Proto Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 Postanowilem po raz drugi wziac udzial w bitwie, ostatnim razem z roznych przyczyn nie skonczylem pracy - mam nadzieje, ze tym razem sie uda ;). Tematem animacji bedzie tor przeszkod, ktory stanowic bedzie wrakowisko statkow kosmicznych na pewnej nieprzyjaznej, pustynno-skalnej planecie. Nasza bohaterka bedzie tam jedynym ocalalym rozbitkiem i w sytuacji, w ktorej podczas animacji bedzie sie znajdowac stan ten bedzie mogl szybko ulec zmianie. Dziewczyna narazila sie bowiem pewnemu zyjacemu tu potworkowi i ten postanowil puscic sie za nia w poscig. Dlugasne nogi poniosa bohaterke w sam srodek kosmicznego wrakowiska i korzystacjac ze swoich akrobatycznych umiejetnosci bedzie probawala wymknac sie bestii. Czy uda jes sie ta sztuka okaze sie na koncu tej 20-sekundowej animacji. Oczywiscie o ile sam do niego dobrne ;). Teraz w kwestii czysto technicznej. Bede korzystal z CS i physique (tego drugiego glownie po to, zeby lepiej go poznac ;)). Po dopasowaniu bipeda do siatki i uszczegolowieniu palcow dloni tejze, dodalem jeszcze kosci dla zuchwy, piersi i wystajacych kieszeni u spodni. Od samego modelu oddzielilem glowe (morfing), oczy (look-at) i wlosy (sie-zobaczy ;)). Po zastoswaniu physique poprawilem kilka kopert, kazalem sie kilku niesfornym verteksom odczepic od pewnych kosci, i ustawilem kilka wag recznie. Wszytko to z grubsza, nad rigiem bede jeszcze pracowal. Zeby postac nie byla drewna jak lala, zrobilem kilka celow morfingu dla min (bynajmniej nie przeciwpiechotnych), ktore moga sie przydac w animacji. I to poki co chyba tyle, dzis pewnie zabiore sie za poprawianie rigu a potem do dziela :). Ponizej kilka ilustracji dla wzrokowcow :P. I renderek z jakas tam poza ;).
Michas Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 ojojojoj czarno widze mój udział z takimi konkurentami :(
Proto Napisano 29 Sierpień 2004 Autor Napisano 29 Sierpień 2004 Zapomnialem dodac, ze moje doswiadczenie z animacja postaci sprowadza sie zrobienia kilku modeli do gry Jedi Academy (modelling, texturing, rigging) i kilku nigdy nie konczacych sie niczym konkretnym prob animowania tych i innych modeli ;). Animacji zeszytowych nie licze :P. Tak wiec jesli uda mi sie skonczyc te animacje, uznam to za spory sukces :).
DarK Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 HyHy :) POwodzenia zycze, pomysl mi sie bardzo podoba :)
big_white_ninja Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 Cóż wiedzę że pierwsze miejsce jest już zarezerwowane, więc trzeba będzie walczyć o miejsca z tyłu. Poza tym świetny rigging i morfing. Jeżeli poziom tej pracy się utrzyma wygraną masz w kieszeni.
Kris_R Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 hoho :) No Proto.. rzuciłeś się do tej bitwy jak bestia ... poszedłeś jak burza. Tak trzymaj!
marchefka Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 Heh.. ja mysle ze powinno sie zmienic nazwe..teraz to nie bedzie bitwa..to bedzie rzez... Gratulacje dla tego pana. Tak 3maj
Proto Napisano 29 Sierpień 2004 Autor Napisano 29 Sierpień 2004 Dzieki za odzew :). Posiedzialem popoludniu nad animacja - reazultat tutaj. Jest kilka wiekszych bledow, ale musze juz konczyc a chcialem cos jeszcze dzis zamiescic ;).
marchefka Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 lol. Wielka MArchefka jst pod wrazeniem :]. Ta panienka ciut smiesznie biega..albo tak szybko ze wydaje sie z leeeci :). i tego murku dopada jak by "zaklepac" chciala :). Ale wierze ze bedzie lepiej...nie ..nie wierze...ja to wiem :]
Loono Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 Widzac taka konkurencje, az boje sie startowac w tej bitwie, zwlaszcza, ze nie mialem nigdy nic wspolnego z animacja :D
Proto Napisano 29 Sierpień 2004 Autor Napisano 29 Sierpień 2004 Muhaha, "raz-dwa-trzy za siebie" :D. Teraz to widze, nie jakby uciekala tylko wygrala z potworem konkurencje "kto pierwszy przy wraku" i spokojnie oparla nie o mete :P. Ale to dlatego, ze tak wlasnie to zrobilem- zamias przyblizyc na koncu do sciany i dodac efekt odbicia, zrobilem siegniecie reka i stad ten efekt ;). Blad w biegu zas wynika z tego, ze za ta gorka jest nastepna nizsza i jakos dziwnie na takie polozenie footstepsy zareagowaly. Sie jutro poprawi :).
DarK Napisano 30 Sierpień 2004 Napisano 30 Sierpień 2004 A moze poprostu uznajmy ze wystrzelila siebie z procy?:)
Kris_R Napisano 31 Sierpień 2004 Napisano 31 Sierpień 2004 I uważaj na kroki.. pamietaj że możesz je różnicować w Dope Sheet.... żeby tak nie drobiła tych kroczków w miejscu bo to komicznie wygląda
Proto Napisano 7 Wrzesień 2004 Autor Napisano 7 Wrzesień 2004 THX, za komentarze, zaczalem juz to poprawiac, ale moj dysk dopadly jakies problemy z ktorych dopiero co go wygrzebalem, no a teraz zbliza sie kampania wrzesniowa, wiec wole sie skupic na nauce. Pod koniec wrzesnia resume ;).
Visual2 Napisano 12 Wrzesień 2004 Napisano 12 Wrzesień 2004 Raczej niemam szans z takim konkurentem ale jednak sprubuje po walczyć
und3r Napisano 12 Wrzesień 2004 Napisano 12 Wrzesień 2004 Bardzo ładny rigging. Morphing troszke za malo dokładny ale ogólnie to najlepsze jakie narazie tu widzialem :D Pozdrawiam i życzę powodzenia!
kulexy Napisano 12 Wrzesień 2004 Napisano 12 Wrzesień 2004 Sporo mozna sie spodziewac po takim poczatku... czekam z niecierpliwoscia...
Master Kiełbaster Napisano 12 Wrzesień 2004 Napisano 12 Wrzesień 2004 Czy można zobaczyć renderek z jakas tam poza od drugiej strony? Tak by było widać ramie bo narazie o rigu sie nie można za bardzo wypowiedzieć...
Proto Napisano 16 Październik 2004 Autor Napisano 16 Październik 2004 Po dluzszej przerwie znow zabieram sie do roboty. Sciagnalem wlasnie trial maxa 7 i pomyslalem, ze dobrze bedzie poprawic niedoskonalosci rigu i skinowania za pomocą nowego modyfikatora skin morph. Jest to o wiele prostsza i elastyczniejsza metoda niz zabawa ze sciegnami i miesniami w physique. W zalaczniku sa 3 docelowe ulozenia siatki przy roznych wychyleniach nogi. Oczywiscie modyfikator jest na tyle sprytny, ze w miare zblizania sie kosci do wyznaczonego kata animuje siatke do wzorcowego 100% po dowolnie zadanej krzywa funkcji :). W najblizszym czasie porobie takie skin morphy dla wszystkich najbardziej problematycznych obszarow. Wtedy mysle, ze wroce do samej animacji :).
asblaze Napisano 16 Październik 2004 Napisano 16 Październik 2004 No nieźle... jak max 7 ma takie fajne możliwości to czas zmienić wersję :)
lpshinoda Napisano 17 Październik 2004 Napisano 17 Październik 2004 no musze powiedziec ze jak na moje oko zgiecia wygladaja bardzo realistycznie, bravo, bravo pozdro i powodzenia
andy_a Napisano 24 Październik 2004 Napisano 24 Październik 2004 I to mój rig jest kompleksowy ?! :) Czas załatwić sobie max'a 7 :)
Rekomendowane odpowiedzi