Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Jak uzyskać render (FG + Skyligt) obiektu na idealnie białym tle (tak jak na stockach ze zdjęciami), który później można łatwo nałożyć w PS na tło w innym kolorze?

 

Druga kwestia: czy możliwe jest uzyskanie koloru podłoża w zadanym kolorze, tzn wprowadzam w w edytorze materiałów wartości np RGB i uzyskuję podłoże o jednolitym kolorze?

 

I jeszcze jedno pytanie - czy renderując w ten sposób (FG + Skylight) można zapisać obrazek z kanałem Alpha? Kiedy klikam w oknie gotowego renderu ikonę Alpha obraz jest w całości biały?

Edytowane przez Faun
  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć.

 

Co do pierwszego pytania - najprościej renderować na "pustym" obiekt a potem render zapisywać do formatu obsługującego kanał alpha.

 

Co do drugiego - najprościej będzie użyć materiału self illumination, z jakąś niewielką wartością. Obiekt taki "emituje" światło, dzięki czemu nie przyjmuje cieni ani innych świateł więc ma jednolitą powierzchnię.

 

Co do trzeciego trudno mi niestety odpowiedzieć, bo Mentala nie używam - ale przypuszczam, że nie powinno być żadnego problemu. Nie masz przypadkiem czegoś w tle, czy to jakiegoś studia, plane'a, czy dużej sfery dookoła, nawet z odwróconymi normalnymi?

Napisano
1. environment na biało podłoże jeśli zależy ci na cieniowaniu daj materiał typu mate/shadows/reflection (ustawiony na biało) render zapisz do png

 

O to chodziło, dzięki Panowie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności