Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów, mój problem jest następujący odkąd pamiętam zawsze miałem problem z uzyskaniem właściwych miękkich cieni w wizualizacjach wnętrza. Przez co większość z gotowych już ujęć miała dosyć "plastikowy" wygląd i mało realistyczny. Czy uzyskanie odpowiednio miękkich cieni zależy głównie od oświetlenia, czy np uzyskuje się je w postprodukcji dodając maskę ambient occlusion? Jakim oświetleniem najlepiej uzyskać odpowiednie doświetlenie wnętrza, zazwyczaj w swoich pracach uzywam Vray sun+ Vray light dome z hdrką. Czy są jakieś żelazne zasady, parametry których nie można przekroczyć przy ustawianiu vray sun? Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

AO w przypadku GI jest zbed e mozna dodac odrobine ale to tyle.

 

Miekkie cienie?

Duze zrodla swiatla swiatlo z wielu zrodel, swiatlo odbite. Itp.

 

Po obserwoj nature i zycie a bedziesz mial odp. :)

 

// za co minus?

Edytowane przez Kramon
Napisano

Jak w naturze: wieksze źródło światla - mieksze cienie.

 

No poza słońcem, które dla ułatwienia uznajemy, że daje światło równoległe.

Napisano

Raz to co ci Stormwind polecił czyli size multiplier w vray sun dwa niekoniecznie zawsze należy w scenie dawać vraysun jeśli już ja oświetlasz hdri, dobrej klasy hdri dają naprawdę dobre i realistyczne cieniowanie i vraysun jest całkowicie zbędny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności