Napisano 12 Październik 201311 l Jak uzyskać render (FG + Skyligt) obiektu na idealnie białym tle (tak jak na stockach ze zdjęciami), który później można łatwo nałożyć w PS na tło w innym kolorze? Druga kwestia: czy możliwe jest uzyskanie koloru podłoża w zadanym kolorze, tzn wprowadzam w w edytorze materiałów wartości np RGB i uzyskuję podłoże o jednolitym kolorze? I jeszcze jedno pytanie - czy renderując w ten sposób (FG + Skylight) można zapisać obrazek z kanałem Alpha? Kiedy klikam w oknie gotowego renderu ikonę Alpha obraz jest w całości biały? Edytowane 12 Październik 201311 l przez Faun
Napisano 13 Październik 201311 l Cześć. Co do pierwszego pytania - najprościej renderować na "pustym" obiekt a potem render zapisywać do formatu obsługującego kanał alpha. Co do drugiego - najprościej będzie użyć materiału self illumination, z jakąś niewielką wartością. Obiekt taki "emituje" światło, dzięki czemu nie przyjmuje cieni ani innych świateł więc ma jednolitą powierzchnię. Co do trzeciego trudno mi niestety odpowiedzieć, bo Mentala nie używam - ale przypuszczam, że nie powinno być żadnego problemu. Nie masz przypadkiem czegoś w tle, czy to jakiegoś studia, plane'a, czy dużej sfery dookoła, nawet z odwróconymi normalnymi?
Napisano 13 Październik 201311 l 1. environment na biało podłoże jeśli zależy ci na cieniowaniu daj materiał typu mate/shadows/reflection (ustawiony na biało) render zapisz do png
Napisano 13 Październik 201311 l Autor 1. environment na biało podłoże jeśli zależy ci na cieniowaniu daj materiał typu mate/shadows/reflection (ustawiony na biało) render zapisz do png O to chodziło, dzięki Panowie
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto