Skydesign Napisano 16 Wrzesień 2013 Napisano 16 Wrzesień 2013 Witam, Dopiero zaczynam działać z renderingiem, więc mimo, ze to nie pierwszy taki temat na forum, nie mogę sobie z tym poradzić. W renderze są szumy: [ATTACH=CONFIG]91658[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91659[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91660[/ATTACH] Szum omija gładkie powierzchnie - jedynie brzegi są poszarpane. No i te dziwne pasy nawet na papierze, który chyba nie powinien odbijać HDRI: [ATTACH=CONFIG]91662[/ATTACH] Uzywałem ustawień V-Raya z tego tutoriala: [ATTACH=CONFIG]91661[/ATTACH] Oświetlenie to tylko VrayLight i VrayAmbientLight Proszę o pomoc i dzięki : )
skalpel3d Napisano 16 Wrzesień 2013 Napisano 16 Wrzesień 2013 Przyczyny powstawania szumów mogą być różne np za niskiej subdividy w materiałach w sekcji reflection i refraction, to samo się tyczy cieni w światłach, za szumienie także odpowiadają ustawiania samego rendera np niskie sudivids w light cache da ci efekt szumu jak także noise treshold w settings najczęściej do finalnych renderów daje się ten parametr 0,005 lub nawet 0,001( ale ten spowalnia render ) Sorrki nie chciało mi się oglądać tego tutoriala a więc nie wiem co masz w tych sekcjach ustawione :)
Skydesign Napisano 18 Wrzesień 2013 Autor Napisano 18 Wrzesień 2013 Witam, zmieniłem: Ustawiłem Subdivs (w Reflection i Refracton) w materiałach z 8 na 64. w Vray Light Sampling: Subdivs: 8 na 64 Shadow bias: 0,02 na 8 Render Setup: V-Ray: V-Ray:: Global Swithes: Materials: Filter maps for GI: z off na on V-Ray:: Image Sampler (Antialiasing) Antialiasing filrer z Area na VRay LanczosFilter V-Ray:: COlor mapping - sub pixel mapping z off na on --- Settings: V-Ray:: DMC Sampler Noise threshold: 0,01 na 0,001 Global Subdivs multiplier: 1,0 na 10,0 Adaptive amount: 0,85 na 0,001 Min Saples: 8 na 14 Ale to nie pomogło, tylko zapowiada się 5h renderingu. ----- Kolejne zmiany to włączenie GI z Light Cache jako primary i bez secondary. Ustawienia: [ATTACH=CONFIG]91679[/ATTACH] I szumy zniknęły z renderu, ale jest on bardzo nienaturalny, zwłaszcza cienie, które są plamami bez płynnych przejść: [ATTACH=CONFIG]91678[/ATTACH] Oświetlenie, Target Direct x3: [ATTACH=CONFIG]91680[/ATTACH]
skalpel3d Napisano 18 Wrzesień 2013 Napisano 18 Wrzesień 2013 Shadery podwyższasz w nich subdividy za mocno a dwa nie należy np podwyższać tych które nie działają: refrakcje tylko w materiałach przezroczystych podbijasz, spokojnie aby dostać ładny efekt wystarczy góra 32 Światła do końcowego renderu wystarcza 24 subdivids, ogólnie zastosowałbym światła vraylight do sceny Setting to jak to ustawiłeś spowodowało taki czas renderowania Global Subdivs multiplier jest to mnożnik wszystkich subdividów ty je przemnożyłeś razy 10 do końcowych daje się 4-6 jeśli jest taka potrzeba na ustawieniu podstawowym tez spokojnie uzyskasz ładny render. Noise threshold 0,001 to jest skrajne ustawinie do finalnego wystarcza 0,005 a parametr Adaptive amount zostawia się albo na 0,85 albo powoli schodzi w dół, nigdy mi sie nie zdarzyło zastosować poniżej 0,3
lukis8787 Napisano 18 Wrzesień 2013 Napisano 18 Wrzesień 2013 Pozdrowienia koledze ze Śląska:) Ustawiłeś w primary bounces Light Cache więc, żeby mieć jakiekolwiek cienie to musisz od haczyć Store Direct Light. Ale tak przede wszystkim, z racji tego, że początkujesz na twoim miejscu wybrałbym bardziej standardową konfigurację. Czyli w Primary Irriadence map i secondary Light Cache, choć wydaje się, że jest jeszcze więcej do ustawienia, to na pewno więcej się nauczysz. Poczytaj przede wszystkim ten wątek: http://max3d.pl/tutoriale/301/ albo nawet zajrzał tutaj: http://max3d.pl/news/5579/ i ucz się materiałów vray-a, a dopiero potem ustawień renderera:)
Skydesign Napisano 18 Wrzesień 2013 Autor Napisano 18 Wrzesień 2013 Dzięki panowie. Również pozdrawiam : ) Oczywiście, oglądam tutoriale, i czytam na tematy związane z renderingiem, GI itd, ten artykuł, który podesłałeś, i ten: http://www.aversis.be/tutorials/vray/vray-20-gi-methods.htm Ale to bardziej złożony temat, zrozumiany w teorii potrzebuje czasu żeby dobrze działał w praktyce. Np zrobiłem tutorial: http://max3d.pl/news/5579/ ale efekt nie wyszedł realistyczny. Obiecałem komuś przygotowanie realistycznych wizualizacji papeterii, ale muszę wiedzieć, czy uda mi się to zrealizować chociaż z racji komputera, czy ten sprzęt jest wystarczający? Wymiar renderu to 4000px x 2400px Laptop: Asus N73Jn-Ty056V PROCESOR: Intel Core i5 450M 2,40 GHz (do 3 GHz Turbo Boost), 3 MB cache RAM: 4 GB DDR3, 1066 MHz KARTA GRAFICZNA: nVidia GeForce GT 335M 1024MB, DirectX 10.1, SM 4.1 Intel GMA HD ----------- Jutro opiszę dokładnie problem z tutorialem o którym napisałem wyżej. I co wyszło ze zmian.
skalpel3d Napisano 19 Wrzesień 2013 Napisano 19 Wrzesień 2013 Spokojnie na nim wyrenderujesz to co sobie zamierzyłeś, szału nie ma ale nie robisz renderów z masa trawek drzewek i innych dupereli także ten komp na pewno da sobie radę :)
Skydesign Napisano 7 Październik 2013 Autor Napisano 7 Październik 2013 Jeszcze raz dzięki :) To jest rozbudowany temat, dobrze było poczytać trochę, żeby osiągnąć wysoką jakość. Mam jeszcze tylko jeden problem. Zostawiam render - zazwyczaj na noc i kiedy podczas renderingu komputer nie jest używany, przechodzi w tryb uśpienia. Można to jakoś wyłączyć? Tymczasowe rozwiązanie to włączony WMPlayer, na fulscreen, ale nie mogę wtedy zamknąć pokrywy bo znów przechodzi do uśpienia. No i wolałbym powyłączać wszystkie programy do renderu.
DraB Napisano 7 Październik 2013 Napisano 7 Październik 2013 W control panel - power management (gdzies tam tez jest advanced chyba) masz wszystko co zwiazane z twoim problemem.
Dynamico Napisano 7 Październik 2013 Napisano 7 Październik 2013 panel sterowania windows -> opcje zasilania. Tam ustawiasz wszelkie zachowania komputera.
Skydesign Napisano 8 Październik 2013 Autor Napisano 8 Październik 2013 Problem niestety nie jest tak banalny. Tak jak napisałem, sytuacja ma miejsce podczas renderingu. Może nie napisałem, że tylko podczas renderingu. I że w opcjach wszystkie tego typu wyłączanie i przechodzenie w tryb uśpienia są wyłączone. Być może problem jest gdzieś indziej...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się