Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

caly czas porownuj to do zdjecia i szukaj oczywistych roznic. Jestes juz blisko :)

Jak widzisz butelka tu ma te 2 mocne swiatla po bokach i jedno z przodu, tlo jest ciemniejsze

 

6257557437_db1ea632a5_z.jpg

  • Odpowiedzi 85
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Właśnie patrzę, ale po pierwsze tej czarnej przestrzeni na szyjce chyba nie da rady osiągnąć w VRay, siedzę już nad nim tyle godzin :p a po drugie, myślę że nowe krople wiele dodadzą realizmu, jak wyjdą tak jak chcę :p

Hmm, analizuję każdy szczegół butelki ze zdjęcia referencyjnego, ale jak próbuję to w 3D zrobić to nigdy nie wychodzi jak chcę, już kompletnie nie mam pojęcia jak dopracować materiał szkła butelki, wydaje się być dobry :( Jak wszystko ustawiam pod fizykę to powinno śmigać jak w świecie rzeczywistym, przecież jest zgodnie z prawami fizyki :D

Napisano

Na planie zdjeciowym rowniez stosuje sie wiele sztuczek i trikow. Np daje sie czarne tlo ale tylko za butelka, czescia wypelniona ciecza, stawia sie wykrojony kawalek kolorowego papieru itd itp.

 

Ogolnie technik i tutoriali nt ustawienia swiatla jest wiele na sieci (polecam obejzec wszsytkie i sam wyciagniesz wnioski. Ustawienie realizmu materialow to tylko 20% pracy):

http://www.photigy.com/liquid-splash-beer-photography-tutorial/

http://www.photigy.com/tabletop-photography-for-beginners-photographing-a-bottle-of-red-wine/

Napisano

Hehe, tak mam zakaz wychodzący od samego siebie :)

Po prostu to mój pierwszy packshot i na nim chcę się jak najwięcej nauczyć i chcę, żeby jakoś normalnie wyglądał, bo na razie to wygląda okropnie :/

Napisano

twoja referencja to blueprint ;] sprawdz kamere, obiektyw ponizej 50mm bedzie "powiekszal" butelke, obiektyw powyzej 50mm bedzie zmniejszal i splaszczal butelke. Jezeli sma kamera nie zalatwi sprawy to znieksztalc butelke tak by byla 1:1 z referencja.

Napisano

Dodałem jeszcze jedno światło z tyłu z diffuse.

 

zyud.jpg

 

Wie ktoś, czy da się uzyskać taki materiał jak na referencji w VRay? Bo co do tej ciemnej przestrzeni na szyjce to już żadnymi sposobami nie mogę uzyskać, nawet jeśli jest czarne tło i dwa światła po bokach jak na referencji to i tak butelka ma zielony odcień na szyjce :(

Napisano

Może jakieś próby z różnymi mapami do oświetlenia wrzuconymi w Reflect/Refract override tam w zakładce ustawień vraya tylko tak żeby tło zostało czarne coś pomogą? (strzelam)

 

Edit: Poza tym na refce na kapslu chyba nie ma kropel wody :)

Napisano (edytowane)

Hmm, no więc wrzucam testy z różnych ustawień:

jacekszy0 - z hdri próbowałem kiedyś próbowałem, ale nie wychodziło najlepiej, może jeszcze coś popróbuję. Właśnie na referce raczej nie ma kropli wody, ale pomyślałem że i tak mi nie wyjdzie tak samo a chyba lepiej wygląda z kroplami w tamtym miejscu :)

 

Zmniejszony Fog Multiplier do 1.0

vtgs.jpg

 

Fog Color ustawiony w ten sposób RGB (0, 255, 0) oraz Fog Multiplier 0.5

sdye.jpg

 

Fog Color ustawiony w ten sposób RGB (0, 1, 0) oraz Fog Multiplier 0.5

6v3s.jpg

Edytowane przez fiszkas
Napisano

zwieksz kolor na prawie bialy w reflection i w reflection glossines daj 0,96 gdzies, mozesz sprobowac podbic tez IOR odbic

 

poza tym poprobuj z hdrkami

Napisano

osobiscie mi sie podoba ten pierwszy z testow, moze troszke za zolty( drugi test jest zbyt zielony, troche zolci nie zaszkodzi) ale ogolnie wyglada znacznie lepiej imho. Widac ogromny postep od pierwszego posta. gratz!

Napisano

Dzięki wielkie :)

A co do tego żółtego to raczej trzeba zmienić :p Kto to widział żółtego heinekena, jeszcze pomyślą, że jakaś nowość, haha :D

 

Co myślicie, żeby zostać przy tym i robić tylko splasha pod butelką i Final Render (bo nie wiem czy z tego jeszcze coś wycisnę)?

zyud.jpg

Napisano

hm, naprwde te poprzednie rendery byly o wiele lepsze od tego co pokazales teraz. poziom piwa w butelce tez byl ladnie widoczny.

W rzeczywistosci, gdybys poswiecil ostrym swiatlem na butelke, tez bedzie delikatnie zoltawa.

Wiec jestem calkiem serio do tego. Nadal uwazam, ze z testow co pokazales ten zolty byl najlepszy jaki do tej pory tu wystawiles

Napisano

Osobiście ten żółty też mi najbardziej się podoba bo najwięcej tego piwa w środku widać na nim. Chociaż minimalnie jakoś z tą żółcią bym próbował zejść.

Napisano

Ok, więc wrzucam kolejnych kilka testów, teraz bawiłem się z jasną i czarną płaszczyzną raz ustawioną za cieczą a raz za szyjką w miejscu gdzie nie ma cieczy:

 

tss0.jpg

3fli.jpg

4wvu.jpg

li3t.jpg

iwmw.jpg

Napisano

wazne bys nie stracil plastycznego ksztaltu. W srodkowych renderach, widac polysk z dna butelki - podkresla to jej glebie i dodaje przestrzeni. Dodatkowo zwiekszajac odbicia swiatel po bokach, podkreslasz ogolny, owalny ksztalt butelki (teraz te boczne reflexy od swiatel sa bardzo delikatne)

 

rowniez srodkowe rendery podkreslaja roznice miedzy pusta butelka a ciecza w butelce co zatracasz w pozostalych renderach (pierwszym i ostatnim)

Napisano

http://imageshack.com/a/img36/8223/5rfh.jpg

 

\6257557437_db1ea632a5_z.jpg

 

Problem tylko w tym, ze te polyski sa wszedzie i bardzo ostre. Swiatlo z przodu powinno rozjasniac butelke ale nie dawac takich ostrych polyskow (w fotografii daje sie blende przed swiatlem (rodzaj papieru ktory rozproszy swiatlo) w 3D naklada sie texture na swiatlo (mozesz rozmyc odbicia ale bedzie to wowczas globalne na kazdym odbiciu) badz tez softbox.

 

 

http://www.josefbsharah.net/category/vray-studio-tools-tutorials/

http://vimeo.com/35020499

http://oliverwolfson.com/studio-light-hdr-images/

 

pamietaj o porownaniu z referencja gdzie masz ostre swiatla po bokach dajace widoczne odbicia ale bez ostrych krawedzi i swiatlo z przodu oswietlajace butelke ale nie dajace mocnych odbic (bardziej rozproszone i nie tak mocne)

Napisano (edytowane)

hdri jest dobre jezeli musisz wstawic scene w naturalna przestrzen. W studio wszystkie odbicia sa recznie kontrolowane i ich polozenie jest bardzo istotne.

 

Wykasuj HDRI, stworz odbicia recznie.

 

Na referecji widac , ze dwa swiatla sa po bokach, lekko za butelka, moze tez pod katem lekkim do kamery (musisz pokombinowac) - stad tez pojawiaja sie te polyski w referencji na gornej czesci butelki bez cieczy.

Z przodu jest delikatniejsze swiatlo, dopelniajace (wazne by bylo delikatniejsze bo ma tylko dopelnic ale nie splaszczyc obraz)

 

 

Kilka kosmetycznych uwag:

 

Splaszcz troche krople (jezeli to maja byc krople) bo poki co odstaja i sa bardzo kanciaste - wyglada to bardziej na krysztalki lodu. Po splaszczeniu mozesz dodac troche ich wiecej i mniejszych.

Edytowane przez tmdag
Napisano

Hej. Przede wszystkim dzięki za zainteresowanie tematem i przepraszam, że od jakiegoś czasu nic nie wrzucałem, ale najpierw święta z rodziną a teraz dużo projektów na zaliczenie semestru, sami rozumiecie :/ Obiecuję, że jak znajdę choć chwilkę to wrzucę coś nowego, muszę skończyć tego packshota!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności