Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Postanowilem po raz drugi wziac udzial w bitwie, ostatnim razem z roznych przyczyn nie skonczylem pracy - mam nadzieje, ze tym razem sie uda ;).

 

Tematem animacji bedzie tor przeszkod, ktory stanowic bedzie wrakowisko statkow kosmicznych na pewnej nieprzyjaznej, pustynno-skalnej planecie. Nasza bohaterka bedzie tam jedynym ocalalym rozbitkiem i w sytuacji, w ktorej podczas animacji bedzie sie znajdowac stan ten bedzie mogl szybko ulec zmianie. Dziewczyna narazila sie bowiem pewnemu zyjacemu tu potworkowi i ten postanowil puscic sie za nia w poscig. Dlugasne nogi poniosa bohaterke w sam srodek kosmicznego wrakowiska i korzystacjac ze swoich akrobatycznych umiejetnosci bedzie probawala wymknac sie bestii. Czy uda jes sie ta sztuka okaze sie na koncu tej 20-sekundowej animacji. Oczywiscie o ile sam do niego dobrne ;).

 

Teraz w kwestii czysto technicznej. Bede korzystal z CS i physique (tego drugiego glownie po to, zeby lepiej go poznac ;)). Po dopasowaniu bipeda do siatki i uszczegolowieniu palcow dloni tejze, dodalem jeszcze kosci dla zuchwy, piersi i wystajacych kieszeni u spodni. Od samego modelu oddzielilem glowe (morfing), oczy (look-at) i wlosy (sie-zobaczy ;)). Po zastoswaniu physique poprawilem kilka kopert, kazalem sie kilku niesfornym verteksom odczepic od pewnych kosci, i ustawilem kilka wag recznie. Wszytko to z grubsza, nad rigiem bede jeszcze pracowal. Zeby postac nie byla drewna jak lala, zrobilem kilka celow morfingu dla min (bynajmniej nie przeciwpiechotnych), ktore moga sie przydac w animacji. I to poki co chyba tyle, dzis pewnie zabiore sie za poprawianie rigu a potem do dziela :). Ponizej kilka ilustracji dla wzrokowcow :P.

 

viewport1.jpg

 

I renderek z jakas tam poza ;).

 

render1.jpg

  • Odpowiedzi 23
  • Wyświetleń 7,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Zapomnialem dodac, ze moje doswiadczenie z animacja postaci sprowadza sie zrobienia kilku modeli do gry Jedi Academy (modelling, texturing, rigging) i kilku nigdy nie konczacych sie niczym konkretnym prob animowania tych i innych modeli ;). Animacji zeszytowych nie licze :P. Tak wiec jesli uda mi sie skonczyc te animacje, uznam to za spory sukces :).

Napisano

HyHy :) POwodzenia zycze, pomysl mi sie bardzo podoba :)

Napisano

Cóż wiedzę że pierwsze miejsce jest już zarezerwowane, więc trzeba będzie walczyć o miejsca z tyłu.

Poza tym świetny rigging i morfing. Jeżeli poziom tej pracy się utrzyma wygraną masz w kieszeni.

Napisano

hoho :) No Proto.. rzuciłeś się do tej bitwy jak bestia ... poszedłeś jak burza. Tak trzymaj!

Napisano

Heh.. ja mysle ze powinno sie zmienic nazwe..teraz to nie bedzie bitwa..to bedzie rzez... Gratulacje dla tego pana. Tak 3maj

Napisano
  • Autor

Dzieki za odzew :).

Posiedzialem popoludniu nad animacja - reazultat tutaj. Jest kilka wiekszych bledow, ale musze juz konczyc a chcialem cos jeszcze dzis zamiescic ;).

Napisano

lol. Wielka MArchefka jst pod wrazeniem :]. Ta panienka ciut smiesznie biega..albo tak szybko ze wydaje sie z leeeci :). i tego murku dopada jak by "zaklepac" chciala :). Ale wierze ze bedzie lepiej...nie ..nie wierze...ja to wiem :]

Napisano

Widzac taka konkurencje, az boje sie startowac w tej bitwie, zwlaszcza, ze nie mialem nigdy nic wspolnego z animacja :D

Napisano
  • Autor

Muhaha, "raz-dwa-trzy za siebie" :D. Teraz to widze, nie jakby uciekala tylko wygrala z potworem konkurencje "kto pierwszy przy wraku" i spokojnie oparla nie o mete :P. Ale to dlatego, ze tak wlasnie to zrobilem- zamias przyblizyc na koncu do sciany i dodac efekt odbicia, zrobilem siegniecie reka i stad ten efekt ;). Blad w biegu zas wynika z tego, ze za ta gorka jest nastepna nizsza i jakos dziwnie na takie polozenie footstepsy zareagowaly. Sie jutro poprawi :).

Napisano

A moze poprostu uznajmy ze wystrzelila siebie z procy?:)

Napisano

I uważaj na kroki.. pamietaj że możesz je różnicować w Dope Sheet.... żeby tak nie drobiła tych kroczków w miejscu bo to komicznie wygląda

Napisano
  • Autor

THX, za komentarze, zaczalem juz to poprawiac, ale moj dysk dopadly jakies problemy z ktorych dopiero co go wygrzebalem, no a teraz zbliza sie kampania wrzesniowa, wiec wole sie skupic na nauce. Pod koniec wrzesnia resume ;).

Napisano

Bardzo ładny rigging. Morphing troszke za malo dokładny ale ogólnie to najlepsze jakie narazie tu widzialem :D Pozdrawiam i życzę powodzenia!

Napisano

Sporo mozna sie spodziewac po takim poczatku... czekam z niecierpliwoscia...

Napisano
  • Autor

Po dluzszej przerwie znow zabieram sie do roboty. Sciagnalem wlasnie trial maxa 7 i pomyslalem, ze dobrze bedzie poprawic niedoskonalosci rigu i skinowania za pomocą nowego modyfikatora skin morph. Jest to o wiele prostsza i elastyczniejsza metoda niz zabawa ze sciegnami i miesniami w physique. W zalaczniku sa 3 docelowe ulozenia siatki przy roznych wychyleniach nogi.

 

Oczywiscie modyfikator jest na tyle sprytny, ze w miare zblizania sie kosci do wyznaczonego kata animuje siatke do wzorcowego 100% po dowolnie zadanej krzywa funkcji :).

 

W najblizszym czasie porobie takie skin morphy dla wszystkich najbardziej problematycznych obszarow. Wtedy mysle, ze wroce do samej animacji :).

Napisano

No nieźle... jak max 7 ma takie fajne możliwości to czas zmienić wersję :)

Napisano

no musze powiedziec ze jak na moje oko zgiecia wygladaja bardzo realistycznie, bravo, bravo

pozdro i powodzenia

Napisano

I to mój rig jest kompleksowy ?!

:)

Czas załatwić sobie max'a 7 :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności