Zernat Napisano 22 Wrzesień 2013 Napisano 22 Wrzesień 2013 Witam. Mam pewien problem z VRay'em 2.3 w Maxie 2012. Mianowicie, na trzydzieści parę materiałów, około 2 - 3 nie renderują tekstur mimo iż zrobiłem wszystkie tą samą metodą. Po prostu, materiał ma mniej więcej takie właściwości jakie mu daję, ale nie używa on podczas renderowania żadnych z tych tekstur które mu podałem. W viewporcie widać je normalnie i poprawnie. Czasem problem się naprawia jeśli materiał usunę i zrobię go na nowo, ale teraz zostało mi parę upartych obiektów, gdzie nawet usuwanie nic nie daje. Czy może ktoś miał podobny problem ? Może ktoś mógłby mi coś doradzić ? Z góry dziękuję i Pozdrawiam.
xmass Napisano 22 Wrzesień 2013 Napisano 22 Wrzesień 2013 mi tekstur nie renderuje bo ja mam zamało ram'u :) jak zaszaleje z trzema teksturami o boku większym niż 3500px to żegnaj Pamelo :) któraś się nie renderuje, albo komunikat wyskakuje że pamięci mało itp... U ciebie może być coś innego, bo w viewporcie je widać a w renderze nie... Spróbuj zresetować Max'amoże i sprawdź jeszcze raz. Cheers!
Zernat Napisano 22 Wrzesień 2013 Autor Napisano 22 Wrzesień 2013 To nie kwestia ram'u, restart Maxa też nie pomógł :/
xmass Napisano 22 Wrzesień 2013 Napisano 22 Wrzesień 2013 może pokaż obrazek z material editorem i sceną, może coś wychwycimy, jakiś error czy coś bo na razie nie mam pomysłu jak to rozwiązać :)
SYmek Napisano 22 Wrzesień 2013 Napisano 22 Wrzesień 2013 mi tekstur nie renderuje bo ja mam zamało ram'u :) jak zaszaleje z trzema teksturami o boku większym niż 3500px to żegnaj Pamelo :) któraś się nie renderuje, albo komunikat wyskakuje że pamięci mało itp... hint, hint:
siwy Napisano 23 Wrzesień 2013 Napisano 23 Wrzesień 2013 A mi przy renderowaniu backburnerem gubi niektóre mapy.
Traitor Napisano 23 Wrzesień 2013 Napisano 23 Wrzesień 2013 Siwy: Gubi, bo widocznie farma nie ma dostepu do map ktore masz lokalnie (brak zmapowanego dysku na farmie, tak by byl sieciowy dostep do textur). W takiej sytuacji albo zmapujesz dysk, albo zaznaczysz opcje Include Maps przy wysylaniu joba. Nie ma wtedy bata by cos sie zgubilo. Innych sytuacji gdy gubia sie mapy nie znam.
siwy Napisano 23 Wrzesień 2013 Napisano 23 Wrzesień 2013 Tyle że render na jednym kompie a mapy luzem w folderze ze sceną. Też nie mam pomysłu czemu tak, po prostu rendeuję z maxa bo backburner niepewny jakiś jest, kiedyś nie miałem z nim problemu.
Zernat Napisano 24 Wrzesień 2013 Autor Napisano 24 Wrzesień 2013 Poczyniłem pewne eksperymenty. I podczas renderowania z indirect illumination i z kaustyką, tekstur na paru obiektach nie widać, tak jakby był sam materiał, a jak wyłączam indirect i kaustykę, to tekstury widać. Czy może ktoś z was ma pomysł dlaczego tak się dzieje ?
maniom Napisano 25 Wrzesień 2013 Napisano 25 Wrzesień 2013 Może są prześwietlone i przez to nie widać tekstury ?
Traitor Napisano 25 Wrzesień 2013 Napisano 25 Wrzesień 2013 Siwy: Przy Include Maps tez gubilo? Mega dziwne.
Zernat Napisano 25 Wrzesień 2013 Autor Napisano 25 Wrzesień 2013 Może są prześwietlone i przez to nie widać tekstury ? Dokładnie :/ Wpadłem na to wczoraj. Muszę pamiętać, że za materiał w takim samym stopniu jak ustawienia odpowiadają też mapy. Mam jeszcze przed sobą ogrom nauki, szczególnie jeśli chodzi o VRay materials, pewne osoby z działu Rendering z pewnością potwierdzą moje słowa ^^ Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się