Napisano 5 Październik 201311 l Witam, otóż rozmyślam od dłuższego czasu co zrobić, aby przy renderowaniu sceny, w tle pojawilo się zdjęcie które wcześniej wybrałem, wymierzone co do piksela i widoczne tylko z perspektywy kamery. Wiem że można użyć HDRI ale nie tego szukam. Mam na oku jedno fajne zdjęcie które nadawałoby się idealnie. Jakieś pomysły?
Napisano 5 Październik 201311 l dodać to zdjęcie z tyłu (plane, textura), byle jak z shaderem emission =1, żeby oświetłało model od tyłu, ale zaznaczyć w object data, żeby było nie widoczne w kamerze. Da się tak zrobić, albo w materiał miksem pomieszać holdout z emission z paramatrem is camera data. czyli generalnie wyrenderować z przeźroczystym tłam, żeby fota świeciła, ale nie było jej widać i potem dodać w kompozytorze to zdjęcie pod spód renderu z przeźroczystym tłem.
Napisano 5 Październik 201311 l dodać to zdjęcie z tyłu (plane, textura), byle jak z shaderem emission =1, żeby oświetłało model od tyłu, ale zaznaczyć w object data, żeby było nie widoczne w kamerze. Da się tak zrobić, albo w materiał miksem pomieszać holdout z emission z paramatrem is camera data. czyli generalnie wyrenderować z przeźroczystym tłam, żeby fota świeciła, ale nie było jej widać i potem dodać w kompozytorze to zdjęcie pod spód renderu z przeźroczystym tłem. ale nie o to chodziło xD
Napisano 6 Październik 201311 l Ustawiam "przed" takimi zwykłymi zdjęciami wizualizacje samolotów, rozwiązanie dla Cycles opisałem szczegółowo w Wyciągu III (Materiały i Tekstury) z darmowej książki. Możesz ją pobrać stąd: http://samoloty3d.pl/wm-000_p.xml
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto