Faun Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 (edited) Jak uzyskać render (FG + Skyligt) obiektu na idealnie białym tle (tak jak na stockach ze zdjęciami), który później można łatwo nałożyć w PS na tło w innym kolorze? Druga kwestia: czy możliwe jest uzyskanie koloru podłoża w zadanym kolorze, tzn wprowadzam w w edytorze materiałów wartości np RGB i uzyskuję podłoże o jednolitym kolorze? I jeszcze jedno pytanie - czy renderując w ten sposób (FG + Skylight) można zapisać obrazek z kanałem Alpha? Kiedy klikam w oknie gotowego renderu ikonę Alpha obraz jest w całości biały? Edited October 12, 2013 by Faun Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miłosz3ds Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Cześć. Co do pierwszego pytania - najprościej renderować na "pustym" obiekt a potem render zapisywać do formatu obsługującego kanał alpha. Co do drugiego - najprościej będzie użyć materiału self illumination, z jakąś niewielką wartością. Obiekt taki "emituje" światło, dzięki czemu nie przyjmuje cieni ani innych świateł więc ma jednolitą powierzchnię. Co do trzeciego trudno mi niestety odpowiedzieć, bo Mentala nie używam - ale przypuszczam, że nie powinno być żadnego problemu. Nie masz przypadkiem czegoś w tle, czy to jakiegoś studia, plane'a, czy dużej sfery dookoła, nawet z odwróconymi normalnymi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 1. environment na biało podłoże jeśli zależy ci na cieniowaniu daj materiał typu mate/shadows/reflection (ustawiony na biało) render zapisz do png Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faun Posted October 13, 2013 Author Share Posted October 13, 2013 1. environment na biało podłoże jeśli zależy ci na cieniowaniu daj materiał typu mate/shadows/reflection (ustawiony na biało) render zapisz do png O to chodziło, dzięki Panowie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now