tejze, dodalem jeszcze kosci dla zuchwy, piersi i wystajacych kieszeni u spodni. Od samego modelu oddzielilem glowe (morfing), oczy (look-at) i wlosy (sie-zobaczy ;)). Po zastoswaniu physique poprawilem kilka kopert, kazalem sie kilku niesfornym verteksom odczepic od pewnych kosci, i ustawilem kilka wag recznie. Wszytko to z grubsza, nad rigiem bede jeszcze pracowal. Zeby postac nie byla drewna jak lala, zrobilem kilka celow morfingu dla min (bynajmniej nie przeciwpiechotnych), ktore moga sie przydac w animacji. I to poki co chyba tyle, dzis pewnie zabiore sie za poprawianie rigu a potem do dziela :). Ponizej kilka ilustracji dla wzrokowcow :P. I renderek z jakas tam poza ;).
Napisano 29 Sierpień 200420 l Autor Zapomnialem dodac, ze moje doswiadczenie z animacja postaci sprowadza sie zrobienia kilku modeli do gry Jedi Academy (modelling, texturing, rigging) i kilku nigdy nie konczacych sie niczym konkretnym prob animowania tych i innych modeli ;). Animacji zeszytowych nie licze :P. Tak wiec jesli uda mi sie skonczyc te animacje, uznam to za spory sukces :).
Napisano 29 Sierpień 200420 l Cóż wiedzę że pierwsze miejsce jest już zarezerwowane, więc trzeba będzie walczyć o miejsca z tyłu. Poza tym świetny rigging i morfing. Jeżeli poziom tej pracy się utrzyma wygraną masz w kieszeni.
Napisano 29 Sierpień 200420 l hoho :) No Proto.. rzuciłeś się do tej bitwy jak bestia ... poszedłeś jak burza. Tak trzymaj!
Napisano 29 Sierpień 200420 l Heh.. ja mysle ze powinno sie zmienic nazwe..teraz to nie bedzie bitwa..to bedzie rzez... Gratulacje dla tego pana. Tak 3maj
Napisano 29 Sierpień 200420 l Autor Dzieki za odzew :). Posiedzialem popoludniu nad animacja - reazultat tutaj. Jest kilka wiekszych bledow, ale musze juz konczyc a chcialem cos jeszcze dzis zamiescic ;).
Napisano 29 Sierpień 200420 l lol. Wielka MArchefka jst pod wrazeniem :]. Ta panienka ciut smiesznie biega..albo tak szybko ze wydaje sie z leeeci :). i tego murku dopada jak by "zaklepac" chciala :). Ale wierze ze bedzie lepiej...nie ..nie wierze...ja to wiem :]
Napisano 29 Sierpień 200420 l Widzac taka konkurencje, az boje sie startowac w tej bitwie, zwlaszcza, ze nie mialem nigdy nic wspolnego z animacja :D
Napisano 29 Sierpień 200420 l Autor Muhaha, "raz-dwa-trzy za siebie" :D. Teraz to widze, nie jakby uciekala tylko wygrala z potworem konkurencje "kto pierwszy przy wraku" i spokojnie oparla nie o mete :P. Ale to dlatego, ze tak wlasnie to zrobilem- zamias przyblizyc na koncu do sciany i dodac efekt odbicia, zrobilem siegniecie reka i stad ten efekt ;). Blad w biegu zas wynika z tego, ze za ta gorka jest nastepna nizsza i jakos dziwnie na takie polozenie footstepsy zareagowaly. Sie jutro poprawi :).
Napisano 31 Sierpień 200420 l I uważaj na kroki.. pamietaj że możesz je różnicować w Dope Sheet.... żeby tak nie drobiła tych kroczków w miejscu bo to komicznie wygląda
Napisano 7 Wrzesień 200420 l Autor THX, za komentarze, zaczalem juz to poprawiac, ale moj dysk dopadly jakies problemy z ktorych dopiero co go wygrzebalem, no a teraz zbliza sie kampania wrzesniowa, wiec wole sie skupic na nauce. Pod koniec wrzesnia resume ;).
Napisano 12 Wrzesień 200420 l Bardzo ładny rigging. Morphing troszke za malo dokładny ale ogólnie to najlepsze jakie narazie tu widzialem :D Pozdrawiam i życzę powodzenia!
Napisano 12 Wrzesień 200420 l Sporo mozna sie spodziewac po takim poczatku... czekam z niecierpliwoscia...
Napisano 12 Wrzesień 200420 l Czy można zobaczyć renderek z jakas tam poza od drugiej strony? Tak by było widać ramie bo narazie o rigu sie nie można za bardzo wypowiedzieć...
Napisano 16 Październik 200420 l Autor Po dluzszej przerwie znow zabieram sie do roboty. Sciagnalem wlasnie trial maxa 7 i pomyslalem, ze dobrze bedzie poprawic niedoskonalosci rigu i skinowania za pomocą nowego modyfikatora skin morph. Jest to o wiele prostsza i elastyczniejsza metoda niz zabawa ze sciegnami i miesniami w physique. W zalaczniku sa 3 docelowe ulozenia siatki przy roznych wychyleniach nogi. Oczywiscie modyfikator jest na tyle sprytny, ze w miare zblizania sie kosci do wyznaczonego kata animuje siatke do wzorcowego 100% po dowolnie zadanej krzywa funkcji :). W najblizszym czasie porobie takie skin morphy dla wszystkich najbardziej problematycznych obszarow. Wtedy mysle, ze wroce do samej animacji :).
Napisano 16 Październik 200420 l No nieźle... jak max 7 ma takie fajne możliwości to czas zmienić wersję :)
Napisano 17 Październik 200420 l no musze powiedziec ze jak na moje oko zgiecia wygladaja bardzo realistycznie, bravo, bravo pozdro i powodzenia