Skocz do zawartości

Vray - szumy w renderze


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Dopiero zaczynam działać z renderingiem, więc mimo, ze to nie pierwszy taki temat na forum, nie mogę sobie z tym poradzić.

 

W renderze są szumy:

 

[ATTACH=CONFIG]91658[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91659[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91660[/ATTACH]

 

Szum omija gładkie powierzchnie - jedynie brzegi są poszarpane.

No i te dziwne pasy nawet na papierze, który chyba nie powinien odbijać HDRI:

[ATTACH=CONFIG]91662[/ATTACH]

 

 

Uzywałem ustawień V-Raya z tego tutoriala:

 

[ATTACH=CONFIG]91661[/ATTACH]

Oświetlenie to tylko VrayLight i VrayAmbientLight

 

Proszę o pomoc i dzięki : )

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Przyczyny powstawania szumów mogą być różne np za niskiej subdividy w materiałach w sekcji reflection i refraction, to samo się tyczy cieni w światłach, za szumienie także odpowiadają ustawiania samego rendera np niskie sudivids w light cache da ci efekt szumu jak także noise treshold w settings najczęściej do finalnych renderów daje się ten parametr 0,005 lub nawet 0,001( ale ten spowalnia render ) Sorrki nie chciało mi się oglądać tego tutoriala a więc nie wiem co masz w tych sekcjach ustawione :)

Napisano

Witam, zmieniłem:

 

Ustawiłem Subdivs (w Reflection i Refracton) w materiałach z 8 na 64.

w Vray Light

Sampling:

Subdivs: 8 na 64

Shadow bias: 0,02 na 8

 

Render Setup:

V-Ray:

V-Ray:: Global Swithes:

Materials:

Filter maps for GI: z off na on

 

V-Ray:: Image Sampler (Antialiasing)

Antialiasing filrer

z Area na VRay LanczosFilter

 

 

V-Ray:: COlor mapping

- sub pixel mapping z off na on

 

---

Settings:

V-Ray:: DMC Sampler

Noise threshold: 0,01 na 0,001

Global Subdivs multiplier: 1,0 na 10,0

Adaptive amount: 0,85 na 0,001

Min Saples: 8 na 14

 

Ale to nie pomogło, tylko zapowiada się 5h renderingu.

 

-----

Kolejne zmiany to włączenie GI z Light Cache jako primary i bez secondary.

Ustawienia:

[ATTACH=CONFIG]91679[/ATTACH]

 

I szumy zniknęły z renderu, ale jest on bardzo nienaturalny, zwłaszcza cienie, które są plamami bez płynnych przejść:

[ATTACH=CONFIG]91678[/ATTACH]

 

Oświetlenie, Target Direct x3:

[ATTACH=CONFIG]91680[/ATTACH]

Napisano

Shadery podwyższasz w nich subdividy za mocno a dwa nie należy np podwyższać tych które nie działają: refrakcje tylko w materiałach przezroczystych podbijasz, spokojnie aby dostać ładny efekt wystarczy góra 32

Światła do końcowego renderu wystarcza 24 subdivids, ogólnie zastosowałbym światła vraylight do sceny

Setting to jak to ustawiłeś spowodowało taki czas renderowania Global Subdivs multiplier jest to mnożnik wszystkich subdividów ty je przemnożyłeś razy 10 do końcowych daje się 4-6 jeśli jest taka potrzeba na ustawieniu podstawowym tez spokojnie uzyskasz ładny render. Noise threshold 0,001 to jest skrajne ustawinie do finalnego wystarcza 0,005 a parametr Adaptive amount zostawia się albo na 0,85 albo powoli schodzi w dół, nigdy mi sie nie zdarzyło zastosować poniżej 0,3

Napisano

Pozdrowienia koledze ze Śląska:)

 

Ustawiłeś w primary bounces Light Cache więc, żeby mieć jakiekolwiek cienie to musisz od haczyć Store Direct Light. Ale tak przede wszystkim, z racji tego, że początkujesz na twoim miejscu wybrałbym bardziej standardową konfigurację. Czyli w Primary Irriadence map i secondary Light Cache, choć wydaje się, że jest jeszcze więcej do ustawienia, to na pewno więcej się nauczysz.

 

Poczytaj przede wszystkim ten wątek: http://max3d.pl/tutoriale/301/ albo nawet zajrzał tutaj: http://max3d.pl/news/5579/ i ucz się materiałów vray-a, a dopiero potem ustawień renderera:)

Napisano

Dzięki panowie. Również pozdrawiam : )

 

Oczywiście, oglądam tutoriale, i czytam na

tematy związane z renderingiem, GI itd, ten

artykuł, który podesłałeś, i ten:

http://www.aversis.be/tutorials/vray/vray-20-gi-methods.htm

 

Ale to bardziej złożony temat, zrozumiany w

teorii potrzebuje czasu żeby dobrze działał w praktyce.

 

Np zrobiłem tutorial:

http://max3d.pl/news/5579/ ale efekt nie wyszedł realistyczny.

 

 

Obiecałem komuś przygotowanie realistycznych

wizualizacji papeterii, ale muszę wiedzieć, czy

uda mi się to zrealizować chociaż z racji komputera, czy ten sprzęt jest wystarczający?

Wymiar renderu to 4000px x 2400px

 

Laptop: Asus N73Jn-Ty056V

 

PROCESOR:

Intel Core i5 450M 2,40 GHz (do 3 GHz Turbo Boost), 3 MB cache

RAM: 4 GB DDR3, 1066 MHz

 

KARTA GRAFICZNA:

nVidia GeForce GT 335M

1024MB, DirectX 10.1, SM 4.1

Intel GMA HD

-----------

 

Jutro opiszę dokładnie problem z tutorialem o

którym napisałem wyżej. I co wyszło ze zmian.

Napisano

Spokojnie na nim wyrenderujesz to co sobie zamierzyłeś, szału nie ma ale nie robisz renderów z masa trawek drzewek i innych dupereli także ten komp na pewno da sobie radę :)

Napisano

Jeszcze raz dzięki :)

To jest rozbudowany temat, dobrze było poczytać trochę, żeby osiągnąć wysoką jakość.

 

 

Mam jeszcze tylko jeden problem.

Zostawiam render - zazwyczaj na noc i kiedy podczas renderingu komputer nie jest używany, przechodzi w tryb uśpienia.

 

Można to jakoś wyłączyć?

Tymczasowe rozwiązanie to włączony WMPlayer, na fulscreen, ale nie mogę wtedy zamknąć pokrywy bo znów przechodzi do uśpienia. No i wolałbym powyłączać wszystkie programy do renderu.

Napisano

Problem niestety nie jest tak banalny.

 

 

Tak jak napisałem, sytuacja ma miejsce podczas renderingu.

Może nie napisałem, że tylko podczas renderingu.

 

I że w opcjach wszystkie tego typu wyłączanie i przechodzenie w tryb uśpienia są wyłączone.

 

Być może problem jest gdzieś indziej...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności