Przemas Napisano 6 Maj 2014 Autor Napisano 6 Maj 2014 dzieki :) . Jakis czas temu pokazywalem co chlopaki wydlubali podczas tworczych piatkow. Ork Konraa jest w koncowym etapie przygotowania do produkcji :) . Na razie szybka fota "z reki" - jak tylk bede mial chwile zrobie lepsze zdjecia na stole bezcieniowym: Wydalismy glowki w turbanach. Podglad mozna zobaczyc tutaj: Na warsztacie w ekstra czasie byl tez projekt fanowski - modele z intro do Cyberpunka. To rzecz totalnie fanowska, filmik jest tak zacny (zwlaszcza jesli ktos gral w klasycznego rpg CP2020), ze nie moglismy sie powstrzymac (projekt niekomercyjny, nie chcemy w zaden sposob naruszyc praw CD Projekt RED). Standardowo za rzezbe odpowiedzialny jest Konrad za bronie i drobiazgi Kuba. W tej chwili siedzimy nad policjantem, babeczka juz prawie gotowa: Mam tez wrazenie, ze nie pokazywalem "wezy" do kolczykow:
Przemas Napisano 8 Grudzień 2014 Autor Napisano 8 Grudzień 2014 (edytowane) dopadlo mnie jakies wredne przeziebienie, ale nie ma tego zlego co by .... ;) . Najwyzszy czas odswiezyc nieco temat i pokazac co sie ostatnio w naszej pracowni dzialo. W skrocie - mnostwo roboty. Przygotowujemy tone modeli do Kickstartera, kompletna armia orkow w klimacie armii US WW2 . Elementy mechaniczne to zazwyczaj robota Kuby (Rhino), organiczne Konrada (Zbrush). Jest tez nieco elementow zrobionych w Modo (w nim tez robimy szybkie rendery). Wdrozenie tych figurek do produkcji to rowniez solidne wyzwanie - ale nic z czym nie dalibysmy sobie rady :) . Wiekszosc modeli jest juz wydrukowana i przygotowujemy do nich formy: Zeby nieco odciazyc nasz sprzet czesc rzeczy drukowalismy w firmie zewnetrzenej - ale w drodze jest juz druga maszyna do naszej pracowni :) . Pewnie bede mial czym sie bawic w swieta ;) . Edytowane 8 Grudzień 2014 przez Przemas
Przemas Napisano 9 Grudzień 2014 Autor Napisano 9 Grudzień 2014 Chorobsko ma jednak pewna zalete - w koncu i ja mam mozliwosc troche podlubac ;) . Postanowilem podszlifowac troche moje umiejetnosci modelowania sds - mimo, ze temat bylby prostszy na nurbsach dziergam rewolwer dla naszych modeli :) .
gnacik Napisano 11 Grudzień 2014 Napisano 11 Grudzień 2014 WOW!!! Co takiego szykujecie na kickstartera? :-)
Przemas Napisano 11 Grudzień 2014 Autor Napisano 11 Grudzień 2014 @Gnacik - tak jak napisalem, to juz sie stalo . Przygotowalismy projekt majacy na celu zrobienie kompletnej armii orkow w klimacie armii amerykanskiej WW2 :) . Teraz jestesmy na etapie realizacji - do wyrzezbienia zostalo juz niewiele, np specjalny bohater, gen. Smacton na podstawie szkicu przygotowanego przez Zuzanne Lapies: Czesc modeli jest juz w produkcji - np. podstawowe oddzialy sa juz zaformowane i mamy juz troche kopii metalowych. To na pewno nie jest nasz ostatni KS - mamy juz w planach co nieco :) .
lesio183 Napisano 3 Styczeń 2015 Napisano 3 Styczeń 2015 Czy temat modifikatorów był poruszany? JAk to z nimi jest ? CZy jesli zastosuje w blenderze modyfikator mirror to wydrukuje mi tylko polowe modelu? jestem poczatkujacy i bawie sie w blenderze. Wydruk bedzie wygladał jak widok z object mode czy jak siatka poligonów z edit mode ? pozdrawiam
Przemas Napisano 4 Styczeń 2015 Autor Napisano 4 Styczeń 2015 (edytowane) ciezko mi sie wypowiedziec , bo nie korzystamy z Blendera i nie wiem jak dzialaja w nim narzedzia (kibicuje Blenderowi i podgladam co sie w nim dzieje, ale UI totalnie mi nie podpasowal). W skrocie - wszystkie deformacje musisz "zamrozic", czyli zamienic na rzeczywista geometrie. Zadnych "sztuczek" (np. bump map) drukarka tez nie lyknie. Edytowane 4 Styczeń 2015 przez Przemas
lesio183 Napisano 6 Styczeń 2015 Napisano 6 Styczeń 2015 Jest to zrobione za pomocą rigowania, ale mozna coś więcej na ten temat? ACS . Jestem nowy i nie wiem co to jest. Da rade cos takiego w blenderze ?(pytanie do kogos z forum ) jesteście geniuszami PS. JeXXć GW
Monio Napisano 6 Styczeń 2015 Napisano 6 Styczeń 2015 Lesio- Nie rób bałagnu. :) Takie rozległe pytania nie w tematach z pracami. Szczególnie że Przemas nie korzysta z blendera. Napisz nowy temat w dziale blendera to postaramy ci się pomóc. Przemas- OMG. Ja chcę taką figurkę tej pani z Cyberpunka! Jest piękna! :D Planujecie odlewy czy na druku się skończy? Będzie jakakolwiek możliwość (w niekomercyjny i nienaruszający praw CDPR ;) ) wejść w posiadanie takiej figurki? :P
Przemas Napisano 6 Styczeń 2015 Autor Napisano 6 Styczeń 2015 @Monio - dzieki , ze pomozesz Lesiowi . Tak jak pisalem , mi w kwestii Blendera ciezko by bylo cos doradzic poza jakimis ogolnikami (lepiej znam Modo / Rhino / Zbrusha, moglbym tez o 3dsMaxa dopytac Kube w pracowni). Co do Cyberpunka - plan jest taki zeby zrobic mini scenke. Wydrukowac modele ,odlac w zywicy (wydruk jest zbyt delikatny do dalszej obrobki) i pomalowac :) . Na razie jednak przystopowalismy w tej kwestii - Kickstarter dal nam czadu z robota (+zlecenia). @Lesio: mysle, ze spokojnie da rade :) . Nie rozpedzalabym sie ze stwierdzeniem , ze to rigowanie. W tym konkretnym przypadku skorzystalismy z gotowca (ACS) w Modo, ale zazwyczaj wystarcza proste wpiecie kosci i pose tool. Do pozowania nie potrzebujemy bardzo zaawansowanej kontroli, pose tool wystarcza. Troche zaluje , ze pominelismy upgrade do Modo 801 i czekam na 901 - mam juz pomysl na usprawnienie pracy dzieki narzedziom , ktore sie po 701 pojawily.
genitalius Napisano 14 Styczeń 2015 Napisano 14 Styczeń 2015 a ja mam pytanko do Kolegi. Przpraszam za byc moze prostote pytania, ale chodzi mianowicie o nastepujace: czy istotna jest wielksoc wykonywanego projektu pod druk w programie 3d. Powiedmzy korzystam ze zbrusha czy wazne sa jednsotki miary? Czy ten parametr zostanie skalibrowany bezposrednio przy wydruku juz(ustalony przez drukarke). Czy jesli cche wykonac cos w rodzaju szkatulki otwieranej w ksztalcie powiedzmy czaszki to czy konieczne jest ustalenie grubosci scianki? pozdrawiam
Przemas Napisano 14 Styczeń 2015 Autor Napisano 14 Styczeń 2015 Oczywiscie, ze jest :D . Jesli wyslesz niewyskalowany obiekt firma wykonujaca wydruk moze sie zdziwic , ze np. dostali model 2-metrowy. To jeszcze pol biedy , po pewnie sie zorientuja , ze cos nie gra i dopytaja. Gorzej gdy np. wyslesz model 150mm, podczas gdy tak naprawde chcesz 50mm. "Drukarnia" sie moze nie zorientowac, a ty dostaniesz wycene do duzo wiekszego modelu (a jesli zaplacisz dostaniesz cos czego nie chciales). Stad tez rada - zanim wyslesz model to sprawdz go 5 razy. Ludzie w modelarni nie sa jasnowidzami i nie wiedza, czego oczekujesz ;) . Dodatkowo dobra praktyka jest wpisywanie parametrow wydruku (np. oczekiwanych wymiarow ) w tresci wiadomosci. Zwlaszcza biorac pod uwage , ze np. Zbrush mopze rzadzi jesli chodzi o rzezbienie, ale jesli chodzi o prace na rzeczywistych jednostkach to juz zdecydowanie nie ;) ...
Przemas Napisano 10 Luty 2015 Autor Napisano 10 Luty 2015 Nasza druga drukarka 3d wyszla juz z fazy testow i robimy na niej pierwsze modele produkcyjne. Fajnie, bo byla okazja na zrobienie czegos wiekszego - np. goblinskiego popiersia :) To byla szybka robota - powiekszylismy jeden z modeli zrobionych przez Konrada i ciachnelismy gdzie trzeba :) . Z innych "niusow" - rosnie na biurku sklad "zabawek" z naszej kampanii kickstarterowek. Mialem tone frajdy gdy dostalem te pojazdy w rece:
Przemas Napisano 16 Luty 2015 Autor Napisano 16 Luty 2015 testujac nowa maszyne wydrukowalem tez super fajowy model opublikowany na profilu FB "Dying Light" (swietny gest z ich strony, ze cos takiego udostepnili): Kuba moze ciut przegial z podporami, ale to nie problem - podpory sa wpiete w gladkie powierzchnie wiec, nie uszkodza zadnego detalu podczas ich usuwania.
Przemas Napisano 21 Luty 2015 Autor Napisano 21 Luty 2015 testow nowej maszyny ciag dalszy - wydruk przodu ciezarowki (modelowania - Kuba , Rhino3d): Coraz bardziej lubie nowa drukarke :) . Eksperymentalna mieszanka fotoutwardzalnej zywicy spisuje sie coraz lepiej (powoli przebija zywice "fabryczna"). Musze pogadac z Kuba na temat optymalizacji podpor.
olaf Napisano 21 Luty 2015 Napisano 21 Luty 2015 Bieznik taki wyszedl z maszyny? Rewelacyjny. Miło sie to ogląda. Czemu drukowane pod kątem? Ze wzgledu na bieznik i detale?
Przemas Napisano 21 Luty 2015 Autor Napisano 21 Luty 2015 ulozenie pod katem powoduje ze mniejsza sila jest potrzebna do odklejenia modelu po utwardzeniu kolejnej warstwy, co bywa istotne w przypadku wydrukow testowych, gdy jeszcze nie jestes pewien jak dane parametry sie spisza (byloby lyso gdyby model przyczepil sie do zbiornika z zywica :D ). Poki co, parametry do nowej maszyny / zywicy mam coraz lepiej dobrane. Teraz to kwestia optymalizacji - np. jak mocno moge skrocic czasy naswietlania, czy mozna wygladzic przejscia miedzy stopniami na etapie druku (chociaz to drobiazg - przy obecnej rozdzielczosci w wiekszosci wypadkow nalozenie podkladu zalatwia sprawe) itd.
Przemas Napisano 16 Marzec 2015 Autor Napisano 16 Marzec 2015 kolejne czesci do naszych modeli z serii THeGreenAlliance:
Przemas Napisano 17 Marzec 2015 Autor Napisano 17 Marzec 2015 w koncu mialem chwile , zeby zaczac pracowac nad kolejnymi prezentacjami oddzialow do GreenAlliance: Exosuits to w tej chwili jedne z moich ulubionych modeli do kampanii. Do tego swietnie pokazauja jak fajnie moze dzialac wymiana miedzy dwoma odmiennymi aplikacjami - jak to czesto u nas bywa Rhino i Zbrush. Kuba i Konrad dzialaja razem tak jak chcialem zeby to funkcjonowalo :) . Juz mnie korci zeby dalej rozwinac sposob w jaki pracujemy :) .
Przemas Napisano 26 Sierpień 2015 Autor Napisano 26 Sierpień 2015 lekka aktualizacja projektu "orkowego" ww2 - motorki i weterani: Zdjecie zlozonego odlewu jeepa: A na dokladke ostatnio wydany model czolgu wzorowany na KV2:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się