tmdag Napisano 16 Grudzień 2013 Napisano 16 Grudzień 2013 caly czas porownuj to do zdjecia i szukaj oczywistych roznic. Jestes juz blisko :) Jak widzisz butelka tu ma te 2 mocne swiatla po bokach i jedno z przodu, tlo jest ciemniejsze
fiszkas Napisano 16 Grudzień 2013 Autor Napisano 16 Grudzień 2013 Jeszcze podciągnąłem trochę i wrzucam przy okazji kapsel z bliska :p Jutro popracuje nad nowymi kroplami wody, bo te są jednakowe.
tmdag Napisano 16 Grudzień 2013 Napisano 16 Grudzień 2013 postaw butelke referencyjna obok wyrenderowanej butelki, porownaj skale, porownaj kolory, porownaj oswietlenie
fiszkas Napisano 16 Grudzień 2013 Autor Napisano 16 Grudzień 2013 Właśnie patrzę, ale po pierwsze tej czarnej przestrzeni na szyjce chyba nie da rady osiągnąć w VRay, siedzę już nad nim tyle godzin :p a po drugie, myślę że nowe krople wiele dodadzą realizmu, jak wyjdą tak jak chcę :p Hmm, analizuję każdy szczegół butelki ze zdjęcia referencyjnego, ale jak próbuję to w 3D zrobić to nigdy nie wychodzi jak chcę, już kompletnie nie mam pojęcia jak dopracować materiał szkła butelki, wydaje się być dobry :( Jak wszystko ustawiam pod fizykę to powinno śmigać jak w świecie rzeczywistym, przecież jest zgodnie z prawami fizyki :D
tmdag Napisano 16 Grudzień 2013 Napisano 16 Grudzień 2013 Na planie zdjeciowym rowniez stosuje sie wiele sztuczek i trikow. Np daje sie czarne tlo ale tylko za butelka, czescia wypelniona ciecza, stawia sie wykrojony kawalek kolorowego papieru itd itp. Ogolnie technik i tutoriali nt ustawienia swiatla jest wiele na sieci (polecam obejzec wszsytkie i sam wyciagniesz wnioski. Ustawienie realizmu materialow to tylko 20% pracy): http://www.photigy.com/liquid-splash-beer-photography-tutorial/ http://www.photigy.com/tabletop-photography-for-beginners-photographing-a-bottle-of-red-wine/
fiszkas Napisano 17 Grudzień 2013 Autor Napisano 17 Grudzień 2013 Ooo, wielkie dzięki, już biorę się za oglądanie :)
fiszkas Napisano 17 Grudzień 2013 Autor Napisano 17 Grudzień 2013 Nowa wersja kropel wody, hmm nie wiem skąd wzięły się te jaskrawo zielone refleksy:
olaf Napisano 17 Grudzień 2013 Napisano 17 Grudzień 2013 wątek ma tyle stron jakbyś browar budował. masz jakiś zakaz odgórny wykonania butelki zgodnie z jej prawdziwym wyglądem?
fiszkas Napisano 17 Grudzień 2013 Autor Napisano 17 Grudzień 2013 Hehe, tak mam zakaz wychodzący od samego siebie :) Po prostu to mój pierwszy packshot i na nim chcę się jak najwięcej nauczyć i chcę, żeby jakoś normalnie wyglądał, bo na razie to wygląda okropnie :/
olaf Napisano 17 Grudzień 2013 Napisano 17 Grudzień 2013 to czemu nie chcesz by ksztaltem odpowiadalo referencji?
fiszkas Napisano 17 Grudzień 2013 Autor Napisano 17 Grudzień 2013 (edytowane) Hmm, a nie odpowiada? Modelowałem zgodnie z butelką, nie wiem czemu nagle się wydłuża w renderze. To mój "blueprint" http://danmurphys.com.au/media/DM/Product/750x2000/47988_0_9999_v1_m56577569849758648.jpg W sumie w tym linku jest nawet dłuższa :p Edytowane 17 Grudzień 2013 przez fiszkas
tmdag Napisano 17 Grudzień 2013 Napisano 17 Grudzień 2013 twoja referencja to blueprint ;] sprawdz kamere, obiektyw ponizej 50mm bedzie "powiekszal" butelke, obiektyw powyzej 50mm bedzie zmniejszal i splaszczal butelke. Jezeli sma kamera nie zalatwi sprawy to znieksztalc butelke tak by byla 1:1 z referencja.
fiszkas Napisano 17 Grudzień 2013 Autor Napisano 17 Grudzień 2013 Dodałem jeszcze jedno światło z tyłu z diffuse. Wie ktoś, czy da się uzyskać taki materiał jak na referencji w VRay? Bo co do tej ciemnej przestrzeni na szyjce to już żadnymi sposobami nie mogę uzyskać, nawet jeśli jest czarne tło i dwa światła po bokach jak na referencji to i tak butelka ma zielony odcień na szyjce :(
tmdag Napisano 17 Grudzień 2013 Napisano 17 Grudzień 2013 moze daj screeny ze swoich ustawien materialu to przynajmniej bedzie wiadomo co tam jest ustawione
tmdag Napisano 17 Grudzień 2013 Napisano 17 Grudzień 2013 nie znam sie na vrayu ale proponowal bym sprobowac zmniejszyc fog color multiplier (moze do 1.0) bazuje na tym co widze tu http://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vraymtl_examples.shtml
jacekszy0 Napisano 17 Grudzień 2013 Napisano 17 Grudzień 2013 Może jakieś próby z różnymi mapami do oświetlenia wrzuconymi w Reflect/Refract override tam w zakładce ustawień vraya tylko tak żeby tło zostało czarne coś pomogą? (strzelam) Edit: Poza tym na refce na kapslu chyba nie ma kropel wody :)
fiszkas Napisano 17 Grudzień 2013 Autor Napisano 17 Grudzień 2013 (edytowane) Hmm, no więc wrzucam testy z różnych ustawień: jacekszy0 - z hdri próbowałem kiedyś próbowałem, ale nie wychodziło najlepiej, może jeszcze coś popróbuję. Właśnie na referce raczej nie ma kropli wody, ale pomyślałem że i tak mi nie wyjdzie tak samo a chyba lepiej wygląda z kroplami w tamtym miejscu :) Zmniejszony Fog Multiplier do 1.0 Fog Color ustawiony w ten sposób RGB (0, 255, 0) oraz Fog Multiplier 0.5 Fog Color ustawiony w ten sposób RGB (0, 1, 0) oraz Fog Multiplier 0.5 Edytowane 17 Grudzień 2013 przez fiszkas
plasti Napisano 17 Grudzień 2013 Napisano 17 Grudzień 2013 zwieksz kolor na prawie bialy w reflection i w reflection glossines daj 0,96 gdzies, mozesz sprobowac podbic tez IOR odbic poza tym poprobuj z hdrkami
fiszkas Napisano 17 Grudzień 2013 Autor Napisano 17 Grudzień 2013 Ok, dzięki :) Masz może jakieś dobre HDRI do packshotów?
tmdag Napisano 17 Grudzień 2013 Napisano 17 Grudzień 2013 osobiscie mi sie podoba ten pierwszy z testow, moze troszke za zolty( drugi test jest zbyt zielony, troche zolci nie zaszkodzi) ale ogolnie wyglada znacznie lepiej imho. Widac ogromny postep od pierwszego posta. gratz!
fiszkas Napisano 17 Grudzień 2013 Autor Napisano 17 Grudzień 2013 Dzięki wielkie :) A co do tego żółtego to raczej trzeba zmienić :p Kto to widział żółtego heinekena, jeszcze pomyślą, że jakaś nowość, haha :D Co myślicie, żeby zostać przy tym i robić tylko splasha pod butelką i Final Render (bo nie wiem czy z tego jeszcze coś wycisnę)?
tmdag Napisano 17 Grudzień 2013 Napisano 17 Grudzień 2013 hm, naprwde te poprzednie rendery byly o wiele lepsze od tego co pokazales teraz. poziom piwa w butelce tez byl ladnie widoczny. W rzeczywistosci, gdybys poswiecil ostrym swiatlem na butelke, tez bedzie delikatnie zoltawa. Wiec jestem calkiem serio do tego. Nadal uwazam, ze z testow co pokazales ten zolty byl najlepszy jaki do tej pory tu wystawiles
jacekszy0 Napisano 18 Grudzień 2013 Napisano 18 Grudzień 2013 Osobiście ten żółty też mi najbardziej się podoba bo najwięcej tego piwa w środku widać na nim. Chociaż minimalnie jakoś z tą żółcią bym próbował zejść.
fiszkas Napisano 18 Grudzień 2013 Autor Napisano 18 Grudzień 2013 Ok, więc wrzucam kolejnych kilka testów, teraz bawiłem się z jasną i czarną płaszczyzną raz ustawioną za cieczą a raz za szyjką w miejscu gdzie nie ma cieczy:
olaf Napisano 18 Grudzień 2013 Napisano 18 Grudzień 2013 to teraz wrzuć spotlighty kolorowe i zwykle na kartkę i sprawdz też. powinno być ciekawie.
tmdag Napisano 18 Grudzień 2013 Napisano 18 Grudzień 2013 wazne bys nie stracil plastycznego ksztaltu. W srodkowych renderach, widac polysk z dna butelki - podkresla to jej glebie i dodaje przestrzeni. Dodatkowo zwiekszajac odbicia swiatel po bokach, podkreslasz ogolny, owalny ksztalt butelki (teraz te boczne reflexy od swiatel sa bardzo delikatne) rowniez srodkowe rendery podkreslaja roznice miedzy pusta butelka a ciecza w butelce co zatracasz w pozostalych renderach (pierwszym i ostatnim)
fiszkas Napisano 19 Grudzień 2013 Autor Napisano 19 Grudzień 2013 Wrzucam kolejne testy: http://imageshack.com/a/img545/7706/up3y.jpg http://imageshack.com/a/img36/8223/5rfh.jpg http://imageshack.com/a/img833/1327/8r3f.jpg http://imageshack.com/a/img191/3227/6ao2.jpg http://imageshack.com/a/img811/8691/9oif.jpg http://imageshack.com/a/img843/6964/1znh.jpg
tmdag Napisano 19 Grudzień 2013 Napisano 19 Grudzień 2013 http://imageshack.com/a/img36/8223/5rfh.jpg \ Problem tylko w tym, ze te polyski sa wszedzie i bardzo ostre. Swiatlo z przodu powinno rozjasniac butelke ale nie dawac takich ostrych polyskow (w fotografii daje sie blende przed swiatlem (rodzaj papieru ktory rozproszy swiatlo) w 3D naklada sie texture na swiatlo (mozesz rozmyc odbicia ale bedzie to wowczas globalne na kazdym odbiciu) badz tez softbox. http://www.josefbsharah.net/category/vray-studio-tools-tutorials/ http://vimeo.com/35020499 http://oliverwolfson.com/studio-light-hdr-images/ pamietaj o porownaniu z referencja gdzie masz ostre swiatla po bokach dajace widoczne odbicia ale bez ostrych krawedzi i swiatlo z przodu oswietlajace butelke ale nie dajace mocnych odbic (bardziej rozproszone i nie tak mocne)
fiszkas Napisano 19 Grudzień 2013 Autor Napisano 19 Grudzień 2013 Dzięki :) Te wiele mocnych odbić pochodzi z hdri, który dodałem. Mam to hdri wykasować ze sceny?
tmdag Napisano 19 Grudzień 2013 Napisano 19 Grudzień 2013 (edytowane) hdri jest dobre jezeli musisz wstawic scene w naturalna przestrzen. W studio wszystkie odbicia sa recznie kontrolowane i ich polozenie jest bardzo istotne. Wykasuj HDRI, stworz odbicia recznie. Na referecji widac , ze dwa swiatla sa po bokach, lekko za butelka, moze tez pod katem lekkim do kamery (musisz pokombinowac) - stad tez pojawiaja sie te polyski w referencji na gornej czesci butelki bez cieczy. Z przodu jest delikatniejsze swiatlo, dopelniajace (wazne by bylo delikatniejsze bo ma tylko dopelnic ale nie splaszczyc obraz) Kilka kosmetycznych uwag: Splaszcz troche krople (jezeli to maja byc krople) bo poki co odstaja i sa bardzo kanciaste - wyglada to bardziej na krysztalki lodu. Po splaszczeniu mozesz dodac troche ich wiecej i mniejszych. Edytowane 19 Grudzień 2013 przez tmdag
muszek92 Napisano 3 Styczeń 2014 Napisano 3 Styczeń 2014 Witaj ;) Obczaj tą butelkę, tez ciekawy efekt, i pokazany materiał, łap! : http://www.ronenbekerman.com/making-of-butterfly-house-by-thiago-lima/butterfly-house-29b/
Sebazx6r Napisano 4 Styczeń 2014 Napisano 4 Styczeń 2014 (edytowane) Dof męczy... Efekt frost ice zamierzony? Edytowane 4 Styczeń 2014 przez Sebazx6r
indian Napisano 4 Styczeń 2014 Napisano 4 Styczeń 2014 Ale wiecie że komentujecie teraz pracę innego autora, którą jakiś koleś wrzucił powyżej ? Demyt ... chyba nie :D
fiszkas Napisano 11 Styczeń 2014 Autor Napisano 11 Styczeń 2014 Hej. Przede wszystkim dzięki za zainteresowanie tematem i przepraszam, że od jakiegoś czasu nic nie wrzucałem, ale najpierw święta z rodziną a teraz dużo projektów na zaliczenie semestru, sami rozumiecie :/ Obiecuję, że jak znajdę choć chwilkę to wrzucę coś nowego, muszę skończyć tego packshota!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się