Jump to content
  • 0
beny

Nie działający per follicle override w nHair'ach

Question

Aloha,

 

Wiecie może w jaki sposób włączyć per follicle dynamics override w nHairach? Jest to ewidentny bug, do którego nie chce się Duncan przyznać, dlatego pytam Was - rodaków moich serdecznych - wiecie jak zmusić Maykę moją kochaną do uznania overridów per follicle przy zaznaczonym ptaszku "Use Nucleus Solver" w hair systemie? Mayka 2012,2013 i 2014.

 

Pozdro,

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Guest User190

Ludzie na dzielni mówią, że nie działa. Jeśli jest taka opcja, może lepiej było by skorzystać z Yetiego, albo

z Mayki2k14.5? Yetiego polecam, XGena jeszcze nie używałem, ale na filmikach pokazują bardzo podobne możliwości. Oba mają SeExpr, który mocno się przydaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Ludzie na dzielni mówią, że nie działa. Jeśli jest taka opcja, może lepiej było by skorzystać z Yetiego, albo
z Mayki2k14.5? Yetiego polecam, XGena jeszcze nie używałem, ale na filmikach pokazują bardzo podobne możliwości. Oba mają SeExpr, który mocno się przydaje.

 

Aloha,

 

dzieki za odpowiedź. Zgadza się - dzisiaj Duncan mi odpowiedział:

 

The per follicle dynamic override attributes (as opposed to shape attributes like clump width) are not supported currently for the nSolver.

 

A workaround can be to assign those follicles to a new hair system and override the attributes on the new hair system. (unlike the classic hair one can constrain as well as collide between different hair systems )

 

Trochę żart jakiś ... :| szkoda że w helpie nie ma o tym wzmianki. Zasięgnąłem języka u starych ziomów z za oceanu i okazuje się że to nigdy nie działało już od wejścia nHair i jest to przeoczony feature w testach QC. Trochę jestem delikatnie mówiąc zły bo po to w Mayce symuluję, gdyż nHairy naprawdę mega szybko się liczą, mają opcje kolizji na krawędziach, współgrają z resztą obiektów w nSolverze, oraz współgrają z innymi solverami i mają opcję skali zarówno czasu jak i przestrzeni, a tak jestem pozbawiony tego wszystkiego i wylądowałem z dziadowskim classic hair .... ehhhh .. Co do Yetiego to jest zajebisty, ale do renderingu. Nie wysymulujesz w tym nic dobrego poza dyndającymi sznurkami (a i z tym jest problem) - za mała kontrola jeszcze na tym etapie Yetiego jest. Maya extension (bo to masz na myśli zakładam) ściągnęliśmy wczoraj że jeszcze nie miałem łapek na XGenie i na pierwszy rzut oka jest mega mega mega zaaajebisty, al ejuż czytałem o problemach z jego integracją z Mayką. Jak by nie patrzeć jest to potężny plugin ale wciąż jest oddzielną aplikacją rozwijaną ponad 12 lat więc przez ten czas zarówno Mayka się ostro zmieniła jak i w tym plugu zostały jakieś stare bugi przez co ludzie produkcyjnie zaczynają mieć problemy - a dopiero nie cały tydzień jest dostepny :) dlatego narazie póki tego nie przetestuję to staram się nie jarać jak szczerbaty na suchary po tych filmach promocyjnych - mimo że wyglądają imponująco ... tak czy inaczej zacznę go przytulac dopiero w poniedziałem/wtorek, to jakby co podzielę się opinią tutaj na forum.

 

Pozdro i dzięki za pomoc,

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Trochę żart jakiś ... :| szkoda że w helpie nie ma o tym wzmianki. Zasięgnąłem języka u starych ziomów z za oceanu i okazuje się że to nigdy nie działało już od wejścia nHair i jest to przeoczony feature w testach QC.

Ciekawa sprawa, od trzech wersji Maya te same błędy i nikt nic z tym nie zrobił. Czasami nawet nie ma śladu na forach z pytaniem o dany błąd. To chyba znaczy, że nikt nie używa tego systemu ;-) Jakiś czas temu również natknąłem się na błąd związany ze stosowaniem map 2D w systemie nHair, jednak udało mi się znaleźć obejście. Zagadnienie opisane tutaj: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=7&t=1113026

 

Trochę jestem delikatnie mówiąc zły bo po to w Mayce symuluję, gdyż nHairy naprawdę mega szybko się liczą, mają opcje kolizji na krawędziach, współgrają z resztą obiektów w nSolverze, oraz współgrają z innymi solverami i mają opcję skali zarówno czasu jak i przestrzeni, a tak jestem pozbawiony tego wszystkiego i wylądowałem z dziadowskim classic hair .... ehhhh ..

To mi się też w nucleusie najbardziej podoba: próba połączenia wszystkich symulacji w jednym solverze. Btw. dobrze wiedzieć, że skalowanie czasu działa, bo wydawało mi się, że też bym z tym jakiś problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Beny

 

w Mayi 2013 działa to bez problemu z folliclami i to nawet sobie można sprawdzić w nSolver / interactive playback co dziala i co nie.

To samo jest z constraintami w nowych wlosach - w starych ( maya 2013 i w dól) zachowywały się zgodnie z oczekiwaniami a te nowe nConstrainy w 2014 to trochę loteria. Na szczescie jest system starych "classic" constrainów dla nowych włosów nHairs. Skandalos !

 

pozdro

 

czaps

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Btw. dobrze wiedzieć, że skalowanie czasu działa, bo wydawało mi się, że też bym z tym jakiś problem.

 

Skalowanie czasu działać działa tylko nConstrainty nie łykają skalowania poprawnie przez co nie jest tak łatwo zrobić slow motion, gdy używasz constraintów.

 

Beny

 

w Mayi 2013 działa to bez problemu z folliclami i to nawet sobie można sprawdzić w nSolver / interactive playback co dziala i co nie.

 

Jak działa jak właśnie zacytowałem gościa, który to projektuje i napisał, że nie obsługuje tego i jak należy to obchodzić? :) Co więcej przetestowane na Maya 2012, 2013, 2014 (wszystkie naturalnie legalne, więc nie ma mowy o jakiejś uszkodzonej pirackiej wersji itp). Może jakoś niewyraźnie napisałem o co mi chodzi - chodzi o to żebyś miał sobie system włosów typu nHair z zaznaczonym "Use nucleus solver" na krzywych, zaznaczasz per follicle override na jednej krzywej i zmień jej np. attraction scale tak żeby jeden guide miał inny niż pozostałe. Zmienić zmienisz ale nie ma to wpływu w ogóle na symulację.

 

Pozdro chopy, dzięki za feedback :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Skalowanie czasu działać działa tylko nConstrainty nie łykają skalowania poprawnie przez co nie jest tak łatwo zrobić slow motion, gdy używasz constraintów.

 

Jak działa jak właśnie zacytowałem gościa, który to projektuje i napisał, że nie obsługuje tego i jak należy to obchodzić? :) Co więcej przetestowane na Maya 2012, 2013, 2014 (wszystkie naturalnie legalne, więc nie ma mowy o jakiejś uszkodzonej pirackiej wersji itp).

Może jakoś niewyraźnie napisałem o co mi chodzi - chodzi o to żebyś miał sobie system włosów typu nHair z zaznaczonym "Use nucleus solver" na krzywych, zaznaczasz per follicle override na jednej krzywej i zmień jej np. attraction scale tak żeby jeden guide miał inny niż pozostałe. Zmienić zmienisz ale nie ma to wpływu w ogóle na symulację.

 

Pozdro chopy, dzięki za feedback :)

 

No właśnie, trochę odgrzebany wątek ale mi się coś z hasłem podziało - skleroza ;) i dopero teraz mogę napisać...

Podejrzewam , że o coś innego nam może chodzić z tym bo w Mayi 2014 nie działa a w Mayi 2013 / 2012 bodajże też działało ale ręki sobie nie dam obciąć w przypadku 12 ki. Nie mówie tu o curves jako Guidy i dodatkowe - sterujące ale o samej właściwości dla follicla, który ma się dobrze i działa. Duncan ma pewnie sklerozę ;)

 

pozdro

 

czaps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy