Changeless Napisano 14 Wrzesień 2013 Napisano 14 Wrzesień 2013 Witam. Po wykonaniu wnętrza chciałem spróbować zrobić jakąś scenę 'na zewnątrz', dlatego zdecydowałem się na oświetlenie, oteksturowanie i wyrenderowanie gotowej, ściągniętej sceny. Podobnie jak wcześniej to moja pierwsza próba w tego rodzaju scenie, więc wszystkie rady i wskazówki na pewno mi się przydadzą. Mam zamiar dorobić chmury w PS, ale na razie tego nie robiłem ze względu na to, że nie podoba mi się różnica w kolorze drewnianych belek przy budynku oraz kilka szczegółów. Tworzone w Mayi - Mental Ray z Physical Sun and Sky. Materiały częściowo ściągane, a częściowo robione samemu. Na ulicy na pierwszym planie użyłem Substances, które dopiero co odkryłem. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)
marcin88 Napisano 15 Wrzesień 2013 Napisano 15 Wrzesień 2013 cześć, na ulicy wyszło straszne ziarno. Na trawie widać powtarzające się modele / teksturę. Marmur powinien odbijać, u Ciebie wyszedł matowy. Nie podoba mi się chodnik, widać, że tekstura sie powtarza i jest strasznie płaska jak na kostkę. Przydałyby się jakieś odbicia w szybach.
Dynamico Napisano 15 Wrzesień 2013 Napisano 15 Wrzesień 2013 Popraw "zbiegi" kamery. Jeżeli chcesz zachować naturalną perspektywę to pionowe linie powinny mieć zbieg u góry (budynek powinien być węższy u góry, szerszy na dole). Teraz masz tak jak gdyby kamera patrzyła z wysokości. Powyżej linii dachu.
Changeless Napisano 16 Wrzesień 2013 Autor Napisano 16 Wrzesień 2013 Dzięki za cenne uwagi :) Ustawienia kamery od początku są domyślne. Poprawiłem trochę to o czym pisał Dynamico samą zmianą położenia kamery. Mam problem z realistycznym wyglądem tekstur na dużych powierzchniach (choć te na małych też są do poprawy..), widać to wyraźnie na chodniku. W tej chwili jest Diffuse+Bump - czy Normal albo Displacement pomoże? Nie mam w tym doświadczenia i nie bardzo wiem jak je tworzyć. Nie wiem też dlaczego pojawiają się takie paski na trawie. Zauważyłem, że zmieniają się one przy innym położeniu kamery (z góry trawa wygląda dużo lepiej). Teksturę tworzyłem wg tego tutoriala - http://www.myinkblog.com/create-an-awesome-grass-texture-in-photoshop/ . Nie jest ona jakaś świetna, ale nie ma powtarzających się miejsc. Proszę o wskazówki, z góry dzięki :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się