Skocz do zawartości

Problem - teksturowanie do Neverwinter Nights


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Nie wiem, czy był już post na ten temat (szukałem, ale nie znalazłem). W razie czego nakierujcie mnie na odpoiwedniego posta (jeśli ktoś znajdzie).

 

Stworzyłem w 3DSMax kilka modeli do Neverwinter Nights. Aby tekstura do danego modelu działała w grze, musi być ona zapisana w pliku .tga pod taką samą nazwą jak model.

Jeśli modelem jest jakaś pojedyncza rzecz (z jedną teksturą) to nie ma problemu. Jazda zaczyna się dopiero, gdy mam model, w którym używam kilku tekstur :( . Otóż nie wiem jak zrobić, aby wszystkie tekstury do danego modelu były w jednym pliku (tzn. na jednym obrazku) i żeby Max układał tę bitmapę tak jak ja chcę.

Jeśli ktoś nie może zrozumieć o co mi chodzi to podam przykład:

W grze GTA 3 możliwe było własne wstawienie skina dla głównej postaci. Była to "siatka" z rozłożonymi teksturami na poszczególne części ciała bohatera.

Co zrobić, by 3DMax po wczytaniu takiej siatki nakładał części tej tekstury tam gdzie powinien? Jeśli jest jakiś tutorial na ten temat to bardzo bym prosił o linka, bo nic takiego znaleźć nie mogę :( .

Z góry dziękuję :)

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

otoz obawiam sie ze nie da sie, chyba ze jakims pluginem, w maxie jesli masz jedna texture to musisz sam ja nalozyc i dopasowac, ale jesli do gry ma byc uzyta ta tekstura jako tga to sie musi skaszanic, chyba ze ja o czyms nie wiem, i poczekaj na jakiegos weterana, bo ktos to musi bardziej wiedziec

Napisano

Aha, czyli jest coś takiego jak rozłożenie siatki modelu [widzę cień nadziei] ? Jest jakiś tutorial do tego jak to się robi? A później na tą siatkę można nałożyć plik tekstury i na renderingu dobrze wychodzi?

Napisano

Wielkie dzięki, ale to wciąż nie do końca to. Tutaj na siatce pokazują mi się poszczególne face'y modelu, ale ja chcę, żeby pokazały mi się wszystkie i nie nakładały się na siebie. No i jeszcze żeby tekstura działała na tak rozłożonej siatce. Taka tekstura z GTA3 wygląda tak jak niżej pokazane. I mnie chodzi o to, by ustawić na siatce poszczególne face'y modelu w taki sposób na siatce i żeby to oczywiście działało.

Napisano

OK, spróbuję znaleźć jakiegoś innego tutoriala, bo ten z sad mike'iem mówi o unwrap, ale nie dokładnie o tym co ja chcę. Ale wielkie dzięki, już przynajmniej wiem czego mam szukać :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności