Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jak uzyskać render (FG + Skyligt) obiektu na idealnie białym tle (tak jak na stockach ze zdjęciami), który później można łatwo nałożyć w PS na tło w innym kolorze?

 

Druga kwestia: czy możliwe jest uzyskanie koloru podłoża w zadanym kolorze, tzn wprowadzam w w edytorze materiałów wartości np RGB i uzyskuję podłoże o jednolitym kolorze?

 

I jeszcze jedno pytanie - czy renderując w ten sposób (FG + Skylight) można zapisać obrazek z kanałem Alpha? Kiedy klikam w oknie gotowego renderu ikonę Alpha obraz jest w całości biały?

Edytowane przez Faun

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć.

 

Co do pierwszego pytania - najprościej renderować na "pustym" obiekt a potem render zapisywać do formatu obsługującego kanał alpha.

 

Co do drugiego - najprościej będzie użyć materiału self illumination, z jakąś niewielką wartością. Obiekt taki "emituje" światło, dzięki czemu nie przyjmuje cieni ani innych świateł więc ma jednolitą powierzchnię.

 

Co do trzeciego trudno mi niestety odpowiedzieć, bo Mentala nie używam - ale przypuszczam, że nie powinno być żadnego problemu. Nie masz przypadkiem czegoś w tle, czy to jakiegoś studia, plane'a, czy dużej sfery dookoła, nawet z odwróconymi normalnymi?

Napisano

1. environment na biało podłoże jeśli zależy ci na cieniowaniu daj materiał typu mate/shadows/reflection (ustawiony na biało) render zapisz do png

Napisano
  • Autor
1. environment na biało podłoże jeśli zależy ci na cieniowaniu daj materiał typu mate/shadows/reflection (ustawiony na biało) render zapisz do png

 

O to chodziło, dzięki Panowie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności