Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Podczas modelowania np. domu powstają samotne poligony(nie wiem jak to inaczej nazwać). Pojawiają się one najczęściej podczas zmiany np. szerokości okna, drzwi itd. Raz myślałem że są nie połączone vertexy ale jak je połączyłem to i tak dale to samo się działo. Jedyne wyjście jakie do tej pory znalazłem to usunięcie tego kawałka poligona i dorobienie w to miejsce nowego. Wtedy nawet po połączeniu już ten problem nie występuje. No ale ile można, prawie zawsze mam ten problem przy modelowaniu budynków. Więc się pytam skąd to się bierze i czy jest jakiś łatwy sposób na usunięcie tego problemu.

 

rtdh.png

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Dodaj krawędź zaznaczoną na niebiesko:

noDqBtC.jpg

Unikaj sytuacji jak w czerwonym wielokącie (z wklęsłymi kątami pomiędzy krawędziami). Polygony mogą wtedy wystawać poza obrys krawędzi bo Max nie sprawdza kątów wewnętrznych wielokątów.

Napisano

Ogólnie powinno się unikać wklęsłych (concave) polygonów. Aczkolwiek nie wiem jak wy to robićie z tymi błędami, starałem się zrobić coś podobnego (zepsuć jak na twoim obrazku) i za cholere mi się nie udało:D

 

Napisz jak to modelujesz, może coś nie w takiej kolejności robię.

Napisano

Jest jeszcze opcja retriangulate w edit poly, która sama poprawia takie błędy, ale lepiej łączyć od razu wierzchołki aby na przyszłość uniknąć podobnych błędów.

 

Subaru, w edit poly włącz sobie opcję edit triangulation i zobacz jak naprawdę wygląda siatka z trójkątów, możesz tez ręcznie przekręcać krawędzie.

Napisano

Kliknij w a nie w edit triangulation. Retriangulate powinno ci naprawić automatem. Poprzeczne linie w edit triangulation miały tylko pokazać jak naprawde jest zbudowany model - chociaż max tego nie wyświetla to kazdy poly jest z trójkatów.

 

Btw. mógłbys gdzieś wrzucić ten kawałek ścianki zepsuty do obejrzenia? Chciałem tak samo zepsuć i mi nie wychodzi;)

Napisano

Nooo, że turnem można celowo popsuć to ja wiem. Zastanawia mnie jak mozna w trakcie normalnego modelowania coś takiego osiągnąć;). Robiłem różne szalone concave ngony i nic, więc dziwne że na prostej ściance z 2 dziurami sie psuje autorowi wątku.

Napisano

To chyba kwestia losowego ułożenia wewnętrznych krawędzi. Im bardzie działa się na modelu z takimi ngonami tym dziwniejsze ułożenia przybierają. Wydaje mi się że najczęściej zdarza się to gdy mając poligon z wieloma wierzchołkami przeciągnie się edge do wewnątrz poligonu. Przeciągając pojedyncze wertexy nigdy coś takiego nie miało miejsca.

Osobiście zdarza mi się coś takiego raz na 2 miesiące, najczęściej przy poprawkach modeli importowanych z dwg.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności